Jump to content

Hvor kjøpe dørkplater (Finer) i Stavanger (Rogaland)?

Pidde

Recommended Posts

Skal legge ny dørk i Viksund 25, og har fått flere tips til hvordan jeg bør gjøre dette. Personlig så vil jeg helst ha vannfast finer av den mørkebrune sorten (er ikke sikker på hva fag terminologien er her), men jeg har fått et tips om gå for vanlig finer som settes inn med forskjellig remedier. Dørken skal tåle mye slitasje da båten hovedsakelig blir brukt til fiske.

Har prøvd å finne bilder av denne typen finer uten hell, så jeg hadde blitt glad hvis noen har noen bilder av den :cheers:

Tilbake til tittelen på posten... Vet noen her på forumet om hvem som leverer denne typen finer i Stavanger området samt noen pris antydninger.

TA

Jeg gjorde det samme med min forrige båt i fjor. Ente da opp med å bruke vannfast finer av den typen du beskriver. Tror den heter x-fin eller noe slikt. Jeg kjøpte min på OBS Bygg på forus (gamle tau bryggeri). Prisen var ikke så mye høyere enn vanlig finer. Mener den kostet ca 700 kr pr plate.

Her ser du resultatet på min båt. Dørken jeg skiftet var på "solbenken" bak over motor. Ikke så bra bilde men.........

uteplass.jpg

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Det stemmer, jeg brukte den glatte typen. Jeg husker ikke om de hadde den andre rue, men de har ganske bra utvalg på OBS Bygg på Forus så jeg mener de har begge deler.

Jeg vurderte også å bruke en billig østen-finer og olje denne. Dette var en billig finer importert fra Kina. Poenget her at den var billig. For noen år siden ble denne solgt for ca 350 kr plata, nå kostet den 600 tror jeg det var. Da betalte jeg heller 700-750 for skikkelig vannfast.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

• 5 år senere...
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...