Jump to content

Kabel 16mm2, kjøpes rimelig hvor?

Sabeltann

Recommended Posts

Hei, holder på med mitt lille autopilot opplegg.

Har et langt strekk og trenger derfor 16mm2 for og være helt på den sikre siden(spenningsfall og piloten kan trekke mye.)

Har sjekket litt priser idag, synest det er dyrt.

Har før kjøpt start kabler men trenger ca 6-7meter av rød og sort type og vet ikke om noen som har så lange start kabler for salg.

Har noen tips om hvem som selger rimelig...

Sea-Sea på Rud har også etterhvert bra utvalg i kabler og terminaler.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Du kan jo prøve på bilelektrisk butikk, de har som regel sånt i meterslenge og i skikkelig kvalitet.

Jeg fikk laget startkabler til lastebil hos en sånn, og det er snart 10 år siden og de er like fine i dag. Men er ikke sikker på hvilken mm2 men de er tykke, og smidige. Faktisk enda smidigere enn billigkabler fra f.eks Biltema.

Takk for gode svar!

Grunnen til denne tråden var at jeg var på en bilrekvisita kjede butikk som skulle ha 67,- pr meter for denne kabelen...då rygget jeg fort ut døra...

Ente med og handle på MECA som hadde samme kabel til 24,50 pr meter samt meget god service..det betaler jeg gjerne noen kroner for.

Kikket på biltema kabelen men det er liksom høytaler kablel, virker like fint, MEEEEN passer ikke i båten!!! :lol:

Nu er det snart :drink: , lenge siden sist, får besøk av noen lett rustne herrer i kveld blir dataprat, båtprat, bilprat.. og alt annet guttar prater om!

Blir nok litt :sailing: imorgen... men pytt pytt...

Teknisk så passer biltema kabelen helt topp, myk og fin i tillegg.

Litt flåsete skrevet av meg. :blush:

Det jeg mente er at alt annet av kabel i båten er av standard "rød" og "sort" type og da komme med de litt gjennomsiktige biltema kablene ville bli for meg estetisk feil.

I tillegg trengte jeg lange strekk over 6 meter som er det som er maks hos biltema...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...