Jump to content

Høy vannstand igjen!

Sabeltann

Recommended Posts

Vanlig dag her borte....

21/11/2006

High 00:50 3.5 m

High 13:06 3.5 m

Low 06:51 0.8 m

Low 19:02 0.9 m

Tidligere i November hadde vi større forskjell ....

06/11/2006

High 00:59 4.7 m

High 13:30 4.5 m

Low 07:14 0.5 m

Low 19:29 0.7 m

Kos dere ... :flag:

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

God morgen alle,

Det rusker godt på vestlandet idag..er meldt om høy vannstand i morges kl 09-10 samme om tolvtimer og i morgen tirsdag og høy vannstand. Ligger du inntil fast kai...sjekk fortyningene dine!!

Meldt opptil 70cm over normal i stavanger som er over kaien hos meg.....

Hei.

Lurer om full månen stod og regn. Vann ligget over brygg da jeg var i Bergen mange år siden. stemmer det? :confused:

At-le :blush:

SF: Da var du i hjemme havna mi! Var akurratt nedom og kikket om gullet, lå så fint med litt slakk i fortøyningene til tross for høyvann.

Men har jo sett det værre en dette da!

Tok runden langs moloene med bilen og så flere av båtene som ligger med nasen ned....folk har en tendens til og fortøye med for stramme tau. Flere bør bruke spring i tillegg.

Til At-le: Det er vel helst været som presser vann inn nå. Ikke noe spesielt stort drag fra vår kjære måne idag 31cm som er tidevann og 38cm som er værets påvirkning.

Merket at vannet har steget ja. Ved Strømme bro kan en ikke se kantene på traseen idag. Var nedom båten i 5-tiden idag, og når jeg steg ut av båten la jeg merke til at bryggen hadde slitt seg i det ene festet. Hele bryggen stod nå skrått. Ikke så bra dette for meg som ligger helt inderst.

Når vi var nede litt senere på kvelden for å ta en sjekk, så det enda verre ut.

skjev_brygge1.jpg

Ikke så lett å se kanskje, men den er ganske skjev.

Tok kontakt med formannen, og noen av båtene ble derfor midlertidig flyttet. Inkludert min egen. Naboen tok til og med Saga315'en sin og dro over til Dolviken. Var visst en del strøm ved broen :lol:

Er meldt mere vind i morgen så dette kan jo bli morro......

SF: Da var du i hjemme havna mi! Var akurratt nedom og kikket om gullet, lå så fint med litt slakk i fortøyningene til tross for høyvann.

Så du holder til i Skiftesvik, hadde båten der i 2000-2003 mens jeg stod på venteliste i Hillevågsvannet. Lånte båtplassen ved et privat naust som ikke har vært i bruk på en del år.

Det var en grei plass det men brygga var lav og dårlig fendret, i kombinasjon med høyvann og nordvest'en kunne det være litt så som så.

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...