Jump to content

Oppdatering av sjøkart


Nils

Recommended Posts

Vi skal flytta ein seglbåt frå Oslo til Stavanger.  Fordi vi skal gå ein del om natta, er vi avhengige av at informasjonen i karta våre er oppdatert.  Båten er utstyrt med kartplottar.

 

Eg har liggande kart som vi kjøpte i 99, og desse er ikkje ajourførte.  De som har tilgang på «Etterretninger for sjøfarende»: Er det vanleg med endringar i karakteren på lyktene, eller kan vi gå ut frå at karta frå 99 i hovudsak gjev rett informasjon for nattseilas?  

 

Aller helst skulle vi hatt tilgang på alle endringar som har skjedd sidan -99.  Er desse tilgjengelege på nettet?

 

Karta eg har er oppmålingar frå 1894 til 1910, dvs ei stund før GPS var allemannseige.  Har det vore nye oppmålingar langs Sørlandskysten i seinare tid, slik at kartplotteren gjev informasjon som stemmer med terrenget?

Link to post

Hei.

 

EFS'er fra og med 2002 til og med idag finner du på nette hos kartverket. Du finner det enklest her på forumet ved å gå inn på medlemsidene og finne dokumentarkivet. Gå så til Navigasjon og kartverk. Der finner du EFS'er, utgivelsesdato for kart og litt til.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post

Vi skal flytta ein seglbåt frå Oslo til Stavanger.  Fordi vi skal gå ein del om natta, er vi avhengige av at informasjonen i karta våre er oppdatert.  Båten er utstyrt med kartplottar.

 

Eg har liggande kart som vi kjøpte i 99, og desse er ikkje ajourførte.  De som har tilgang på «Etterretninger for sjøfarende»: Er det vanleg med endringar i karakteren på lyktene, eller kan vi gå ut frå at karta frå 99 i hovudsak gjev rett informasjon for nattseilas?  

 

Aller helst skulle vi hatt tilgang på alle endringar som har skjedd sidan -99.  Er desse tilgjengelege på nettet?

 

Karta eg har er oppmålingar frå 1894 til 1910, dvs ei stund før GPS var allemannseige.  Har det vore nye oppmålingar langs Sørlandskysten i seinare tid, slik at kartplotteren gjev informasjon som stemmer med terrenget?

"Nils",

 

Dette høres kjekt ut, det kan helt sikkert bli en flott tur langs kysten på denne tiden av året  -  men du bør ha anledning til å ta tiden til hjelp hvis det skulle bli væromslag...

 

Når det gjelder kartene, så var jo deler av Sørlandskysten et sorgens kapittel inntil ganske nylig. Nå skal omtrent alt være oppmålt på ny, med WGS84 til erstatning for de tildes 100 år gamle oppmålingene. Svært meget av dette er gjort etter 1999, og dermed er dine kart ikke så helt bra....

 

Oppdatering av kartene skjer hele tiden og spesielt for nattseilas begynner 4 år å bli alvorlig gammelt. Her på våre kanter er jo alle hurtigbåtmerkene kommet i den perioden. Dette har også ført til endringer av lyskarakter på noen av de gamle lyktene og omskjerming på noen av de andre.

 

Dessverre pleier jeg å kaste mine Efs'er når de er ca ett år gamle, derfor klarer jeg ikke å hjelpe deg med komplett sett.

 

Men kan du ikke klare å få lånt deg et sett med kart for kysten østover hvis det allikvel bare er for noen dager?

 

Uansett; du finner nok en løsning  -  og jeg ønsker deg en god tur!

 

mvh

Poseidon

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post

Klar for avreise.  Vi har oppdaterte kart for kartplotter, bortimot dobbelt sett sjøkart, hovedserien og båtsport, og Den norske los er innkjøpt for heile strekket.

 

Vi reiser austover med fly i ettermiddag, og planen er å kjøpa inn proviant og ta oss eit stykke ut Oslo-fjorden alt i kveld.   Før det skal båten på land for å sjekkart for skader, før formell overdragelse skjer.

Link to post

Rapport fra S/Y Bulemiekspressen

 

Vi tok ut frå Fornebu Marina klokka 19:00 i går kveld.  Kartplotter og vindinstrumenter var ikkje montert, men med kartprogram på pc samt handholdt GPS fungerte det greit likevel.

 

Vi gjekk for maskin gjennom natta, fordi vi ville sjå båten i dagslys før vi starta å segla.  Ut på morgonkvisten sakka motoren av, og dei av oss som låg og sov fekk eit ublidt møte med dagen.  Du vaknar og er på ingen måte kledd for å vera ute på sjøen.  Du prøver å vrenga stilongsen og finna den sokken som manglar.  Maslows reviderte behovspyramide slår til:  Det du mest av alt ønsker deg er ei bøtte.

