vikers Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Er det noen som har en kjapp oversikt over hvilke typer, fra hvilket årstall etc. som slike små påhengere har lademulighet? Quote Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
S/Y EIMY Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Har hatt en 4 hk yamaha fra midten av 80 tallet med lading. Quote Link to post
Baywatch Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Min Honda 5 hk har "lading". I hermetegn fordi strømmen er så liten (visstnok 2A) at man ikke egentlig lader batteret med den, men reduserer/unngår at f. eks lanternene tapper batteriet. (og andre strømbrukere finnes nesten ikke i min båt ) Quote Link to post
ivar Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 Mener at de fleste "hi-thrust" / "sail" motorene har bedre lademuligheter enn sine kortstammede søsken... Quote Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
skrotrot Posted December 7, 2006 Share Posted December 7, 2006 har en gammel 6 hk johnson med lade uttak. Quote Link to post
vikers Posted December 8, 2006 Author Share Posted December 8, 2006 Takker for svar her, men det var veldig difust...... Årstall og merke??? Jeg vil gjerne kjøpe et par motorer av en type hvor jeg får lading, og i første omgang er bruktmarkeet åpent... Quote Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
CB. Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Tar jeg ikke feil så vet jeg at samtlige Yamaha motorer fra 1975 er utstyrt med nødvening utstyr for lading, det gjelder sikkert flere merker også. Quote Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Baywatch Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 (edited) Årstall og merke??? Min er fra 1998. Edit: Snakket nettopp med forrige eier, han sa at lademuligheten var ekstrautstyr på denne motoren. Edited December 8, 2006 by S/Y Cleopatra (see edit history) Quote Link to post
Recommended Posts