Jump to content

Varme i 18 fot båt?


froesak

Recommended Posts

Blir nok ikke mye strøm til overs til en Eberspacher D2 selv om den bare bruker bare rundt 15-20W i snitt når du får montert autopilot.

 

Generatoren din gir max 6A (72W) men er usikker på hva den gir på dorgefart. Du må vel gi litt gass med såpass liten motor. Kan jo selvsagt være en mulighet for at det kan gå med en Eber hvis du går for LED lanterner.

 

Antar du satser på manuelle rigger.

 

Noen av kameratene mine bruker primus (Omtimus) av forsvarets modell til oppvarming. Denne gir max ca 3kW, dette er jo ikke akkurat den tryggeste løsningen, men varmt og godt. Sikkert ikke helt lovlig heller annet til kaffeen og til egg og bacon frokost når du har dorga hele natta.

Link to post
Share on other sites

Takker for raskt svar. Da er det vell så jeg bør kunne greie og holde strømmen med ladingen min motor gir og ett bra batteri .Hvis jeg i tilegg bytter lanternene med LED. hvor mye tar 4 led lanterner? Beklager hvis jeg spør etter mye dumt men er helt grønn på båtområdet.

Redigert av froesak (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...