Jump to content

Batteri overvåker


boye

Recommended Posts

Noen som har erfaring med denne fra Seatronic?

NASA batteriovervåking.

 

NASA Battery monitor BM-1

Viser forbrukte Amperetimer,

viser strømmen til og fra batteriet,

viser batterispenningen,

viser gjenstående utladningstid ved aktuelt forbruk,

viser batteriets ladningsstatus grafisk.

For batteribanker på inntil 650Ah.

Mål: 110x110mm

 

Leveres med 100A shunt.

Kun kr: 1 580.-

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...

Har testet litt på forbruket ombord mens skuten ligger urørt i fortøyningene... Har hatt kjøleboksen i gang siden sist søndag klokken 14 uten noen form for lading, var nede i dag og avleste litt data... Leste av et forbruk på 65Ah, banken var på 93% og spenningen på 12,71 Volt. Banken er på 560A.

 

Kjølebooksen har ikke vært åpnet i perioden og innholdet er kun det mest livsnødvendige ombord... 12 pils og en tre liter med hvitvin..

 

Totalt antall timer er 120 og snittforbruket er da kun 0,54A... nå har det jo ikke vært direkte varmt denne uken slik at kjøleskapet har nok ikke gått så alt for mye... Temperturen i båten målt på toppen av kjøleboken var 17,5 grader klokken 14 i dag da avlesningen ble gjort.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...