Astor Startet 21.November.2006 Del på Facebook Startet 21.November.2006 Jeg vurderer å fjerne et plastfeste som tidligere var bunnen til et stolfeste ombord i min Nord West. Tanken er å bygge et skap under stolen. Fjerner jeg denne plastskapningen får jeg et større skap. Nyere Nord West-båter har et skap lik det jeg nå skal bygge, men også de har denne plastskapningen stående. Det jeg lurer på er om denne "skapningen" er av annen nytte. Stabiliserer den skroget? Jeg tror ikke det, men vil gjerne ha innspill før jeg går løs med vinkelspiperen. Slik ser det ut etter at stolen ble fjernet. Slik ser det ut opprinnelig med stolen på plass. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
vikers Svart 22.November.2006 Del på Facebook Svart 22.November.2006 Heisan, Uten at jeg vet om stolfestet har en stabiliserende funksjon, så vil jeg foreslå at du lar bakveggen være og deretter kutter ved dørken. Så kutter du løs topp-platen og senker denne ned til dørknivå hvor du sveiser på denne igjen. Da har du jo samme stivheten og bedre plass? Eller? Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
avsluttet Svart 22.November.2006 Del på Facebook Svart 22.November.2006 (redigert) det som slår meg er at du kanskje mister litt av stivheten i dørken rundt åpningen som blir igjenn. redigert: hvis du ikke gjør som vikers foreslår Redigert 22.November.2006 av traust (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 22.November.2006 Del på Facebook Svart 22.November.2006 ...... Stabiliserer den skroget? Jeg tror ikke det, men vil gjerne ha innspill før jeg går løs med vinkelspiperen..... Er "ryggen" på dette plastskapet støpt fast i skroget, og bunnen på det støpt fast i dørken - ja, så stiver det av en god del, vil jeg tro.......... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Astor Svart 24.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2006 Denne plastskapningen har ingen forbindelse til skrogsiden. Det er solid tykkelse på alt i Nord Westen. Tror jeg kutter bort hele greia. Setter på et lokk som kan fjernes ved service. Skapet som skal på plass blir større og mer funksjonellt. Lokket blir da bunnen i skapet. Kommer med bilde nårskapet og førerstolen er på plass. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
dacapo Svart 24.November.2006 Del på Facebook Svart 24.November.2006 Hei Har en Nord West selv, og har vurdert å gjøre samme operasjonen. Jeg tror denne "boksen" er bare for å få bedre plass til lufteslangene fra motor. På min båt går slagene i en bue opp under denne.... Håper du legger ut bilder av prosjektet (så kan jeg "stjele" ideer Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 24.November.2006 Del på Facebook Svart 24.November.2006 Før jeg gikk løs på denne med kappskiva, ville jeg kikka under. En sånn boks stiver opp voldsomt i en konstruksjon, og det kan hende han som tegna innerlineren tok denne boksen med i beregninga. Hvis så er tilfelle, må styrken legges et annet sted i form av en slags boks på undersida eller et par dekkspant. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.