bukt Startet 25.Desember.2006 Del på Facebook Startet 25.Desember.2006 Søker litt på nettet og funnet en satelittantenne til båt i statene, vil den fungere på satelitter i norge og? Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 26.Desember.2006 Del på Facebook Svart 26.Desember.2006 Rrimelig sikker på at det er snakk om de samme satelittene. Så da skulle det ikke være noe problem med antennen. mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
OT-flyktning Svart 26.Desember.2006 Del på Facebook Svart 26.Desember.2006 Rrimelig sikker på at det er snakk om de samme satelittene.Så da skulle det ikke være noe problem med antennen. mvh JanS Nei, det er nok ikke de samme satellittene hvis de er geostasjonære (det pleier TV-satellitter å være).Slike satellitter betjener bare et visst lengdegradsområdet. Hadde vært greit med en link lagt inn av trådstarteren slik at man vet hva man diskuterer. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 26.Desember.2006 Del på Facebook Svart 26.Desember.2006 Kan jo like godt gjør det selv, det er tross alt jul : http://www.kvh.com/Products/Product.asp?id=8 Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 26.Desember.2006 Del på Facebook Svart 26.Desember.2006 Takk for korreksjonen, Andreas! ( Så lærte jeg noe i dag også på dette eminente forum!) Men betyr det at f.eks langturseilere må ha med seg flere antenner, eller er signalene lesbare/standardiserte uansett antenne? ""Ideal for virtually any vessel, the system automatically identifies, acquires, and tracks satellite signals from a range of DIRECTV®, DISH Network™, and DVB-compatible satellites."" mvh JanS Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
OT-flyktning Svart 26.Desember.2006 Del på Facebook Svart 26.Desember.2006 Det er godt mulig at vi begge har rett. Det kan jo være samme TYPE satellitt som står stille over junaiten og Europa, slik at samme antenne og mottaker fungerer. Skulle håpe at det var slik. Men jeg er absolutt ikke oppdatert hva som kryr over himmelen idag og som produserer TV-signaler. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 26.Desember.2006 Del på Facebook Svart 26.Desember.2006 Vent heller på digitalt bakkenett. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 27.Desember.2006 Del på Facebook Svart 27.Desember.2006 Antennene fungerer både i usa og i europa men lnb (mikrobølgehodet) må byttes. Når elevasjonen går ned (høyere bredder) må størrelsen på disken også økes. Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 27.Desember.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2006 Takker for svar, fant antennen på ebay og tenkte å by på den hvis den var brukbar i norge. Men fikk mail fra ebay at selger var en bløff så kontoen hans var sperret så da utgikk det raskt. Noen med erfaring på slike antenner i norge, skal bruke den til seilbåt . Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 27.Desember.2006 Del på Facebook Svart 27.Desember.2006 Takker for svar, fant antennen på ebay og tenkte å by på den hvis den var brukbar i norge.Men fikk mail fra ebay at selger var en bløff så kontoen hans var sperret så da utgikk det raskt. Noen med erfaring på slike antenner i norge, skal bruke den til seilbåt . Det er også til salgs en seatel for øyeblikket, disse er bedre (og dyrere selvsagt). Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 27.Desember.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2006 Det er også til salgs en seatel for øyeblikket, disse er bedre (og dyrere selvsagt). Har sett den, driver og byr på mye der og nå og da får jeg napp langt unner hva det i gjennomsnitt ligger på noe jeg hadde tenkt å prøve her og. Kjøpte tenning til crosseren der for litt siden , kom på 320nkr inkl frakt til Norge for tenningsstartoren som koster meg 5000,- hvis jeg hadde kjøpt i crossbutikkene i norge(spesiell ktm del som er umulig å få uorginal) Vant gps antenne til pc med software og program så laptop blir kartplotter, fikk det for 300nkr inkl frakt, Ligger også ann til å vinne nattkikkert (infrarød) til under lappen nå for et bra merke, går ut om 30 min(kjekt til seiling om natten). Vhfen ligger på posten nå til 500kr for motorola 5 watt Ebay er tingen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.