Espen C Svart 6.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2006 Dårlig brannsikring av båtlagre kan gi høyere forsikringspremie for båteierne. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.1431016 Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 6.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2006 Politiet i Kristiansand slår i dag fast at båten der den store brannen i et båtlager startet, var tilkoplet strøm. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.1427361 Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 6.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2006 (redigert) Ja, her kan det bli dyrt for eier av hallen... . Den var sannsynligvis ikke godkjent for lagring av båter. Slik opplagsteder tror jeg det er mange av i Norge Sitat..: "Skadeforsikringsselskapet If har forsikret byggene og mange av båtene, og vurderer å sende regningen til huseieren, dersom ikke lovens krav til regulering av bygget var fulgt. " Redigert 6.Desember.2006 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 6.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2006 Ja, her kan det bli dyrt for eier av hallen... . Da regner jeg med at eieren alt har sjekket adressen til skifteretten med firmaet sitt, og da er det båteierne som sitter igjen med problemene og kravene uten båt.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Oteren Svart 6.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2006 Da regner jeg med at eieren alt har sjekket adressen til skifteretten med firmaet sitt Eier av bygget = Kristiansand Havn...... Det er nok båteierne som får svi til sist uansett; økt båtplassleie, økt forsikring.... Sitér dette innlegget Link to post
Ubåtfender Svart 6.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2006 En godel av båthavner har døgnbemanning ved å få det haller oxo har mann løst økte forsikringer men utleiger kan ta seg bedre betalt om du ikke går selv noen vakter i året. Så det finnes muligheter spørsmålet er om mann gidder å gjøre noe med det. De som har bemanning av båthavner for billigere forsikring, men problemet er å få folk til å stille på disse pålagte vaktene. Stå på å ta et valg gutter Sitér dette innlegget bloggen min Link to post
Espen C Svart 18.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2007 Eier kan få hele regninga http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/sorlandet/1.1648564 Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 18.Januar.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2007 Skaderegning Det kan bli aktuelt for If å sende hele skaderegningen på hallen til eieren, Kristiansand Havn, eller redusere utbetalingen av erstatningen. Forsikringsselskapet vil ennå ikke si noe offisielt om dette, men NRK vet at selskapets jurister er i ferd med å avslutte sin vurdering. Møtet denne uken dreier seg imidlertid om skadeskjønnet, omfanget av skadene. Det står nå at de kan få hele skaderegingen på hallen, det står ingenting om skaden på båtene Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Akult Svart 18.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2007 Båteierene får utbetalt sine forsikringer. Det er vel regress det snakkes om her. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.