ter-av Startet 27.November.2006 Del på Facebook Startet 27.November.2006 (redigert) Jeg var blant de som mente det var nærmest nytteløst å sloss mot avgiftskåte politikere. Heldigvis tok jeg kraftig feil! Og, vil jeg påstå, mye takket være det trykket KNBF kunne utøve med oss småbåteiere i ryggen. Jeg har intervjuet Syvert (generalsekretæren) om hva som er neste sak på listen hans. Det var ikke bare en sak - det var mange: Ens fartsregler, "retten" til ikke å betale skjorta av seg for en småbåtplass, normer for brukervennlig drift av gjestehavner og marinaer, tilrettelegging av uthavner m.m. Har dere lyst og interesse, så kan dere lese hele intervjuet på MorMajor. Båtfolk er ikke alt for glad i organisering, men med de utfordringene som møter oss vil jeg faktisk mene at "sammen er vi sterke". Og vi er blitt mange etter hvert! Jeg er ikke glad i avgifter, men medlemskontingenten til KNBF betaler jeg med glede! mvh ter-av Redigert 27.November.2006 av ter-av (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Sydvesten Svart 27.November.2006 Del på Facebook Svart 27.November.2006 Det var et flott intervju du hadde gjort med generalsektretæren i KNBF, og fine tanker har han om så mangt. Er også enig i at så mange som mulig bør være medlem denne landsdekkende bårforeningen. Når det gjelder nye saker å sloss for så er vel obligatorisk båtførerbevis en sak som en kan slåss for, det er i allefall en del motstand mot dette her på baatplassen.no. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Ubåtfender Svart 27.November.2006 Del på Facebook Svart 27.November.2006 (redigert) Når det gjelder nye saker å sloss for så er vel obligatorisk båtførerbevis en sak som en kan slåss for Her er jeg helt enig med deg Sydvesten, båtførerprøven bør bli obligatorisk. Kansje vi skulle hatt en vote den. Har sett mye rart på sjø, sjøliv av uvitenhet og mangel av respekt for sjøen. Hadde blitt en spendende sak da Redigert 27.November.2006 av Ubåtfender (see edit history) Sitér dette innlegget bloggen min Link to post
JanB Svart 27.November.2006 Del på Facebook Svart 27.November.2006 Fleire båtplasser, ikkje minst i dei store byane! Det bør vera ei viktig sak for KNBF og båtfolket framover. Med tilbod om fleire plasser unngår ein også at prisane blir himmelhøge. Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Frivakten Svart 27.November.2006 Del på Facebook Svart 27.November.2006 Båtfolk er ikke alt for glad i organisering, men med de utfordringene som møter oss vil jeg faktisk mene at "sammen er vi sterke". Så enig, så enig. Tiden er forlengst inne med å stå samlet mot nye taktiske krumspring fra våre blakke politikere. Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Boywonder Svart 27.November.2006 Del på Facebook Svart 27.November.2006 Som sagt tidligere... Rart hvordan høyrevridde kapitalister ser nytten ev organisering når det gagner dem selv... Kanskje man kan kjempe for fjerning av bensinavgiften nå da? Eller var det dumt foreslått? Syng høyt, kamerater og la meg få høre, at dere står sammen med meg... Tralala... Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
CB. Svart 27.November.2006 Del på Facebook Svart 27.November.2006 God ide, jeg står sammen med deg i tykt og tynt. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Ubåtfender Svart 27.November.2006 Del på Facebook Svart 27.November.2006 Kanskje man kan kjempe for fjerning av bensinavgiften nå da? Eller var det dumt foreslått? Jeg vil gjerne støtte deg i bensinkrige, men det er del som må på plass først. Bensin er eksplosivt og meget farlig i bruk i båt når du får en båtbrann, hvordan vil du få en bensin motor mindre eksplosiv. En annen ting er at du da vil få enda flere fartsfantomet på sjøen og hvordan skal den opplæringen på båtførerprøven legges opp- En modell som vi har på motorsykkellappen i dag kan jo fungere på sjøen oxo. Sitér dette innlegget bloggen min Link to post
