Dalton Startet 7.Desember.2006 Del på Facebook Startet 7.Desember.2006 Finnes det noe godt alternativ til plugger når man skal tette for nedsenkede skruer? Tenkte på formtre, epoxy blandet med slipestøv, osv... Finne det forresten formtre for eik, teak og mahogany? Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
tuffff Svart 7.Desember.2006 Del på Facebook Svart 7.Desember.2006 Jeg har forsøkt formtre utvendig. Ikke noe suksess Slipestøv og araldit holder imidlertid ganske godt er min erfaring. Vanskelig å få helt samme farge da. Treplugger er nok best. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
kgt Svart 7.Desember.2006 Del på Facebook Svart 7.Desember.2006 (redigert) Bruk treplugger!!! vært med å brukt araldit blandet med spon av aktuelle treslag som nødløsning ved hull som er ødelagt, men det beste + varige er treplugger. Formtre finnes i teak,eik, furu. men holder ikke utvendig.. Redigert 7.Desember.2006 av kgt (see edit history) Sitér dette innlegget kgt Link to post
Vestkystseiler Svart 7.Desember.2006 Del på Facebook Svart 7.Desember.2006 Det kan jo også tenkes at man en gang i fremtiden skal ha ut skruen igjen. Dersom sporet i skruehodet er fylt med formtre, araldit eller lignende, kan det bli ganske mange ukvemsord før skruen er ute Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 7.Desember.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Desember.2006 (redigert) Da blir det plugger! Jeg får ta noen mål, og så er det bare å håpe at det finnes pluggskjærer med rett dimensjon... Dette er nemlig gamle hull. Redigert 7.Desember.2006 av Dalton (see edit history) Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
NilsPils Svart 7.Desember.2006 Del på Facebook Svart 7.Desember.2006 Jeg synes treplugger alltid ser penest ut. Formtre bryter strukturen og ser, etter min mening, billig ut. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
ELISE 1 Svart 7.Desember.2006 Del på Facebook Svart 7.Desember.2006 Eller bore opp de gamle? Sitér dette innlegget Hanto 24 Link to post
kgt Svart 7.Desember.2006 Del på Facebook Svart 7.Desember.2006 Pluggskjærer med rett dimensjon?! vanlig at vi måtte dreie skjæret får å få passe dim........viktig att emne er knusk tørt, slik at plugger går ut etter montering :-) Sitér dette innlegget kgt Link to post
Dalton Svart 7.Desember.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Desember.2006 Det jeg har montert av nytt treverk har jeg borret med senkebor og plugget med plugger skåret med tilsvarende pluggskjærer. Disse ble solgt i sett. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
M/S Bastard Svart 7.Desember.2006 Del på Facebook Svart 7.Desember.2006 Jeg kjøpte plugger/propper hos Faannessen. Jeg gadd ikke stå og bore ut sjøl. Ikke så gal pris Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.