Jump to content

Selvbygg/halvfabrikat båter?


BjornLie

Recommended Posts

Hei alle sammen!

 

Er på jakt etter halvfabrikat båter av typen 29 fot til 35 fot. Har bla sett litt på Inter og siden Selvbygg

Har selv vurdert Inter 9300. Andre med erfaringer om den?

 

Kikket litt på Laguna 1180

Fant ut at det ble for dyrt.

 

Har dere andre noen tips om norske fabrikanter som leverer halvfabrikat?

 

Mvh

BL

Redigert av BjornLie (see edit history)

SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

Link to post
Share on other sites

Riveria blir for dyr:

 

Riviera 925 (komplett byggesett)

Pris for komplett byggesett, flybridge: kr.1.010.000,- inkl. avgifter, eks. motor.

Pris for komplett byggesett, hardtop: kr.948.000,- inkl. avgifter, eks. motor.

 

Pluss motor blir det fort mye....

SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

Link to post
Share on other sites

Seaco satser på halvfabrikat. Mener 1030 ble testet i Båmagasinet for ikke så lenge siden. De har også en mindre modell 950, mer i klasse med Skarpnes 9100 som er nevnt tidligere. Utseende virker tiltalende på Seaco- modellene, men har ikke finstudert modellene. Nor Star leverer vel også halvfabrikat.

 

Lykke til med jakten på et fint prosjekt! Artig å følge slike byggeprosjekter

Link to post
Share on other sites

Selvfølgelig.. Har et godt tidsspekter da.. Håper jeg blir ferdig til jeg blir femti.. ;-)

Foreløpig så har jeg kjøpt "study plans" for å tegne litt og finne ut hvordan den skal bli. George ville muligens ha utvidelser i stallen, så jeg håpte jeg kunne få hans hjelp til desiget. Ser for meg en blanding av Nordic Tug og en Duck..

MVH Ole B

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

'78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut

Link to post
Share on other sites

Scand halvfabrikat, jeg trodde de bare leverte ferdige båter, som feks Nidelv.

Mulig de bare gjør det nå - men nevnte båt var ikke levert ferdig. Har tidliger kikket på brukte Balticer og Atlanticer, og har sett at det i alle fall finnes eksemplarer av Baltic som ikke ble levert som ferdig båt.

 

edit: I sommer ringte jeg forresten på en Atlantic fra slutten av '90 tallet (lys grå stripe)- det var også en selvbygg

Redigert av nordan family 27 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Skarpnes 9100 http://www.cobraboats.no Vi har hatt en slik, knallfin.
Seaco satser på halvfabrikat. Mener 1030 ble testet i Båmagasinet for ikke så lenge siden.

 

Selvbygg er alt fra de aller fineste til det verste klamphoggeri. Jeg har sett begge deler. Generelt er det nok større mulighet både og gjøre et meget god og et meget dårlig kjøp. Er en kresen og våken kan en få virkelig flotte båter, men du verden så mye rart jeg også har sett. Skarpnesen synes jeg er et godt eksempel.

Link to post
Share on other sites

SUN 33 er intressant, sender en prisforespørsel...

 

Apropo prisforespørsel, det er vanskelig å sammenligne priser når det er et vell av mulige varianter av halvfabrikat. Mao man kan få alt fra kun et plastskrog til en båt med ferdig bearbeiedet treinnredning som en Ikea pakke og med motor....

 

Antar at andre har erfart den sammen utfordringen.

 

BL

SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

Link to post
Share on other sites

Har etterhvert fått inn noe info fra en del. Bla SeaKing. Interessant, men en ting, er det noen som har erfaring med bruk av brukt motor på en ny halvfabrikat? Tenkte meg motorer fra 2000 og fremover. Har ikke fått noe skikkelig svar fra båtlev. på det, annet en muntlig positiv uttalelse fra en av selgerne av Skarpnes.

 

BL

SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Dette er jeg også litt spent på. Hvordan er utvalget i bruktmotorer, de fleste er vel misfornøyd side de bytter, eller?

Jeg er ute etter mellom 200-250 hk. Heller mot Mercruiser eller Steyr. Har hørt så mye negativt om Volvo at jeg er blitt skeptisk.

-2007 Jans Entry 25' Halvfabrikat prosjekt, på sjøen i år??

Link to post
Share on other sites

Selvfølgelig.. Har et godt tidsspekter da.. Håper jeg blir ferdig til jeg blir femti.. ;-)

 

Det er en kar som holder på med en ca. 50 fot stålbåt på Nesset innerst i bunnefjorden. Han har visstnok drevet på i 20 år og er ikke ferdig med skroget ennå. Men det blir en nydelig seilbåt når den er ferdig :lol:

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...