Boywonder Svart 27.November.2006 Del på Facebook Svart 27.November.2006 En annen ting er at du da vil få enda flere fartsfantomet på sjøen Vil man det? Nei, jeg tror nok at det vil være såpass mange store dieselslukere ute, siden avgiften ikke ble noe av, at man ikke kan kjøre fort av frykt for å havarere på en hekkbølge... Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
skorpo Svart 27.November.2006 Del på Facebook Svart 27.November.2006 Fleire båtplasser, ikkje minst i dei store byane! Godt forslag! Båtplassar og gjestehamner. I byar med småbåthamner nær sentrum er båthamnene ein turistattraksjon. I tillegg til at dei må vere eit kjempetilbod for dei som bor i byen. Der eg bur, er det dessverre venteliste på båtplass. Heilt unødvendig! Noko å for! Sitér dette innlegget Link to post
NovaMalin Svart 28.November.2006 Del på Facebook Svart 28.November.2006 .....Når det gjelder nye saker å sloss for så er vel obligatorisk båtførerbevis en sak som en kan slåss for, det er i allefall en del motstand mot dette her på baatplassen.no. Helt enig! Obligatorisk båtførerprøve bør være en kampsak for båtfolket. Sitér dette innlegget Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post
Slagskibet Svart 28.November.2006 Del på Facebook Svart 28.November.2006 Helt uenig Sjekteeier . Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 28.November.2006 Del på Facebook Svart 28.November.2006 ...Jeg vil gjerne støtte deg i bensinkrige, men det er del som må på plass først. Bensin er eksplosivt og meget farlig i bruk i båt når du får en båtbrann, hvordan vil du få en bensin motor mindre eksplosiv.... Tja, men det brenner flere dieselbåter enn bensinbåter, viser forsikringsstatistikken... Har sagt dette før: Eiere av bensinbåter VET farene med bensin, mens dieselbåt-eiere OFTE TROR at diesel IKKE er farlig og kanskje derfor mere skjødesløse på dette punktet?? Noen som kan forestille seg effekten av varm dieselsprut på glovarm exosmanifold?? :nono: En annen faktor er at de fleste bensinbåter har motoren på UTSIDEN av båten... De som HAR inboard bensinmotor er flinke til å kjøre motrromsviften FØR oppstart... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Fenix Svart 28.November.2006 Del på Facebook Svart 28.November.2006 Hva vi skal kjempe for nå? Tja, for eksempel bør vi alle gi et bidrag til arbeidet mot klimaendringer ved å gå over til seil og små motorer - så slipper vi kanskje å måtte fortøye i Stortingsgata. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 28.November.2006 Del på Facebook Svart 28.November.2006 Hm - stiger vannet med de åtte meterne, så kan jeg fortøye i dørklinka hjemme. Da sparer jeg jo båtplass og opplag. Ikke så dumt det der. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 28.November.2006 Del på Facebook Svart 28.November.2006 Sloss for innføring av den obligatoriske båtførerprøven??? Er det nødvendig da? Har ikke myndighetene allerede besluttet at den skal innføres? Jeg synes heller det ville være rimelig å sloss mot at: - den skal gjelde for rimelig små båter uten stort fartspotensiale. Tror våre myndigheter er edrulige her foreløpig, men det eksisterer et stort faremoment ved EU tilpassing. For eksempel i Tyskland må du ha sertifikat for seilbrett på innsjø. - den skal innføres over natten. Det kan bli det rene kaos uten overgangsordninger - at det skal innføres praktisk prøve eller andre prøver som koster flesk. - at det skal innføres en teoriprøve med like dustete spørsmål som for prøven til bilsertifikat. Det er i dag et eksempel på unødvendig vanskelighetsgarad med til dels unødvendige spørsmål, utformet på opstyltet, vanskelig forståelig språk og ofte utformet for å lure kandidaten. - at de som har avlgt båtførerprøven i nåværende form må avlegge ny prøve. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
