Jump to content

TV programer relatert til båt


Jon-Kåre

Recommended Posts

Er redd du vil håpe forgjeves.

Det eneste du eventuellt vil se er noen bilder fra en eller en annen regatta med musikk til.

Og så vil du først få ski i alle varianter, spesiellt dette "klassiske" langrennet som nordmenn er veldig gode på, og som ingen andre utøver.

Og deretter vil du få fotball. Fyldig dekning helt til tysk 2. divisjon. Ad nauseam.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

På National Geographic Channel går det nå et program hver onsdag som heter "Storm Stories". Første program gikk i går og omhandlet en katastofe utenfor NewFoundland i 1982 hvor en oljeplattform veltet i 20 meter høye bølger. Supplybåter forsøkte å komme til unnsetning, men 82 mennesker omkom.

 

De neste programmene vil handle om storm både til lands og til vanns. Ikke 100% båt, men ganske interessant.

Link to post
Share on other sites

For de som har Viasat viser Travel Chanel to båtrelaterte programmer som vi har fulgt med på i lang tid. Det ene heter "Distance shore" og omhandler et par som utforsker Middelhavet med seilbåt. Koselig og severdig. Går onsdag kveld kl 2330 så vidt jeg husker, og med reprise dagen etter ved 1700 tiden.

Det andre heter "Exploring under sail" og viser det samme paret, denne gang i Caribien.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

For de som har parabol (analog) er det en italiensk kanal som heter "Sailing" med mye båtstoff, hovedsakelig seiling. Den finnes på 13 grader øst. Mest på italiensk, men vistnok også med en del engelsk tale. Om den er "åpen" eller en må "fikse seg" et kort vet jeg ikke. Så litt på den i helgen, og det så ikke så helt ueffent ut.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

  • 7 måneder senere...

Som det ble nevnt tidligere så har jo autofil 'testet' noen båter. Idag hadde jeg et gjensyn med presentasjonen av min båt på nrk.... på NRKs nett-tv.

 

Nett-tv ble jo også nevnt tidligere: krever bredbånd og så må du registrere deg. Men da blir det mulig å se alle 'testene' som autofil gjennomførte på nytt.

 

F eks. MacGregor 26x i det 5. programm i 2002  :confused:

 

Morsomt :cryin:

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Nu tillhör jag havet

 

Bilde

 

är Sebastian Näslunds dokumentär om en ensamsegling över Atlanten i en hemmabyggd fyra meter lång båt. Han gillar inte vind, men trots det korsade han under fem månader Atlanten, från USA via Bermuda och Azorerna till Scillyöarna utanför Englands kust.

 

Nu tillhör jag havet

SVT2 ons 22 dec kl 20.00

SVT2 lör 25 dec kl 12.25 (repris)

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Nu tillhör jag havet  - är Sebastian Näslunds dokumentär om en ensamsegling över Atlanten i en hemmabyggd fyra meter lång båt.

SVT2 lör 25 dec kl 12.25 (repris)

Så denne i dag og storkoste meg! Vi vil ha mere av denne sorten programmer! :smiley:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Litt OT i forhold til tråden men jeg tar sjansen likevel. Under treet i går lå en dvd som heter "Å seile sin egen sjø". Det er en norsk film om ulike mennesker som har et forhold til sjøen. Veldig fin film og med et spennende innslag fra nærområdet mitt. Vil anbefale andre denne filmen (så den på NRK for noen måneder siden og kjøpte den som pressang til slekta på dvd).

Bilde

Redigert av Sebaldus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Litt OT i forhold til tråden men jeg tar sjansen likevel. Under treet i går lå en dvd som heter "Å seile sin egen sjø". Det er en norsk film om ulike mennesker som har et forhold til sjøen. Veldig fin film og med et spennende innslag fra nærområdet mitt. Vil anbefale andre denne filmen (så den på NRK for noen måneder siden og kjøpte den som pressang til slekta på dvd).

Bilde

Hvor fikk du kjøpt denne?

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Noen som fikk med seg båtprogrammet Yacht Vision på TV Norge i dag kl 11.30?

 

Ble ikke oppmerksom på dette programmet før i ettermiddag! Skal visstnok inneholde tester, besøk på verft etc etc.

<{POST_SNAPBACK}>

 

Kommer i reprise til uken...

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...