Sabeltann Startet 24.November.2006 Del på Facebook Startet 24.November.2006 Hei, holder på med mitt lille autopilot opplegg. Har et langt strekk og trenger derfor 16mm2 for og være helt på den sikre siden(spenningsfall og piloten kan trekke mye.) Har sjekket litt priser idag, synest det er dyrt. Har før kjøpt start kabler men trenger ca 6-7meter av rød og sort type og vet ikke om noen som har så lange start kabler for salg. Har noen tips om hvem som selger rimelig... Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 24.November.2006 Del på Facebook Svart 24.November.2006 Biltema har disse kablene - 130,- for seks meter er ikke så galt.. Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
index Svart 24.November.2006 Del på Facebook Svart 24.November.2006 Jeg brukte samme kabel i 21mm2 dimensjon da jeg utvidet forbruksbanken i vår. Veldig smidig og fin kabel. Og til en veldig kurant pris! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
REM Svart 24.November.2006 Del på Facebook Svart 24.November.2006 Sea-Sea på Rud har også etterhvert bra utvalg i kabler og terminaler. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Actros Svart 24.November.2006 Del på Facebook Svart 24.November.2006 Du kan jo prøve på bilelektrisk butikk, de har som regel sånt i meterslenge og i skikkelig kvalitet. Jeg fikk laget startkabler til lastebil hos en sånn, og det er snart 10 år siden og de er like fine i dag. Men er ikke sikker på hvilken mm2 men de er tykke, og smidige. Faktisk enda smidigere enn billigkabler fra f.eks Biltema. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 24.November.2006 Del på Facebook Svart 24.November.2006 Noen ganger blir det rimeligere å kjøpe en 50 meters pakke med en farge, eksempelvis sort. Deretter kan du bruke rød tape for hver 20 cm og markere positiv leder? Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 24.November.2006 Del på Facebook Svart 24.November.2006 Maritim har jo fortinnet kabel for 30kr/m... Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 24.November.2006 Del på Facebook Svart 24.November.2006 Ett lite tips: Da jeg bygde båten trengte jeg alvorlig mye feit kabel, bl.a til 2xSP75 thrustere, vinsj, batterier etc etc. Jeg endte opp hos den lokale skraphandleren. Kjøpte 60meter med 70mm2 sveisekabel blant annet, mener jeg kun ga noen hundrelapper. Skikkelig bra kabel til gi-bort pris. Sitér dette innlegget Link to post
Sabeltann Svart 24.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2006 Takk for gode svar! Grunnen til denne tråden var at jeg var på en bilrekvisita kjede butikk som skulle ha 67,- pr meter for denne kabelen...då rygget jeg fort ut døra... Ente med og handle på MECA som hadde samme kabel til 24,50 pr meter samt meget god service..det betaler jeg gjerne noen kroner for. Kikket på biltema kabelen men det er liksom høytaler kablel, virker like fint, MEEEEN passer ikke i båten!!! Nu er det snart , lenge siden sist, får besøk av noen lett rustne herrer i kveld blir dataprat, båtprat, bilprat.. og alt annet guttar prater om! Blir nok litt imorgen... men pytt pytt... Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 24.November.2006 Del på Facebook Svart 24.November.2006 ...Ente med og handle på MECA som hadde samme kabel til 24,50 pr meter samt meget god service..det betaler jeg gjerne noen kroner for. Hei Sabeltann. HVOR er MECA?? Er ute etter en ti-metring sjøl... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
abbor Svart 24.November.2006 Del på Facebook Svart 24.November.2006 Her finner du adressen til nærmeste Meca forhandler: Meca forhandlerliste Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 24.November.2006 Del på Facebook Svart 24.November.2006 Sea-Sea på Rud har også etterhvert bra utvalg i kabler og terminaler. .... og de har helgeåpent og 20% på det meste første helg i desember! Sitér dette innlegget Link to post
Sabeltann Svart 25.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2006 Her finner du adressen til nærmeste Meca forhandler: Meca forhandlerliste Sjekker du www.meca.no finner du de norske butikkene. Sitér dette innlegget Link to post
gruff Svart 30.November.2006 Del på Facebook Svart 30.November.2006 Kikket på biltema kabelen men det er liksom høytaler kablel, virker like fint, MEEEEN passer ikke i båten!!! Hæ?? Høyttalerkabel?? Da må du ha kikket i feil hylle. Greit at dette er kabel som brukes av bilstereobyggere, men vil absolutt si at den passer i båt. Sitér dette innlegget Link to post
Sabeltann Svart 30.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.November.2006 Teknisk så passer biltema kabelen helt topp, myk og fin i tillegg. Litt flåsete skrevet av meg. Det jeg mente er at alt annet av kabel i båten er av standard "rød" og "sort" type og da komme med de litt gjennomsiktige biltema kablene ville bli for meg estetisk feil. I tillegg trengte jeg lange strekk over 6 meter som er det som er maks hos biltema... Sitér dette innlegget Link to post
gruff Svart 30.November.2006 Del på Facebook Svart 30.November.2006 Enig med at det estetiske er viktig, tar av og til avgjørelser som går på at ting liksom ikke ser "riktig" ut i båt. Jeg fant ut at Clas Ohlson hadde ca samme kablene i 10 meters lengder. Fremdeles "gjennomsiktige" men i hvert fall tydelig svart og rød. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.