Jump to content

VDO Ekkolodd og VDO Sumlog SL ?


jili

Recommended Posts

Heisan

Ber om hjelp til og få en oversikt over VDO Ekkolod og Sumlog SL

Har som dere skjønner ikke kontroll på disse instrumentene

Disse står montert i båten,men jeg har ikke kunnskaper om hvordan disse virker og

ikke minst...hvor i all verden aktiviserer jeg av og på bryter til Ekkoloddet, i tilfelle det finnes en sådan,jeg har ikke funnet den til nå...!!

Instrumentene består av en betjeningsenhet og to instrumenter som viser henholdsvis

fart.distanse.. det andre har visning både analogt og muligens digitalt

det viser tall fra o til 6 på venstre side 10 til 70 på høyre side,kontrollenheten har to vinduer med hver sin pil og i tillegg et vidu under som viser et anker..jeg har strøm til alle men får lys i begge instrumentene som viser status, men ikke i kontrollenheten :confused:

Skorgenes 350

Link to post
Share on other sites

Jeg er også på jakt etter bruksanvsning på mitt VDO Modis 120 ekkolodd. Dette viser feil, og ofte står det N.O.E (no ekko) i displayet. Skjønner ikke hvordan man bruker piltastaene og ankertasten. skal få tatt et bilde som jeg legger ut i tråden etterhvert...

Hilsen Chiba

Redigert av Chiba (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har liggendes et slikt et i min båt(ikke montert enda!)

 

Koblet det opp med +/- og da leste den dypde umiddelbart.

 

Så mener at du kun skal koble opp strøm så virker den. Tror kansje at instrument belysningen tar strøm fra annenplass en selve instrumentet. (2 pluss ledninger?)

 

Om du ikke får liv i dette, er det og feil søke, får instrumentet strøm der de skal inn? Er giver ok? osv osv. dette kan jeg lite om men mitt virker ihvertfall helt fint!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...