Jump to content

Sikkre kontanter og verdisaker i båt


bbergs

Recommended Posts

Bilde

 

Hvordan er stemningen for og kjøpe og oppbevare kontanter på en trygg og sikker måte i båt .

Alle vet at det er et dilemma hvor man skal oppbevare mob.tlf og lommebok bare en skal forlate båten for et øyeblikk.

Jeg har satt i bestilling ca 100 små sikkerhetsskap som jeg skal selge til transportnæringen og til båtfolk for en billig penge sikkerhetsskapene har sercas nøkkellås og veier 5 kg er produsert i 3-6 mm spesialstål Målene er B110mmxH120mmxL220mm

Kroppen er produsert i 3mm stål .Døren er produsert i 6 mm stål

Hvis jeg får til en stor seriproduksjon så kan vi bestemme fargene selv mellomhvit,dark geen. dark red , black.

 

Til Admin Jeg vet at dette er reklame ,men vil bare høre noen synspunkter om tema verdioppbevaring i båt. Det finnes også kjeltringer på sjøen.

Mvh

Bernt

Bilde

Link to post
Share on other sites

Telefon og lommebok og andre små verdigjenstander (hvis jeg har det) tar jeg med meg når båten forlates. Utover dette så tror jeg ikke at jeg har så mye verdifullt ombord. Skulle det være noe, kikkert e.l., så stikker jeg dette bort på et "lurt" sted. Dette verdiskapet må jo evt. boltes fast et sted, og hvor stort er det ?  For min del så tror jeg ikke et slikt skap vil være så aktuelt.

Link to post
Share on other sites

når jeg er på tur består lommeboka stort sett av etpar knapper samt en eller to binders.... :lol:

Plastkortet har jeg i lomma, sammen med småpenger til is etc. Mobilen er enten avstlått i ett eller annet stuerom, eller så er den med. Vil noen rappe ei tom lommebok, eller en gammal Sony Ericsson , får det bare gjøra det. Ellers er jeg, som Lasse, mer bekymret over fastmontert utstyr,, samt jolle etc.

 

Lykke til med salget skal du ha, sikkert noen som har med seg masse cash, og trenger sikring av dette. Et palastkort er dessuten ubrukelig for en som ikkee har koden. Det sier i allefall bankens retningslinjer for kortbruk......

 

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Synes absolutt dette høres ut som en bra ide!!  :lol: På sommeren går jeg gjerne i shorts, gjerne våt shorts,,, som ikke er særlig egnet til å putte nøkler(med fjernkontroll til bilalarm), telefon, lommebok, bærbar gps +++. Eneste problemet er vel kanskje at man ikke får plass til bærbar pc osv. men det er jo grenser for hvor stor safe man skal ha i en båt. Plasser en liten safe på ett gjemt sted, og tilby en skikkelig løsning for feste med gjennomgående bolter som ikke kan fjernes med en skiftenøkkel. F.eks med muttere på innsiden av safen, og avrundede bolter på baksiden. Det er grenser for hvor mye tid og bråk tyver kan tillate seg når de stjeler fra båt.

Link to post
Share on other sites

Synes absolutt dette høres ut som en bra ide!!  :yesnod: På sommeren går jeg gjerne i shorts, gjerne våt shorts,,, som ikke er særlig egnet til å putte nøkler(med fjernkontroll til bilalarm), telefon, lommebok, bærbar gps +++. Eneste problemet er vel kanskje at man ikke får plass til bærbar pc osv. men det er jo grenser for hvor stor safe man skal ha i en båt. Plasser en liten safe på ett gjemt sted, og tilby en skikkelig løsning for feste med gjennomgående bolter som ikke kan fjernes med en skiftenøkkel. F.eks med muttere på innsiden av safen, og avrundede bolter på baksiden. Det er grenser for hvor mye tid og bråk tyver kan tillate seg når de stjeler fra båt.

 

 

Hei Klikk

 

Jeg personlig syntes selv at dette må være en god ide.

De fleste kjeltringer samles der hvor det er muligheter for en" kjapp fortjeneste" disse gutta /jentene går ikke rundt med brekkjærn for og tillegne seg verdisaker , det har de ganske enkelt ikke tid til eller muligheter til.  For mye bråk  da vil nabobåten  ganske fort oppdage hva som er på ferde.

Jeg skjønner også at det ikke har noe hensikt og la denne safen vere lukket når båten ligger i hjemmehavnen.

Kanske enkelt skal denne safen brukes for og beskytte seg selv mot dette tjuvpakket som kun har en ting i hode og det er kjapp fortjeneste der hvor eierne er uoppmerksomme.

Disse suspekte personene har god trening i og oppserver hva som skjer i havna når du forlater båten for og gå på supern eller polet.

 

Jeg har selv eiet og drevet 4 daglivarebutikker og vet hvor utspekkulert de kan være .

Har selv blitt frastjålet både penger og kort når jeg har vært på båtferie. Det er bare en liten missforståelse mellom rederen og rederinne som skal til for at ting ikke ligger på plass når du haster tilbake fordi  en av oss trodde den andre hadde gjort det.

 

Ellers så må jeg takke for  positive tilbakemeldinger

Mvh

Bernt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...