Jump to content

Vannskikrok på 9 fot vannskuter

skage

Recommended Posts

Holder på med et prosjekt i garasjen. Har en eldre vannskuter med utenbordsmotor, ny 30 hk tohatsu/eller suzuki.

Denne båten vil nok bli brukt mye til vannaktiviteter som, vannski-tube-wake board. Har derfor tenkt og lage meg et stativ i rustfritt stål som da tauen lett kan henge i. Dette for og gå fri av motoren og at det er bedre med tauet litt høyt opp.

Så kommer da mitt spørsmål, hvor høyt bør et slikt tau egentlig være, skal jeg ta den bare rett over motoren eller bør jeg ta den så høy som mulig. Selve taufeste vil bli ca 50 cm bak motoren, men hvor høyt den bør lages er jeg usikker på. Har noen erfaring på dette området ???

Ganske overbevist om at det Honduras sier er meget klokt. Har selv ett par amerikanske båter som er laget for vannski/wakeboard og disse er bygget på en helt annen måte en v-bunn båter. Pannekakeform i bunn med styrefinner, og et tower som er montert FORRAN senter av båten, og det er med midtstilt V8 motor!

Tror ikke du kommer i plan med noen hengende i tower på din lille 9 fot er jeg redd... Ikke nok flate for å bære konstruksjonen.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...