Honduras Svart 5.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2009 Marna selger fabrikkoverhalte motorer med garanti, og hvor alle slitedeler er byttet osv. I følge Marna vil en 50 år gammel motor kunne doble sin levealder ved en skikkelig overhaling. 50 år til med problemfri tøffing holder nok for de fleste her på forumet Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Avmønstret3 Svart 30.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2009 Heisann, lenge siden jeg har tittet i denne tråden. Så at den "India" motoren stod på Finn.no en god stund, men den er borte nå, og jeg finner ikke noen opplysninger om den på nettet. Mon tro om det hele falt i fisk ? Noen som vet noe ? Ellers ser jeg at FM er kommet noe mer på banen, og de selger faktisk eksosmanifolder til Sleipner 4,5 hk også Marna ønsker visst også og levere nye sylindre til sin 5 hk. Bill Sitér dette innlegget Link to post
Tjukkholm Svart 30.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2009 Først i 1957 blei legenden type G starta, først 8 hk, senere 10 hk. Ein mindre versjon,( kortere slaglengde), het H. Seinare kom 2G 16-22hk og 2H 18 hk. Og tilslutt 2J 30 hk.Deler og opplysninger om Sabb semi, er umulig å oppdrive hos Sabb Motor AS. Derimot har dei framleis deler til dieseltypene. Når det gjeld nye Sabber type 10G er løpet kjørt, siste eg høyrde var at det var gods til å lage ein serie til, viss dei fekk bestilling, men det er 2 år siden. Jeg hadde en gang en nydelig båt med Sabb 2G fra 1959. Mener den var på 16 hk, tror det stod 12-16 hk på skiltet. Den må ha vært en av de første 2G som på markedet? Nydelig motor som går som ei klokke den dag i dag.. Angrer bittert på at jeg solgte. Sitér dette innlegget -Min båt er så liten og havet så stort. Link to post
Bartesam Svart 30.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2009 Sabb 2 GZ i snekka mi også Fin motoer som bar går og går. Må skyte den for at den skal stoppe Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Vegard_F Svart 30.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2009 Hvordan får du startet den igjen da? Litt mer seriøst:Har stående en gammel FM 5-7 hk fra før krigen, som jeg fikk startet på andre forsøk - etter at den hadde ligget 20 år i en kjeller! Det er kvalitet! Sitér dette innlegget Link to post
Diesel248 Svart 17.November.2009 Link til dette innlegget Svart 17.November.2009 Dei Norske gamle tungbygde motorane var virkelegt bygde for driftsikkerhet og rå styrke! Sitér dette innlegget Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.