Jump to content

Vi har fått båtplass.


skrotrot

Recommended Posts

Det er nesten flaut :blush: ,men vi fikk plass uten ventetid, det var først til mølla prinsippet. :eek:

skal brukke god tid på å finne riktig båt. Vi har tittet på både Årø 28 og Kragerø 32. Begge er fristende på hver sin måte, men vil bruke tid til å forhåpentligvis gjøre det rette valget. :diving:

Link to post
Share on other sites

Deler synspunktene om Årø 28 og Kragerø 32 som flotte båter for lengre ferier.

 

Jeg har i mange år vært fasinert av disse båtene og synes det er vansklig å se mer ideelle utforminger av dene båttypen.

 

Jeg synes det er vanskelig å finne gode eksemplarer til salgs.

 

Jeg vil tro at dere må jobbe endel for å finne gode salgsobjekter - eller er det ikke slik ?

Link to post
Share on other sites

Vi har også fått samme størrelse båtplass i Rakkevik Båtforening :cheers: Foreningen har fått godkjent utbygging av havnen p.g.a. behov for bedre bølgebrytere rundt den gamle havnen. De fikk dermed plass til 27 plasser à 4,5m bredde. Når dette ble offentliggjort var det bare å hive seg på telefonen :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Kjenner ikke til Kragerø 32, men Årø 28 har jeg kjennskap til.

Det er en ren innaskjærsbåt.

Med litt sjø aktenfra eller på låringene mister den styringen stadig vekk.

Eneste gang jeg har vært redd i en småbåt var ombord i en Årø 28. I 2 m. sjø gjorde den som den selv ville.

 

De fleste langkjøla snekker er nok kilne med sjøen inn akter, særlig på låringa. Det er nok mest trening som skal til for å takle det. Min bror hadde en Årø 28 fra -85 til i år. Båten er brukt både sommer og vinter, og i mye og lite sjø. I forhold til båten jeg har hatt så synes jeg den var mer krevende å ratte, men med trening så går det greit. Når det gjelder manøvering sakte fart og i vind er den helt topp. Driver veldig lite av.

Han solgte båten i våres - første mann som kom kjøpte den.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...