Jump to content

Hvor mye for en 22-24fots åpen plastsnekke med 10-30hk motor?


Panasync

Recommended Posts

Hei, hva må jeg forvente å gi for en 22-24fots åpen plastsnekke med 10-30hk motor?

Fordell om den også har en brønn innstøpt til å ha fisken i :yesnod:

 

Har også vurdert å bygge om en med overbygg selv, f.eks en gammel 22 sjømann eller lignende.

Blir dette mye billigere?

 

Har sett flere slike snekker som er ombygd til utleie(som regel til tyskere):)

Link to post
Share on other sites

Her er det et hav av muligheter, som også vil påvirke prisen. En ny slik vil kjapt koste 300k, mens en brukt kan du finne til kanskje 10-20k. Men problemet er at det finnes nesten ikke slike båter på bruktmarkedet.

 

En sjømann er billig, men den er ganske lav og smal kontra delfin eller tobias. Skal den bare brukes til fiske? En annen ting er hvor solid skroget er, skal båten brukes i all slags vær, og du risikerer å "dundre i kaien" i sjøgangen, vil et sjømannskrog være pysete. Da er f.eks. viksund, naurstad eller tobias mer solid.

Link to post
Share on other sites

Ikke åpen, men kan fort bli det :wink:

 

Sendte faktisk ham en mail for noen dager siden, men har ikke svart enda..

 

hmm, ser nå han skriver han ikke har mailadresse i en gammel annonse der forøvrig båten er 10 000,- dyrere :smiley:

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...mp;adTypeId=120

 

Ser ut som han kanskje må telefoneres :yesnod:

Redigert av Ingar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

:yesnod: :yesnod: :yesnod:

 

Men den ser igrunn veldig stygg ut, men kan vell bli bra etter en runde og fem med vinkelsliper og polyester pluss duk :rolleyes:

Den andre som er linket til som er fra randaberg ser ut til å være ett mye bedre utgangspunkt, men den ser kanskje litt smal ut?

Ikke alltid like lett å se på bilder, men jeg synes ihvertfall det kan se slik ut :smiley:

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Hei :)

 

Jeg har en snekke med plastskrog og treoverbygg som er 21 fot. Den er brei og god plass ute på dekket. Det har vært et oppussingsprosjekt som jeg har holdt på med i et par år. Motoren er en 15hk, ferskvannskjølt volvo penta, som jeg har pusset opp og fått til å gå.

 

Det er noen ting som mangler på denne båten. Jeg har planer om å gjøre den ferdig men lar den gå for 25.000 slik den står nå.

Det som mangler er;

- Sette inn vinduer foran på overbygget.

- Sette motoren i motorrommet og koble den til.

- Sette på listverk enkelte steder.

- evt. andre småting.

 

Interessert? send mail til emil2461@gmail.com så kan jeg sende bilder og evt. flere detaljer.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...