OnkelDonald Startet 10.Desember.2006 Link til dette innlegget Startet 10.Desember.2006 Lurer på om Cyber/Hurrycane 370 kanskje kan være en idé til den gamle 60 hestern min. Tåler denne båten 50/60 hester? Er det sitteplass til to eller én (ser trangt ut for to?)? Er det langstammet eller kortstammet motor som passer båten? Min motor er langstammet, kan det evt bygges om? Finnes det noe video av Cyber-370 in action bortsett fra reportasjen til autofil? Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
HP-260 Svart 10.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2006 Cyber med 60hk skal gå, men jeg ville forsterket hekken endel, men båten er beregnet for kortstammet motor så du må nok bygge opp hekken endel. Sete er liksom ikke en eller to seter, men 1,5 sete, men vi var to gutter som kjørte i den og det gik fint. Jeg hadde to videoer av cyber 370 med 30 hk, men jeg finner de ikke lengre, men prøv å søk på www.alltheweb.com og www.video.google.com. Sitér dette innlegget Link to post
OnkelDonald Svart 10.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2006 Hva skiller egentlig kort og langstammet motor i høyde på akterspeilet? Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
Honduras Svart 10.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2006 Detsom skiller kort og langstammede motorerer 5". Mål innvendig i buen i motorfestet(toppen av akterspeilet) til kavitasjonsplata over propellen. 15" = Kort 20" = Lang På en del eldre motorer er det ett 5" mellomstykke montert inn for å lage langstammede motorer. På de kan du skaffe en kort(eller kappe og sveise) drivaksel og giraksel, montere bort mellomstykket og vips så har du en kortstammet motor. Tror ikke det alternativet finnes på nyere motorer, men er langt fra noen ekspert på det området. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
OnkelDonald Svart 11.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2006 Da høres det rett og slett litt enklere ut og bygge akterspeilet 5" høyere, enn å kappe i drivaksler :) Hva slags båt har du forresten i avataren din Honduras? Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
Honduras Svart 11.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2006 Tenk litt på at du har en liten båt. Ved å heve en 60hk motor 5" hever du samtidig tyngdepunktet. Jeg vet for lite om dette til å skrive noe fornuftig om hvordan dette påvirker en Cyber370, men det er sikkert noen andre her som kan mer om det emnet. Jeg bare nevner at du bør sjekke det litt. Så ikke du får deg en ubehagelig overraskelse når du hopper i noen bølger i 30+ knop. Båten i avataren min er er Glen-L Squirt som jeg driver å bygger litt på. Du finner litt mer om prosjektet mitt her: Prosjekt GLen-L Squirt Ikke det prosjektet som det jobbes mest med her på Baatplassen, men rusler nå litt nå og da... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Blue_Dragon Svart 11.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2006 Synes dette høres ut som selvmord jeg. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2006 Mener å ha lest et sted om en som prøvde 50hk på 370. Ble visst litt voldsomt... (Kofalk's 60 er etter min mening å regne som en 50hk..) Går sikkert bra så lenge personen bak spakene er bevisst på hva han holder på med, men liker selv å ha litt mer marginer, som f.eks at det er nok fribord bak til å f.eks bytte propell eller plugger uten at båten synker =)) En båt som hadde taklet 50-60 helt finet er Fletcher Arrowsprint 129: http://boat.no/asp/boats/show.asp?id=17613&mid=26323 Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
OnkelDonald Svart 11.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2006 Fine båter, men tror ikke det blir morro nok. Noen og tredveknop er liksom ikke noe gøy :( Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
gammabusa Svart 11.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2006 http://img206.imageshack.us/img206/4458/bilder7077fz7.jpg http://baatportalen.net/index.php?name=For...sc&start=60 Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2006 (redigert) Er vel en 50D som står på båten i bildet til gammabusa. Mener å huske at den veier litt over 80kg, avhengig av om den har power trim eller ikke. Den 2 syl. 50/60hk veier omtrent det samme hvis jeg ikke husker helt feil. Redigert 11.Desember.2006 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
OnkelDonald Svart 11.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2006 86kg tror jegmin veier ifølge hva jeg har fått svar på tidligere her. Er ikke mest å gå på, hvis man skal stå bak å fikse litt på sjøen da. Ser ikke ut som det er noe sjakktrekk å gjøre i litt sjø iallefall :) Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
gammabusa Svart 11.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2006 Hvis du leser den tråden jeg linka ser du han blir spurt om vekta, du ligger 20 kilo bedre an en han karen der så det går nok bra......Har forresten en 27 tommers cleaver som passer på den motoren liggende, står på V4eren nå, venter på bedre testvær. SP:vet du hvor mye den motoren veier? ser ut som det hadde gått med en 70hk bakpå der SV:Mm, den veier 104 kg 70hk blokk på den så det funker nokk det. Sitér dette innlegget Link to post
HP-260 Svart 11.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2006 En kamerat av meg hadde en hurricane 370 med racingcleaver og 40hk med nosecone og racingoppsett...gikk 50 knop på det meste!! Men 60hk går nok fint det...bare det er litt masse mellom øra! Sitér dette innlegget Link to post
cyber370r Svart 27.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2011 eg har ein cyber 370 med 9,9 oppskrudd til 15hk,men broren min har hatt 30 på den og visst du lager til att akterspeilet tåler det draget og tyngden så skall det gå fiint :P Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.