SF Svart 28.November.2006 Del på Facebook Svart 28.November.2006 (redigert) Noen som kan forestille seg effekten av varm dieselsprut på glovarm exosmanifold?? :nono: Er det ikke derfor eksos manifolden er vannkjølt på båtmotorer. På en skikkelig innenbords motor er det ingen flater som er varmere enn at du kan legge hånden på den en kort stund. Ikke noe som kan antenne dieselen der. Men brann i dårlig elektriske koblinger, det er farlig det Selv i en dieselbåt. Redigert 28.November.2006 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Syvert Svart 28.November.2006 Del på Facebook Svart 28.November.2006 Hei baatplassfolket Noen har etterlyst noen kommentarer fra meg når det gjelder KNBF's standpunkter til obligatorisk båtførerbevis. Jeg sitter som kjent i arbeidsutvalget som skal lage forskriften til obligatorisk båtførerbevis. Arbeidet i utvalget er unntatt offentlighet og jeg er derfor avskåret fra å delta i debatten. Jeg håper dere har forståelse for at jeg ikke kan gi uttrykk for noen standpunkter som kan bidra til å låse oss i arbeidet i utvalget hvor alle utvalgsmedlemmene har som målsetting å komme frem til en omforenet innstilling. På den annen side følger jeg med stor interesse debatten her på baatplassen, og kommer til å ta med meg synspunktene som fremkommer i det videre arbeidet i utvalget. Hilsen Syvert Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post
tuffff Svart 28.November.2006 Del på Facebook Svart 28.November.2006 Jeg sitter som kjent i arbeidsutvalget som skal lage forskriften til obligatorisk båtførerbevis.Jøss, jeg viste ikke at det var vedtatt engang, jeg. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.November.2006 Del på Facebook Svart 28.November.2006 Jøss, jeg viste ikke at det var vedtatt engang, jeg.Kanskje: "Jeg sitter som kjent i arbeidsutvalget som skal lage forskriften til obligatorisk båtførerbevis" egentlig skulle vært: " Jeg sitter som kjent i arbeidsutvalget som skal lage forslag til forskriften til obligatorisk båtførerbevis." Hva sier du Syvert? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mouche Svart 28.November.2006 Del på Facebook Svart 28.November.2006 Er det nå virkelig noen der ute som lurer på hva Syvert mener om saken? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Oteren Svart 28.November.2006 Del på Facebook Svart 28.November.2006 Noen har etterlyst noen kommentarer fra meg når det gjelder KNBF's standpunkter til obligatorisk båtførerbevis. Det er ikke noe i veien for å si hva som KNBF's standpunkter til obligatorisk båtførerbevis, uansett hvilken rolle en har i et utvalg. Bare se til andre utvalg som er nedsatt uansett sak... Konkret behandling i utvalget er en annen ting, dersom arbeidet er unntatt offentlighet. Om en er for eller mot er en ting, mest interessant i hvilken form, overgangsordninger, innhold i opplæring, hvem som blir rammet etc etc. Faren er nærliggende å falle for "spill for galleriet" jfr dieselavgiftssaken.... Jeg synes det er useriøst å si bare at en vil ha sertifikat punktum, uten å ta stilling til alle forutsetninger som må hensyntas.... Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 28.November.2006 Del på Facebook Svart 28.November.2006 (redigert) Får litt av samme følelsen som grisen får når slakteren kommer i desember Redigert 28.November.2006 av thor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 28.November.2006 Del på Facebook Svart 28.November.2006 Untatt offentlighet ! Se det du. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
CB. Svart 28.November.2006 Del på Facebook Svart 28.November.2006 (redigert) Vi må ha respekt for at Syvert ikke kan uttale seg i saker som er unntatt offentligheten. Siden Knbf er der for å jobbe i medlemmenes interesser så regner jeg med at samtlige medlemmer får muligheten til å utale seg om obligatorisk båtfører bevis er ønskelig. Det tror jeg kan være nyttig før en begynner å utarbeide forslag Som alle her sikkert er enige i så har nok ikke dette noe for seg til syvende og sist. Redigert 28.November.2006 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.