Jump to content

Tungbygde snekkemotorer.

Avmønstret3

Recommended Posts

• 4 måneder senere...

Heisann, lenge siden jeg har tittet i denne tråden. Så at den "India" motoren stod på Finn.no en god stund, men den er borte nå, og jeg finner ikke noen opplysninger om den på nettet. Mon tro om det hele falt i fisk ? Noen som vet noe ?

Ellers ser jeg at FM er kommet noe mer på banen, og de selger faktisk eksosmanifolder til Sleipner 4,5 hk også

Marna ønsker visst også og levere nye sylindre til sin 5 hk.

Bill

:flag:

Først i 1957 blei legenden type G starta, først 8 hk, senere 10 hk. Ein mindre versjon,( kortere slaglengde), het H. Seinare kom 2G 16-22hk og 2H 18 hk. Og tilslutt 2J 30 hk.

Deler og opplysninger om Sabb semi, er umulig å oppdrive hos Sabb Motor AS. Derimot har dei framleis deler til dieseltypene. Når det gjeld nye Sabber type 10G er løpet kjørt, siste eg høyrde var at det var gods til å lage ein serie til, viss dei fekk bestilling, men det er 2 år siden.

Jeg hadde en gang en nydelig båt med Sabb 2G fra 1959. Mener den var på 16 hk, tror det stod 12-16 hk på skiltet. Den må ha vært en av de første 2G som på markedet? Nydelig motor som går som ei klokke den dag i dag.. Angrer bittert på at jeg solgte. :sad:

-Min båt er så liten og havet så stort.

• 3 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...