Hasla 26 Startet 26.November.2006 Del på Facebook Startet 26.November.2006 (redigert) Hei først må jeg si att dette forume er helt topp mange flotte tips.Det jeg engentlig lurer på når det først er mørkt og trist ute så går jeg og grubler.Jeg har tenkt og lakke båten selv,Og det er en del sånn overlapp runt om kring på skroget.Er det mulig og lakke denne ute til våren med brukbart resultat?Tenkte kansje bruke lakksprøyte med luft eller blir dette vansklig og så en ting til er det noe som har brukt sånn lakkpute.Det jeg håper på om noen har gode råd jeg kjøpte båten i sommer og har tatt denne hjem for en oppussing.Noen gode tips her?På forhånd takk . Redigert 26.November.2006 av Hasla 26 (see edit history) Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Slagskibet Svart 26.November.2006 Del på Facebook Svart 26.November.2006 Prøv heller å finne en lakkerer med lakkboks. Blir ikke så værst med fortrenger heller da, men en kan se `det` . Sitér dette innlegget Link to post
my lady Svart 26.November.2006 Del på Facebook Svart 26.November.2006 en kamerat av meg lakkerte båten sin ute og resultatet ble meget overraskene bra,men det er fort gjort å få masse insekter i lakken å for ikke å snakke om bilen til naboen hvis de står nære, for da er det veldig lett å få lakkstøv på disse pga vind.så hvis du har mulighet til å lakke den inne så hadde jeg gjort det.lykke til Sitér dette innlegget Link to post
cleo Svart 26.November.2006 Del på Facebook Svart 26.November.2006 Ikke noe problem å sprøyte båten ute om våren, men veldig væravhengig! En tidlig start på en vindstille dag og båten er tørr før middag! Har selv sprøytet flere båter ute med stort hell. Sitér dette innlegget Livet er herlig på solkysten! Link to post
Espen C Svart 26.November.2006 Del på Facebook Svart 26.November.2006 Pass på å ikke lakker når fluene er som værst for da blir båten svartprikkete Jeg har sett flere lakkere sine båter med både sprøyte og lakkrull med bra resulat så dette går nok bra Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 26.November.2006 Del på Facebook Svart 26.November.2006 Prøv et søk på f.eks. +Jotun +Hardtop så finner du mye lakkeringsinfo, bl.a. denne. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
power Svart 26.November.2006 Del på Facebook Svart 26.November.2006 Hvis du tar tiden til hjelp så er den meste mulig hjemme i hagen Her har du litt info på hvordan du kan gå fram . (tast koden som er vist i teppe ) Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 27.November.2006 Del på Facebook Svart 27.November.2006 Deler oppfatningen om at mye kan gjøres hjemme i forbindelse med lakkering. Imidlertid er det viktig med godt grunnarbeid og god planlegging av tildekking. Tildekkingen skal både ivareta de områdene på båten som åpenbart ikke trenger lakk, og ikke minst de områdene i båtens nærhet som heller ikke trenger lakk (biler, sykler, hus o.a.). Det er lurt å lage et telt med tynn plast som hindrer ubehag med smådyr og blomsterstøv. Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 20.Februar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 Heisan går og grubler ennå jeg,snakket med en i dag som mente jeg skulle lakke båten med gelcot isteden for vanlig båtlakk.Er det noen som har vært borti dette?Jeg har nok og gjøre om dagen men det svirrer oppi knollen planlegging er halve jobben tror jeg tralala. Nærmer seg vår med storm skritt nå.Mvh Bjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
SveinHa Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 Gelcoat sprøytes i formen FØR båten støpes og herder sammen med polyesteren. Skal gelcoat brukes i etterkant tilsettes den voks om kalles da topcoat. Den er ikke like sterk og blank som billakk eller HardTop. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
halaaba Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 Har lakkert biler og båter mye selv, men annbefaler på det sterkeste at du kan lakkere innendørs. Fukt ned rommet du skal stå å lakkere i først, da slipper du masse støv som virvler opp i luften mens du lakkerer. En annen ting som er viktig er å ha godt med lys fra alle vinkler, da ser du lettere når lakken flyter ut slik at du får en blank og fin overflate. En tredje ting er at det er en stor fordel om du kan lakkere båten i to, eller gjerne tre etapper. Hvis du lakkerer hele båten under ett, så blir der så pass mye lakkstøv i luften at dette vil legge seg på overflatene som begynner å herde, og du vil få litt ruhet og matt overflate. Og til slutt, bruk for all del billakk, da får du det beste resultatet, og en best holdbarhet. Kan annbefale ppg sine lakkprodukter. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 Glem det. Ikke prøv engang!!! :nono: Helt umulig, insekter,nedbør,vind,penselhår,sein tørke tid. Lakken ser ofte fin ut når du avslutter kvelden,men dagen etter er det masse skjolder,rugler,insekter og krakkelering. Glem det!!! Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 Glem det. Ikke prøv engang!!! :nono: Helt umulig, insekter,nedbør,vind,penselhår,sein tørke tid. Lakken ser ofte fin ut når du avslutter kvelden,men dagen etter er det masse skjolder,rugler,insekter og krakkelering. Glem det!!! Dette har du greie på ! Polyritanlakk er støvtørr på 40-60 min ved 20 grader Sitér dette innlegget Link to post
Tommy R Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 Lakk i vei ingen problem, er bare att resultatet blir så bra når ein sprøyter det på Sitér dette innlegget Link to post
Pellegutten Svart 20.Februar.2007 Del på Facebook Svart 20.Februar.2007 Pellegutten fikk ny lakk ute. Vi venta til temperaturen var høy nok, men før innsektene kom. Tidlig mai passet akkurat. Lakk i vei. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.