Hans-Petter Startet 19.Desember.2006 Del på Facebook Startet 19.Desember.2006 er det noen som har erfaring med denne type båt. jeg arvet en sånn båt for 5 år siden,vi brukte den til fiske og dagsturer,båten var grei nok men det var en rullebøtte uten like,det var støpt på en flaps på ca en halv meter rett ut bak,flapsen ble kortet inn med ca 30 cm i fjord,båten ble litt bedre å styre. det står en sabb m 50 hk ,marsj fart er 8,5-9 maks 12 knop (livsfarlig). erfaringer?????? Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 19.Desember.2006 Del på Facebook Svart 19.Desember.2006 (redigert) Hei. I dykkerklubben jeg er medlem av har vi en slik en. Denne er bygget om til åpen båt med selvlensende dekk. Det står en 81 hk Perkins ombord, men det er lagt inn en sperre slik at man ikke får tatt ut all effekt av motoren. Like greit, antakelig. Vi har også en flaps på hekken. Båten går mykt og fint i sjøen, men den er fryktelig våt i motsjø. Det hjelper jo heller ikke at overbygget er borte. Heldigvis har vi som regel tørrdrakter på oss I medsjø er den fæl til å gire, og må gjetes konstant. Det er sikkert mye pga flapsen. Jeg synes ikke den ruller spesielt mye, men igjen kan nok dette tilskrives at overbygget er fjernet. Vet ikke så mye om disse båtene ellers, bortsett fra at det må ha vært lagt opp til en stor grad av egeninnsats, når man ser hvor ulike to eksemplarer kan være. Jeg har en mistanke om at selvbyggeren også har støpt båten selv, for plastarbeidet i båten jeg kjenner er ikke imponerende. Disse båtene selges jo som regel rimelig, og kan sikkert være en grei inngangsbillett til båtlivet for en nevenyttig person. Redigert 19.Desember.2006 av S/Y Cleopatra (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 19.Desember.2006 Del på Facebook Svart 19.Desember.2006 Mener å huske at Ubåtfendern, her på baatplassen, har en slik Naurstad 24. Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
o.b.lix Svart 19.Desember.2006 Del på Facebook Svart 19.Desember.2006 erfaringer?????? Ubåtfender har en slik, send en IM til han... Naurstad er vel alle halvfabrikat, så ingen er like. Høy og god innvendig og er nok inspirert av viksund, for likeheten er slående. Fakta utover dette vet jeg ikke, men ubåtfender vet. Sitér dette innlegget Link to post
Ubåtfender Svart 19.Desember.2006 Del på Facebook Svart 19.Desember.2006 (redigert) Har en Naurstad selv, erfaringer: Vel ruller kansje litt men jeg gikk med kuling rett fra siden og med en fela ratting så lå båten i rolig uten en påvirkning av sjøen de 20min det stod på. Mange løsninger ute å går når det gjelder Naurstad selvbygger. Selv har jeg en BMC 60hk som driver båten. Ellers kan det nevnes at den har gått gjennom en full rehabletering av innredning. Blandt annet var det ikke do i båten og trekte hele båten på nytt med skay og rev ned all treverk på skottene. Vinduene i båten måtte ut og tettes på nytt. Mye godt arbeid med andre ord. I vinter skal jeg ta for meg innredningen bak og mobil pentryløsning ved styreposisjon med noe samme løsning som Nidelv24. Har montert 220v ombord og lagt opp nytt 12v anlegg med endel diode løsninger av lys ombord. Bare gøy det Håper jeg får ferskvannet opp å gå nå i vinter, har baugtank framme og ligger inn vann på toalett og bak til pantryen. Redigert 19.Desember.2006 av Ubåtfender (see edit history) Sitér dette innlegget bloggen min Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.