Sabeltann Startet 20.November.2006 Del på Facebook Startet 20.November.2006 (redigert) God morgen alle, Det rusker godt på vestlandet idag..er meldt om høy vannstand i morges kl 09-10 samme om tolvtimer og i morgen tirsdag og høy vannstand. Ligger du inntil fast kai...sjekk fortyningene dine!! Meldt opptil 70cm over normal i stavanger som er over kaien hos meg..... Redigert 20.November.2006 av Sabeltann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rosoe Svart 20.November.2006 Del på Facebook Svart 20.November.2006 Da blir det vel vadestøvler istedetfor pub-til-pub sko på Skagenkaien.... Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 20.November.2006 Del på Facebook Svart 20.November.2006 Lå i Skiftesvig på Grødem for noen år siden. De var det en fast kai og en lav en. Det ene høsten lå båten mer elle mindre oppå kaien en kveld jeg var nedom i havna. Ligger mye bedre nå på flytebrygge i hillevågsvannet. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 20.November.2006 Del på Facebook Svart 20.November.2006 Fortsatt littegrann fribord i Vågen :-) Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
SF Svart 20.November.2006 Del på Facebook Svart 20.November.2006 Er gla jeg ikke ligger ved fast kai i dag. Web Cam Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Divemaster Svart 20.November.2006 Del på Facebook Svart 20.November.2006 Vanlig dag her borte.... 21/11/2006 High 00:50 3.5 m High 13:06 3.5 m Low 06:51 0.8 m Low 19:02 0.9 m Tidligere i November hadde vi større forskjell .... 06/11/2006 High 00:59 4.7 m High 13:30 4.5 m Low 07:14 0.5 m Low 19:29 0.7 m Kos dere ... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
At-le Svart 20.November.2006 Del på Facebook Svart 20.November.2006 God morgen alle, Det rusker godt på vestlandet idag..er meldt om høy vannstand i morges kl 09-10 samme om tolvtimer og i morgen tirsdag og høy vannstand. Ligger du inntil fast kai...sjekk fortyningene dine!! Meldt opptil 70cm over normal i stavanger som er over kaien hos meg..... Hei. Lurer om full månen stod og regn. Vann ligget over brygg da jeg var i Bergen mange år siden. stemmer det? At-le Sitér dette innlegget Link to post
Sabeltann Svart 20.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2006 SF: Da var du i hjemme havna mi! Var akurratt nedom og kikket om gullet, lå så fint med litt slakk i fortøyningene til tross for høyvann. Men har jo sett det værre en dette da! Tok runden langs moloene med bilen og så flere av båtene som ligger med nasen ned....folk har en tendens til og fortøye med for stramme tau. Flere bør bruke spring i tillegg. Til At-le: Det er vel helst været som presser vann inn nå. Ikke noe spesielt stort drag fra vår kjære måne idag 31cm som er tidevann og 38cm som er værets påvirkning. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 20.November.2006 Del på Facebook Svart 20.November.2006 Det var ikke så verst i Dolviken i morges; jeg har sett det verre før. Men det er alltid en artig opplevelse å gå oppover landgangen til flytebryggen. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Astor Svart 20.November.2006 Del på Facebook Svart 20.November.2006 Nå gårn skikkelig i skjorteermene, sør-østen som herjer inn fjorden. Flere steder blåser det over 20 m/s og vannstanden er høy og den øker fortsatt. For dere som har en mulighet; Ta en titt på båten enten den ligger under pressenning eller i boblehavn. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Ben Sin Svart 20.November.2006 Del på Facebook Svart 20.November.2006 Har akkurat vært nede og strammet og justert presenningen. Jeg greide jo selvfølgelig å ramle ned fra båten, men overlevde....! Bare j#### vondt overalt. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 20.November.2006 Del på Facebook Svart 20.November.2006 Har akkurat vært nede og strammet og justert presenningen. Jeg greide jo selvfølgelig å ramle ned fra båten, men overlevde....! Bare j#### vondt overalt. Huff ja. Det hørtes ikke bra ut. Regner katter og blåser noe sinnyskt nå. Sitér dette innlegget Link to post
Morten_L Svart 20.November.2006 Del på Facebook Svart 20.November.2006 Var rimelig røft i Kristiansand i dag også. Danskeferja lå ute på fjorden i hele formiddag og kom ikke inn til kai pga mye sjø og vind. Bølgene slo opp på kaia på jobb, et svært traktordekk ble slengt opp på kaia av sjøen (Gamle KMV kaia) og sjøsprøyten stod over bilene på parkeringsplassen på jobb(godt for rusta!) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.November.2006 Del på Facebook Svart 20.November.2006 Vanlig dag her borte.... Men så har jo dere vett nok til å lage brygger som følger tidevannet også da. Og båter som kan stå i gjørma. Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 20.November.2006 Del på Facebook Svart 20.November.2006 Merket at vannet har steget ja. Ved Strømme bro kan en ikke se kantene på traseen idag. Var nedom båten i 5-tiden idag, og når jeg steg ut av båten la jeg merke til at bryggen hadde slitt seg i det ene festet. Hele bryggen stod nå skrått. Ikke så bra dette for meg som ligger helt inderst. Når vi var nede litt senere på kvelden for å ta en sjekk, så det enda verre ut. Ikke så lett å se kanskje, men den er ganske skjev. Tok kontakt med formannen, og noen av båtene ble derfor midlertidig flyttet. Inkludert min egen. Naboen tok til og med Saga315'en sin og dro over til Dolviken. Var visst en del strøm ved broen Er meldt mere vind i morgen så dette kan jo bli morro...... Sitér dette innlegget Link to post
Nefertiti Svart 21.November.2006 Del på Facebook Svart 21.November.2006 Kikker ut av vinduet her, og jeg har vel sjelden sett så høy vannstand. Stemmer ganske så bra med met sin prediksjon. Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 21.November.2006 Del på Facebook Svart 21.November.2006 Men så har jo dere vett nok til å lage brygger som følger tidevannet også da..... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Espen C Svart 21.November.2006 Del på Facebook Svart 21.November.2006 Bryggen under vann http://pub.tv2.no/nettavisen/ibergen/article810345.ece Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 21.November.2006 Del på Facebook Svart 21.November.2006 (redigert) SF: Da var du i hjemme havna mi! Var akurratt nedom og kikket om gullet, lå så fint med litt slakk i fortøyningene til tross for høyvann. Så du holder til i Skiftesvik, hadde båten der i 2000-2003 mens jeg stod på venteliste i Hillevågsvannet. Lånte båtplassen ved et privat naust som ikke har vært i bruk på en del år. Det var en grei plass det men brygga var lav og dårlig fendret, i kombinasjon med høyvann og nordvest'en kunne det være litt så som så. Redigert 21.November.2006 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Goddis77 Svart 26.November.2006 Del på Facebook Svart 26.November.2006 Nå er bryggen fikset hos meg. Var deilig å flytte båten tilbake der den hører hjemme. Båsen jeg lånte var litt for liten for meg. Båten stakk nesten 1,5 meter ut bak. Når båten ble startet i 19-tiden var det fristende å stikke ut en tur, men det ble med tanken for denne gang Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.