Jump to content

TV programer relatert til båt


Jon-Kåre

Recommended Posts

Nrk nå! Regatta Sydney-Hobart

 

Norsk dokumentar. Regattaen fra Sydney i Australia til Hobart på Tasmania over det værharde Bass-stredet regnes som en av de hardeste av de klassiske havseilasene. Vi er med når en av deltakerne, nordmannen Ola Strand Andersen, legger ut i stor sjø og storm.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Nrk2 nå Milliardærenes våte drømmer

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Programmet Sommeråpent som går fast hver kveld på NRK1 sender i morgen torsdag innslag fra Sætre båthavn hvor også Astor ligger. 21.10 til 22.10.

 

I forrige program var det Nord Westen til Sjøstjerna som lå vakkert i bakgrunnen. Om det blir samme kameravinkel i morgen vites ikke.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Så akkurat "Regatta i skjærgården" på NRK2, som omhandlet en regatta med Hobie cats (små tomanns katamaranseilbåter) fra Stockholm til Finlands skjærgård og retur via Åland, på fem døgn, ni etapper og minimalt med søvn og hvile.I tillegg til mange skjær i sjøen, bokstavelig talt. Her ble det tett mellom grunnstøtingene, og det bel blant annet foretatt hurtigreparasjoner med gaffatape:) Visstnok en av verdens hardeste regattaer. Så utrolig artige ut de båtene der, samtidig som vi fikk et innblikk en en meget vakker skjærgård både på svensk og finsk side, frister veldig å avlegge de delene av verden et besøk :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Pussige greier dette her. TVNorge hadde i sin tid et meget populært "Båtmagasin", som jeg i alle beskjedenhet var med å produsere, men til tross for gjentatte forsøk på å få interesse for et båtmagasin i både NRK, TV2 og TVNorge har vi møtt liten eller ingen interesse. Dette til tross for at vi kan dokumentere at båtturer på sjøen er den 5. største friluftsaktiviteten i Norge, inklusive spaserturer! Grunnen er muligens at båtliv er av perifer interesse for elitekulturelt interesserte akademikere? Båtliv er kanskje for banalt for dem? Den "såpeversjonen" av båtliv som NRK har sendt er kanskje et eksempel på dette? Men det er i alle fall bedre enn ikke noen båtprogrammer i det hele tatt?

Det får holde med bil- og matprogrammer! Og futtboldkamper som jo "alle" er interesert i...hmmm...Unnskyld en smule sarkasme... Men det er bare et uttrykk for litt frustrasjon over vurderingene i de akademiske kretsene i diverse TV-kanaler....*sukk*

Hilsen Syvert  :seeya:

Vi har vel ikke blitt overforet med bra båtlivprogrammer siden Syvert skrev dette i 2003. Jeg er enig i at "såpeprogramet" av den typen som NRK produserte nærmest var søppel. Noe mer i nærheten av "Båtmagasinet" vi være bra. Der er jo også mulig å kjøpe utenlandske kvalitetsprogram.

Båtlivet berører svært mange av oss her i landet - av begge kjønn. Der kan en slett ikke si om den nærmest latterlig fokuseringen på dårlig og middelmådig norsk fotball. Siste nytt er oppfordring om at fotballspillere må komme ut av skapet :lol::crazy: Noen som vil være med å vedde på hvor lenge en homofil fotballspiller overlever i dette miljøet? Det var et sidesprang, men jeg fikk litt asosiasjoner med tanke på dersom Syvert oppfordret båtfolk her i landet om å komme ut av skapet :lol:

Jeg håper at Syver og foreningen fremdels står på og prøver å trekke i de rette trådene for å skaffe båtfolk programmer som har med sjø og båtliv å gjøre, for vi er tross alt en kystnasjon med tusenårige tradisjoner i båtliv. Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Da var jeg for sen igjen! Alltid går jeg glipp av de gode programmene. :cryin:

 

Kunne ikke denne tråden være limt eller noe slik at vi (jeg) kunne få tips i tide. Jeg klarer selv ikke å følge med i programtilbudene med 200 forskjellige kanaler. :nonod:

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

I dag inneholder Norge Rundt mye båt :yesnod:

 

NRK-klassikeren Norge Rundt sendes fra redningsskøyta «Det Norske Veritas» i kveld, fredag 28. september, klokken 19:30.

 

Følg med klokken 19:30!

Redigert av Krisida Magni (see edit history)

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

SVT2 Söndag 23 dec kl 20.00

 

Hundra år med havets hjältar (om SSRS)

 

 

 

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=...amp;lpos=lasMer

 

 

Sändningstider: Hundra år med havets hjältar

SVT2 Söndag 23 dec 2007 kl 20.00

SVT2 Torsdag 27 dec 2007 kl 13.55

SVT2 Lördag 29 dec 2007 kl 10.55

SVT HD Lördag 29 dec 2007 kl 18.55

SVT24 Lördag 29 dec 2007 kl 18.55

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

SVT2 Söndag 23 dec kl 20.00

 

Hundra år med havets hjältar (om SSRS)

 

 

 

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=...amp;lpos=lasMer

 

 

Sändningstider: Hundra år med havets hjältar

SVT2 Söndag 23 dec 2007 kl 20.00

SVT2 Torsdag 27 dec 2007 kl 13.55

SVT2 Lördag 29 dec 2007 kl 10.55

SVT HD Lördag 29 dec 2007 kl 18.55

SVT24 Lördag 29 dec 2007 kl 18.55

 

Har allerede satt HD-disken på opptak. Dette må jeg få med meg.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Fikk et tips fra SXK Vestkustkretsen om denne:

SE PÅ TV IDAG ONSDAG!

 

 

 

I kväll kl 21.00 på kanal 1 tar Sverker Olofsson i programmet Plus upp diverse frågor rörande båtlivet, bland annat bottenfärgsfrågan.

 

 

Solgerd Björn-Rasmussen, medlem i Svenska Kryssarklubben medverkar.

 

Programmet är inspelat på Hinsholmkilen i Göteborg.

 

Titta gärna!

 

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Hei folkens

 

Vil bare minne om at i kveld bærer det løst med Jarle Andhøy og "Berserk" igjen, for den som liker båtliv litt utenfor A4. 22.30 på NRK1

 

Jeg var på Frammuseet og hørte mannskapet fortelle om turen gjennom Nordvestpassasjen i går kveld, og jeg må si jeg gleder meg til å få se enda mer.

 

Mvh Emil

Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.
Medlem av Forbundet Kysten

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...

Flott at dete ble lagt inn her. :smiley: Jeg var ikke klar over at dette skulle sendes, men kommer garantert til å benke meg til disse kveldene. I en tid hvor det er utrolig mye søppel å se, blir det ekstra kjærkomment med kvalitets-TV av denne sorten. :yesnod: I hvertfall hvis programmet legges opp på noenlunde samme måte som programmene om 330-skvadronen-fantastisk bra programserie!!

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...