Jump to content

Hvor får jeg tak i svart plate for å lage instrumentpanel

gruff

Recommended Posts

Da jeg skulle ha nytt instrumentpanel til båten spurte jeg på et sted de lagde skilt. De skulla ha nesten 3000 kroner for å skjære ut til instrumentene, (data programmering og laser skjæring). Jeg kjøpte istedet en tynn finer plate, lakket den med 2 lag sort bengalakk, og skjærte ut hull selv, mye enklere når det er treverk enn stål/aluminium.

Resultatet ble bra det!

https://baatplassen.no/bildearkiv/1/1707/23.aug.04_022.jpg

Slik ble instrumentpanelet på Gygra. Chifen laget det sjøl av svart Starboard, som jeg mener vi fikk fra Maritim. Solid, ganske pent, men dyrt, husker ikke prisen pr kvm. Tror nok forslaget om finer med svart skaitrekk skulle bli veldig bra også? Det gamle panelet på Gygra var av aluminium med svart skaitrekk. Flere veier til målet her altså. Lykke til!

mvh

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Takker for svarene. Metoden med å trekke plate med skai er ikke aktuell, har tidligere brukt den med relativt godt resultat. Når det gjelder K. starboard finnes denne nå bare i hvit etter det jeg har funnet ut. Har funnet et firma i Bergen (Chemco) som har en del slike ting, skal dit i løpet av dagen, så får vi se. Hvis ikke blir det å benytte meg av tilbudet ditt, Sira. Som ofte er tiden en faktor her - skulle hatt dette i forgårs :smiley:

Du Sira,har du passende pakning til skyvedøra til aktercabin ? Den som er der nå ligner på gammel dørpakning til bil, du vet sånn som dyttes ned over en metallkant. Også har jeg i lang tid sett etter passende pakning til lukene i HT,enten til å skru eller aller helst å lime fast.

Det er for det meste gummilister til glass jeg har på lager. Det finnes utallige lister til dører og luker ,men du kan jo titte litt i produktkatalogen til Ka-Ma så finner du sikkert det du er ute etter. søk på gummilister eller tetningslister. Send meg en IM hvis det er noe som kan passe.

Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten

Du Sira,har du passende pakning til skyvedøra til aktercabin ? Den som er der nå ligner på gammel dørpakning til bil, du vet sånn som dyttes ned over en metallkant. Også har jeg i lang tid sett etter passende pakning til lukene i HT,enten til å skru eller aller helst å lime fast.

Første pakningen kalles nok Volvo-list. Burde være lett og få tak i.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...