Jump to content

Fjerne stolfeste

Astor

Recommended Posts

Jeg vurderer å fjerne et plastfeste som tidligere var bunnen til et stolfeste ombord i min Nord West.

Tanken er å bygge et skap under stolen. Fjerner jeg denne plastskapningen får jeg et større skap.

Nyere Nord West-båter har et skap lik det jeg nå skal bygge, men også de har denne plastskapningen stående.

Det jeg lurer på er om denne "skapningen" er av annen nytte. Stabiliserer den skroget? Jeg tror ikke det, men vil gjerne ha innspill før jeg går løs med vinkelspiperen.

Stolfeste.jpg

Slik ser det ut etter at stolen ble fjernet.

Styreposisjonen1.jpg

Slik ser det ut opprinnelig med stolen på plass.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Heisan,

Uten at jeg vet om stolfestet har en stabiliserende funksjon, så vil jeg foreslå at du lar bakveggen være og deretter kutter ved dørken. Så kutter du løs topp-platen og senker denne ned til dørknivå hvor du sveiser på denne igjen.

Da har du jo samme stivheten og bedre plass? Eller?

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

...... Stabiliserer den skroget? Jeg tror ikke det, men vil gjerne ha innspill før jeg går løs med vinkelspiperen.....

Er "ryggen" på dette plastskapet støpt fast i skroget, og bunnen på det støpt fast i dørken - ja, så stiver det av en god del, vil jeg tro..........

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Denne plastskapningen har ingen forbindelse til skrogsiden. Det er solid tykkelse på alt i Nord Westen. Tror jeg kutter bort hele greia. Setter på et lokk som kan fjernes ved service. Skapet som skal på plass blir større og mer funksjonellt. Lokket blir da bunnen i skapet.

Kommer med bilde nårskapet og førerstolen er på plass.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...