Pidde Startet 30.November.2006 Del på Facebook Startet 30.November.2006 Skal legge ny dørk i Viksund 25, og har fått flere tips til hvordan jeg bør gjøre dette. Personlig så vil jeg helst ha vannfast finer av den mørkebrune sorten (er ikke sikker på hva fag terminologien er her), men jeg har fått et tips om gå for vanlig finer som settes inn med forskjellig remedier. Dørken skal tåle mye slitasje da båten hovedsakelig blir brukt til fiske. Har prøvd å finne bilder av denne typen finer uten hell, så jeg hadde blitt glad hvis noen har noen bilder av den Tilbake til tittelen på posten... Vet noen her på forumet om hvem som leverer denne typen finer i Stavanger området samt noen pris antydninger. TA Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 30.November.2006 Del på Facebook Svart 30.November.2006 (redigert) Jeg gjorde det samme med min forrige båt i fjor. Ente da opp med å bruke vannfast finer av den typen du beskriver. Tror den heter x-fin eller noe slikt. Jeg kjøpte min på OBS Bygg på forus (gamle tau bryggeri). Prisen var ikke så mye høyere enn vanlig finer. Mener den kostet ca 700 kr pr plate. Her ser du resultatet på min båt. Dørken jeg skiftet var på "solbenken" bak over motor. Ikke så bra bilde men......... Redigert 30.November.2006 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Pidde Svart 30.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.November.2006 takk skal du ha! Ut i fra bildet ser det ut til at du har lagt på en type som er glatt? mener det skal være en annen også som har en ru overflate. Vet du om de hadde slike også? TA Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 30.November.2006 Del på Facebook Svart 30.November.2006 Det stemmer, jeg brukte den glatte typen. Jeg husker ikke om de hadde den andre rue, men de har ganske bra utvalg på OBS Bygg på Forus så jeg mener de har begge deler. Jeg vurderte også å bruke en billig østen-finer og olje denne. Dette var en billig finer importert fra Kina. Poenget her at den var billig. For noen år siden ble denne solgt for ca 350 kr plata, nå kostet den 600 tror jeg det var. Da betalte jeg heller 700-750 for skikkelig vannfast. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
silva Svart 30.November.2006 Del på Facebook Svart 30.November.2006 Du kan høre med: Tre og X-finér Import A/S Flinteg. 6 Postboks 1036 Hillevåg, 4095 Stavanger........................... 51 58 95 40 Det er mange år siden jeg kjøpte x-finer, men da var iallefall disse bra på pris og kvalitet. Sitér dette innlegget Link to post
Pidde Svart 30.November.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.November.2006 Silva, takk for opplysningen Snakket med dem, og det hørtes ut som de har akkurat det jeg er på jakt etter til en god pris, Goodie. Coop Bygg hadde bare den glatte typen. TA Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 30.November.2006 Del på Facebook Svart 30.November.2006 Tre og X-finér Import A/SFlinteg. 6 Postboks 1036 Hillevåg, 4095 Stavanger........................... 51 58 95 40 Det er mange år siden jeg kjøpte x-finer, men da var iallefall disse bra på pris og kvalitet kan bekrefte at det er en fryd å handle her, de skjærer gjerne for deg hvis de har litt tid og du stiller litt forberedt. Sitér dette innlegget Link to post
BaylinerKenneth Svart 18.Desember.2011 Del på Facebook Svart 18.Desember.2011 Noen som vett prisene på platene hos Tre og X-finér Import A/S? Sitér dette innlegget Link to post
Hallais Svart 18.Desember.2011 Del på Facebook Svart 18.Desember.2011 Opphørsalg og lagt ned tidligere i høst Sitér dette innlegget Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post
Sleipner93 Svart 28.Desember.2011 Del på Facebook Svart 28.Desember.2011 Jeg snakket med en kjenning her for litt siden angående dette firmaet, og han sa de bare hadde flyttet, var det ut til forus mon tro? Noen som har kjennskap? Jeg skulle nemlig ha fått fatt på noen Meranti plater til våren.. Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 28.Desember.2011 Del på Facebook Svart 28.Desember.2011 Ser dårlig ut når du kikker på denne siden: http://www.180.no/firmavis/00428325933011.htm Ingen rekneskap etter 2009 Sitér dette innlegget Link to post
Akora Svart 28.Desember.2011 Del på Facebook Svart 28.Desember.2011 http://www.maritim.no/interior-eksterior/byggematerialer/kryssfiner Maritim har jo. Ellers så kan du kjøpe den mørke typen forskalingsplater som du refererer til, hos de fleste byggevareforretninger. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Kobben Svart 28.Desember.2011 Del på Facebook Svart 28.Desember.2011 Slike plater har de også på de fleste byggevaresjapper.. Monter bla. Får også slike plater en finner i Gaupen og Tysse hengere. Er litt dyrere, men de er ganske store.. Er ofte bestillingsvare. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.