 

Vi la oss på været til det vart lyst, og sette fokke og seilte om lag sju knop i den nordaustlege friske brisen.  Sjøen var litt rotete, slik at symptoma frå morgonen blei verande gjennom dagen.  Det skal seiast at ein av mannskapet på fire ikkje var nemneverdig sjuk.

 

Vi søkte ly i Tromøysundet, og gjekk til Volvo Penta- forhandlaren i Arendal.  Han foreslo tom dieseltank.  Til vårt forsvar var belysninga for gjennomsynsfeltet til dieseltanken i ustand.

 

Etter å ha bunkra diesel, og etter eit fortreffeleg måltid med kylling og ris er motet på topp.  Vi vil gå så langt vestover som råd i kveld, men vil gå i hamn og sova nokre timar før natta blir dag att.

 

Om vi har kjekt?

 

YESS :headbang::confused::blush::nonod:

Link to post

mitt råtipp er en GAMBLING

Niks. Dufour 30.

 

Elles er vi framme.  Skjermen er framfor meg, og voggar opp og ned :nonod:.

 

Vi var framme klokka 22:30 i Lundsvågen ved Stavanger, eit døgn før berekna.  Siste bit, Jærkysten gjekk vi i lett nordleg bris for maskin.  Det var store dønningar, men ikkje verre enn at det vart dekka opp til måltid i cockpiten.  No er eigarane av båten att i Lundsvågen for å sjå over og evaluera kjøpet.  Vi som var med som mannskap gler oss til ei god natts søvn.

Link to post

aha, DUFOUR 30 ja.

Kikka på den i fjor høst. Fablet om et prosjekt med en dyrere båt, og utleie noen uker om sommere for finansieringens skyld. Slo det fra oss, da vi syntes vi måtte strekke den økonomiske strikken vel langt for å få det til. OK båt til en OK pris. De fleste har masse utstyr.

Denne båten representerer jo moderne .lettebygde båter i aller høyeste grad. Kan du fortelle litt om hvordan du opplevde denne på havet ? En slik tur er ofte lenger en mange seiler på en hel sommer, og sterke/ svake punkter kommer gjerne fram da..

 

Suzuki - nysgjerrig...

No boat needed..

Link to post

Kan du fortelle litt om hvordan du opplevde denne på havet ? En slik tur er ofte lenger en mange seiler på en hel sommer, og sterke/ svake punkter kommer gjerne fram da..

Eg har alt fortalt litt om korleis eg opplevde kroppen min på havet... :seeya:

 

Det er ikkje så mykje ein får vita i løpet av ein slik tur.  Med 51 timar rom slør for babords halsar veit ein korleis båten er på slør...  Dette er og erfaringa mi frå ein annan flytt eg var med på, frå Tromsø til Stavanger.  Det var først etter at båten var heime, og vi hadde hatt ein del helgeturar og gjort ein del justeringar at vi fekk det rette inntrykket av båten.

 

Litt kan eg likevel seia.  Båten har ein enkel rigg.  Lita fokke og stort storseil, alle fall, rev og fokkeskjøter er trekt bakover til to vinsjar på hyttetaket.  Desse vinsjane må og brukast til gennakeren.  Vi fekk testa slør i frisk bris til liten kuling, og farten varrierte frå 6,5 til 8 knop, berre med fokke.   På kryss fekk vi ikkje testa så mykje.  Masta var nok sett opp av det gamle Televerket, krumma som ein banan framover.  Vi fekk ikkje tak i nye låsesplintar til strekkfiskane, så vi lot vera å trimma masta.  Før masta er trimma, vil busen i storseglet vera for stor til å få rett inntrykk av eigenskapane under kryss.  Cockpiten er særs stor, og karmane er fine å sitja på.  Sjølvlensarane med to 3/4 avløp synes eg er litt underdimensjonerte.  Båten var svært nøytral og fin på roret under dei forholda vi hadde.

 

Innvendig er båten nokså standard innreia.  Det er ikkje full ståhøgd nede, eg er 1,78m og må bøya nakken litt, men det går fint å leva med.  Innreiinga er fagmessig godt utført, og beslaga ser solide ut.  Det er rikeleg med stueplass.  Toalettrommet er fritt for treverk, og lett å halda reint.  Lyset i salongen var kopla mot hovudbrytaren, utan seperate brytarar for kvar lampe.  Dette vil nok eigarane endra på, med to sterke halogenspotar i taket vart vi blenda lyset under nattseilas når luka er open.  Lampane i akterkabin, toalett og forpig er utstyrt med seperate brytarar.  Vebasto varmaren gav god og varm salong sjølv med opne luker.

 

Motoren er ein Volvo penta 2020, med seildrev og fast propell.  Motoren fungerte godt etter vi hadde fylt dielsel... og hadde krefter i massevis.  Han svetta litt olje i framre veivlager.

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...