Jump to content

Videosnutter på Baatplassen?


bjoris

Recommended Posts

Det har tatt helt av på nettet med videosnutter/presentasjoner av alt mulig. Vi har nettopp vært gjennom bilvurdering og da fant vi mange tester på nettet presentert som video. YouTube er f.eks et sted det ligger utrolig mye video ute...

 

Jeg syns dette er en ny dimensjon på nettet og med nye kamera og ikke minst mobiltelefoner blir jo dette noe snart alle kan lage raskt og enkelt.

 

En ide for baatplassen? Dette blir nok en mer og mer vanlig presentasjonform på nettet fremover og jeg ser mange ting en video-snutt vil kunne brukes til på baatplassen. Presentasjon av våre fantastiske fartøyer, men også erfaringer, havnebeskrivelser, problembeskrivelser osv osv...

 

Vet dette krever MYE plass og kanskje annet utstyr, men nå er iallefall ideen overbragt (kanskje ikke første som har nevnt det?) til de ansvarlige (som forøvrig gjør en fantastisk jobb!).

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Mer video om båtliv hadde vært morsomt...

Jeg har mellom 30 og 40 egenproduserte videosnutter liggende til enhver tid på hjemmesiden. De er stortsett på mellom 1 og 2 minutter, og formattert ned til ca. 2 - 3 mb (originalene er ofte 400 - 600 mb eller mer).

 

Nå er vel begrensningen pr. foto her på Baatplassen på 50K. Og nettopp det er vel problemet; hvis mange begynner med video her kreves det mye serverplass.

 

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

Det er jo ikke noe i veien for å lagre video'en på din egen hjemmeside og legge ut en link på BP, vel........skal filen lagres på BP-server kan jeg tenke meg at det vil kreve alt for mye lagrings-plass og at det genererer for mye trafikk. Ingar betaler jo for båndbredde-adgang til serveren - eller hur?

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Ante meg at dette ville føre til noen tekniske eller rettere sagt økonomiske utfordringer. Det hadde uansett vært morro og det er jo som Walter_S sier mulig å linke... Har planer om å lage en presentasjon av Yamarinen når det blir lysere i været igjen og legge den et sted så da kommer jeg nok til å linke...

 

Vel, kanskje prisene blir lavere, men det er jo klart reklamefinansiert de stedene jeg ser det er mye video...

 

Ter-av sin side er jo glimrende og der har jeg flere ganger vært for å sikle på 340èn :rolleyes:

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Ja, dette var jo helt glimrende syns jeg. Måtte jo prøve jeg også... Merk her går vi i 21.5 knop, taket åpnet, det er 14. oktober og det er vindstille og 20 grader, vest i havet... Gud for et vær vi fikk i 2006...

 

 

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...