Jump to content

Nye dekormerkinger til Draco


GOE

Recommended Posts

Dette gjorde jeg på  en Draco 23.

For best resultat (og det gjorde jeg) er å lage en mal av den gamle dekoren i papir.

Så avgårde til et reklamebyrå og de lager denne fort og greit.

Jeg fikk en kar fra reklamebyrået til å montere den nye dekoren. Dette kostet noen kroner ekstra men da ble det gitt en garanti på dekoren på 7 år.

Total kostnad kr. 3200,-

Fantastisk resultat ,båten ble som ny.

Skal utføre samme jobben på en Draco 24 nå i vinter.

 

Mvh

Geir Inge

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Hei alle sammen.

 

Har i ca. 2 mnd. scrollet forumet deres opp og ned. Jeg er imponert. Det har hjulpet meg masse med råd og informasjon ang. det meste før jeg kjøpte en Draco 23 SC 1984 modell.

 

Uansett, er det noen som har en mal/mål over dekor-stripene til denne båten? Stripene er nærmest helt borte, og jeg tror det blir veldig krunglete å lage en mal av det som er der. Ville satt veldig stor pris på om noen hadde disse målene/malene. I løpet av sommeren skal det pusses og gnis, og nye dekor-striper tror jeg har mye å si for utseende..

 

 

På forhånd takk.

 

mvh

 

ket

Bavaria Sport 39, 2013 mod.

Link to post
Share on other sites

Jeg vil råde deg til å ta kontakt med noen som driver med dekor.

De vil raskt ta mål og finne de fargene og kvaliteten på dekoren som du trenger.

Jeg kjenner desverre ikke til noen som har ferdige maler til deg, dessuten er det jo en del variasjoner på dekoren på disse båtene.

La på ny dekor på en Draco 24 Styling i vinter, og ble fornøyd med resultatet.

Enig i at hele nye dekorstriper gjør mye på utseende på båten.

Jeg vet ikke hvor i landet du holder til, men her er i alle fall adressen og telefonnummer til de som laget og monterte nytt på min båt.

 

 

Norpro Reklame AS

Solvinveien 265

2335 STANGE

 

Tlf. 62 57 24 00

Fax 62 57 13 88

Mob. 917 70 878

 

Lykke til. :smiley:

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Link to post
Share on other sites

He-he.....ja det er meg det som vil selge slike merker. Har også annonsert under SALG her på baatplassen. Har forøvrig en Draco 2500 som igjen har fått ny ansiktsløfting med både lakkering av overskrog og nye striper. Har forøvrig laget malene (tegninger) selv med målebånd i ene hånda og originalbrosjyra fra 1986 i andre hånda. Påmontering blir såpevann,skalpell.maskeringstape,blyant og gummisparkel. Brosjyre+ sixpack+ 4-5 timer.

 

Lykke til!

 

Mvh Jørgen

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Skrev en mail til Windy Boats i Arendal. Informasjonen derfra er følgende:

 

"Beklager vi har ikke stripedekor til Draco. Dette ble produsert i England av et firma som er konkurs og malene er tapt. Vi har produsert opp logo 67x494mm som vi har i rød og blå. Pris pr. stk kr.385,- + mva og frakt.".

 

Det er ihvertfall greit å vite. Ringte idag Norpro reklame. Hyggelig fyr. Gjør jobben for et par lapper. Målene må jeg gjøre selv, men med en del knoting og fikling, skal jeg nok få det til.

 

Takk for hjelpen folkens :)

 

ket

Redigert av ket (see edit history)

Bavaria Sport 39, 2013 mod.

Link to post
Share on other sites

Lurte på en liten ting til:

 

Noen som vet hva stripene lages av? Og hvor man evt. får tak i dette?

Har laget malene nå, og det var jo det som var jobben. Så nå kan jeg like godt også lage stripene selv. Men trenger noen råd på hva slags materiale jeg skal bruke, og hvor jeg evt. får tak i dette.

 

Igjen, takk for hjelpen :)

 

ket

Bavaria Sport 39, 2013 mod.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...