skage Startet 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Startet 18.Desember.2006 Holder på med et prosjekt i garasjen. Har en eldre vannskuter med utenbordsmotor, ny 30 hk tohatsu/eller suzuki. Denne båten vil nok bli brukt mye til vannaktiviteter som, vannski-tube-wake board. Har derfor tenkt og lage meg et stativ i rustfritt stål som da tauen lett kan henge i. Dette for og gå fri av motoren og at det er bedre med tauet litt høyt opp. Så kommer da mitt spørsmål, hvor høyt bør et slikt tau egentlig være, skal jeg ta den bare rett over motoren eller bør jeg ta den så høy som mulig. Selve taufeste vil bli ca 50 cm bak motoren, men hvor høyt den bør lages er jeg usikker på. Har noen erfaring på dette området ??? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 Farkosten din er 9 fot. Du lager vel her en vektstang som løfter baugen din relativt lett. Personlig tror jeg du skal se hvor lavt du praktisk kan feste tauet, ikke hvor høyt..... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
skage Svart 18.Desember.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 Ja dette har jeg jo ikke tenkt på, mener du at jeg heller burde sette festene bare bak i akterspeilet med 2 forsvarlige kroker. Farkosten er lett 90 kg ,men jeg sitter jo temmelig langt foran og styrer, mener du at jeg skal gå for feste lavt bak ??. Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 18.Desember.2006 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2006 Ganske overbevist om at det Honduras sier er meget klokt. Har selv ett par amerikanske båter som er laget for vannski/wakeboard og disse er bygget på en helt annen måte en v-bunn båter. Pannekakeform i bunn med styrefinner, og et tower som er montert FORRAN senter av båten, og det er med midtstilt V8 motor! Tror ikke du kommer i plan med noen hengende i tower på din lille 9 fot er jeg redd... Ikke nok flate for å bære konstruksjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.