gruff Startet 29.November.2006 Del på Facebook Startet 29.November.2006 Trenger noen biter med svart plate i ca 4 mm for å lage instrumenpaneler + diverse andre formål. Har tidligere fått dette hos lokale firmaer (i Bergen) som driver med skiltgravering og reklame, men nå ser det ut til at ingen har slikt på lager. Noen som kan hjelpe å finne noe slikt, helst i Bergensområdet ? Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 29.November.2006 Del på Facebook Svart 29.November.2006 Ser du ikke får respons. Hvilket materiale ? Lexan osv kan du få fra Kreativ Plast på Nøtterøy. Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterøy Svart 29.November.2006 Del på Facebook Svart 29.November.2006 Da jeg skulle ha nytt instrumentpanel til båten spurte jeg på et sted de lagde skilt. De skulla ha nesten 3000 kroner for å skjære ut til instrumentene, (data programmering og laser skjæring). Jeg kjøpte istedet en tynn finer plate, lakket den med 2 lag sort bengalakk, og skjærte ut hull selv, mye enklere når det er treverk enn stål/aluminium. Resultatet ble bra det! Sitér dette innlegget Link to post
ovelaur Svart 29.November.2006 Del på Facebook Svart 29.November.2006 Det er et firma lokat på Bømlo som lager slikt. Jeg har selv brukt dette i jobbsammenheng, og hadde også tenkt å kjøpe det til min båt derifra. Elektro Produkt & Gravering Tlf 53429248 Gi en lyd dersom du bruker dem. Jeg er litt usikker på prisnivået på slike ikke-kommersielle produkter. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 29.November.2006 Del på Facebook Svart 29.November.2006 Man kan også bruke en vilken som helst plate å trekke den med svart skai det blir fint syns jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Sira Svart 29.November.2006 Del på Facebook Svart 29.November.2006 Du kan få kjøpt lexan av meg. Bare oppgi mål så ordner det seg. Typen jeg har er hel-sort med svak ruglete forside og blank bakside i 4mm. Lexan (polykarbonat) er uknuselig,kan bores og skjæres slik du ønsker. Har allt i glass,plexi og lexan. Gummilister til båt har jeg også. Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten Link to post
JanS/EIR Svart 29.November.2006 Del på Facebook Svart 29.November.2006 https://baatplassen.no/bildearkiv/1/1707/23.aug.04_022.jpg Slik ble instrumentpanelet på Gygra. Chifen laget det sjøl av svart Starboard, som jeg mener vi fikk fra Maritim. Solid, ganske pent, men dyrt, husker ikke prisen pr kvm. Tror nok forslaget om finer med svart skaitrekk skulle bli veldig bra også? Det gamle panelet på Gygra var av aluminium med svart skaitrekk. Flere veier til målet her altså. Lykke til! mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
gruff Svart 30.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.November.2006 Takker for svarene. Metoden med å trekke plate med skai er ikke aktuell, har tidligere brukt den med relativt godt resultat. Når det gjelder K. starboard finnes denne nå bare i hvit etter det jeg har funnet ut. Har funnet et firma i Bergen (Chemco) som har en del slike ting, skal dit i løpet av dagen, så får vi se. Hvis ikke blir det å benytte meg av tilbudet ditt, Sira. Som ofte er tiden en faktor her - skulle hatt dette i forgårs Sitér dette innlegget Link to post
MagneO Svart 30.November.2006 Del på Facebook Svart 30.November.2006 Hallo! Astrup har jo en plast katalog, siden du har prøvd skilt makerne i Bergen så har du vel snakket med Gravør Pettersen, de er jo vanligvis greie og billige. MagneO Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 30.November.2006 Del på Facebook Svart 30.November.2006 Du Sira,har du passende pakning til skyvedøra til aktercabin ? Den som er der nå ligner på gammel dørpakning til bil, du vet sånn som dyttes ned over en metallkant. Også har jeg i lang tid sett etter passende pakning til lukene i HT,enten til å skru eller aller helst å lime fast. Sitér dette innlegget Link to post
Sira Svart 30.November.2006 Del på Facebook Svart 30.November.2006 Du Sira,har du passende pakning til skyvedøra til aktercabin ? Den som er der nå ligner på gammel dørpakning til bil, du vet sånn som dyttes ned over en metallkant. Også har jeg i lang tid sett etter passende pakning til lukene i HT,enten til å skru eller aller helst å lime fast. Det er for det meste gummilister til glass jeg har på lager. Det finnes utallige lister til dører og luker ,men du kan jo titte litt i produktkatalogen til Ka-Ma så finner du sikkert det du er ute etter. søk på gummilister eller tetningslister. Send meg en IM hvis det er noe som kan passe. Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten Link to post
Blue_Dragon Svart 30.November.2006 Del på Facebook Svart 30.November.2006 Du Sira,har du passende pakning til skyvedøra til aktercabin ? Den som er der nå ligner på gammel dørpakning til bil, du vet sånn som dyttes ned over en metallkant. Også har jeg i lang tid sett etter passende pakning til lukene i HT,enten til å skru eller aller helst å lime fast. Første pakningen kalles nok Volvo-list. Burde være lett og få tak i. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.