Jump to content

KVH TracVision 4-HP Mobile Satellite TV

bukt

Recommended Posts

Rrimelig sikker på at det er snakk om de samme satelittene.

Så da skulle det ikke være noe problem med antennen.

mvh

JanS

Nei, det er nok ikke de samme satellittene hvis de er geostasjonære (det pleier TV-satellitter å være).Slike satellitter betjener bare et visst lengdegradsområdet.

Hadde vært greit med en link lagt inn av trådstarteren slik at man vet hva man diskuterer.

Takk for korreksjonen, Andreas! ( Så lærte jeg noe i dag også på dette eminente forum!)

Men betyr det at f.eks langturseilere må ha med seg flere antenner, eller er signalene lesbare/standardiserte uansett antenne?

""Ideal for virtually any vessel, the system automatically identifies, acquires, and tracks satellite signals from a range of DIRECTV®, DISH Network™, and DVB-compatible satellites.""

mvh

JanS

Old fishermen never die - they only smell that way!

Takker for svar, fant antennen på ebay og tenkte å by på den hvis den var brukbar i norge.

Men fikk mail fra ebay at selger var en bløff så kontoen hans var sperret så da utgikk det raskt.

Noen med erfaring på slike antenner i norge, skal bruke den til seilbåt .

Det er også til salgs en seatel for øyeblikket, disse er bedre (og dyrere selvsagt).

Det er også til salgs en seatel for øyeblikket, disse er bedre (og dyrere selvsagt).

Har sett den, driver og byr på mye der og nå og da får jeg napp langt unner hva det i gjennomsnitt ligger på noe jeg hadde tenkt å prøve her og.

Kjøpte tenning til crosseren der for litt siden , kom på 320nkr inkl frakt :smash: til Norge for tenningsstartoren som koster meg 5000,- hvis jeg hadde kjøpt i crossbutikkene i norge(spesiell ktm del som er umulig å få uorginal)

Vant gps antenne til pc med software og program så laptop blir kartplotter, fikk det for 300nkr inkl frakt, Ligger også ann til å vinne nattkikkert (infrarød) til under lappen nå for et bra merke, går ut om 30 min(kjekt til seiling om natten).

Vhfen ligger på posten nå til 500kr for motorola 5 watt

Ebay er tingen :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...