fary Startet 31.Desember.2006 Del på Facebook Startet 31.Desember.2006 Hei og godt nyttår ! I tillegg til båt hobbyen driver jeg litt med veteran lastebiler, nå har jeg en Ford Custom med 150 hk turbo. Det er ikke lenger mange som kjenner disse motorene il lastebil miljøet så da spør jeg dere. Motoren ryker veldig kraftig på tomgang spes når den er kald , når jeg kjører av gårde røyklegger jeg det meste innen motoren blir varm. Røyken er lys blå men grå vis jeg ruser motoren. Det lekker olje fra turboen ser det ut for. Kan også nevne at det virker ikkje som den er med på alle sylindrene når jeg øker turtallet med kald motor. Håper det er noen som kjenner denne motoren her , vet at de ble mye brukt i båt tidligere. Ps. motoren er fra rundt 1970. På forhånd takk. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 31.Desember.2006 Del på Facebook Svart 31.Desember.2006 for meg høres det ut som at turboen er slitt.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Nemo Svart 31.Desember.2006 Del på Facebook Svart 31.Desember.2006 Har du betegnelsen på motoren, type og årsmodell. Det bruker stå på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
ola_dunk Svart 31.Desember.2006 Del på Facebook Svart 31.Desember.2006 hadde vært fint med bilde... Jeg er veteranbil frelst :-) Sitér dette innlegget Link to post
fary Svart 31.Desember.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Desember.2006 Tror motoren er fra rundt 1968-70 360 cid er det 2704 T skal tro ? Mener det er holset 3ld turbo. Det er mye olje i eksosen på den. SOB : har du e-mail adresse skal du få bilder `65 Ford D600 med Herkules krane og tipp Kan jeg bruke turboen fra nyere motorer ? Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 31.Desember.2006 Del på Facebook Svart 31.Desember.2006 Tror motoren er fra rundt 1968-70 360 cid er det 2704 T skal tro ? Dersom det er denne motoren, finner du brukerhåndbok i dokumentarkivet her på BP. Den kan lastes ned og så kan du se om det stemmer med din motor. Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 1.Januar.2007 Del på Facebook Svart 1.Januar.2007 Høres ut som en høyst normal Ford i 360 serien! Forutsetter med dette at det ikke er unormalt smøoljeforbruk! Sitér dette innlegget Link to post
fary Svart 1.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Januar.2007 Det er en 2704 Turbo , har hatt 5,4 liter og 6,2 seksere uten turbo i samme biltypen men her har det vert normalt med røyk. Det kan derfor stemme at det har med turboen å gjøre da det lekker fra turbin huset + at det er mye olje i eksosrøret. Min motor er en sk. Dorseth motor. I 1984 kom Dover motoren i Ford Cargo, kan jeg bruke turboen fra en sånn ? Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 2.Januar.2007 Del på Facebook Svart 2.Januar.2007 Det er en 2704 Turbo , har hatt 5,4 liter og 6,2 seksere uten turbo i samme biltypen men her har det vert normalt med røyk. Det kan derfor stemme at det har med turboen å gjøre da det lekker fra turbin huset + at det er mye olje i eksosrøret. Min motor er en sk. Dorseth motor. I 1984 kom Dover motoren i Ford Cargo, kan jeg bruke turboen fra en sånn ? Mener motoren er en annen etter 1980 med ny turbo som har høyere turbotrykk. Du må ha samme trykk på turboen. Skal du endre det må du ta kontakt med en som har kompetanse på dette. Ta kontakt med Auto23 Sylinderservice v/Halvorsen eller KD trading. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 2.Januar.2007 Del på Facebook Svart 2.Januar.2007 Det skal vel stå noen opplysninger på et typeskilt på turboen, hvis jeg ikke husker feil. Mulig det går an å sammenligne disse, så kanskje du ser at de går om hverandre. Er det veldig mye slark i lageret på den? Det er en slags messingforing eller noe lignende metall i lageret som blir slitt. Og da kan oljen blåse ut i eksosen. Ellers så skal det være mulig å få rep-sett til turboen også. Kostet ikke all verden den gang jeg overhalte en slik. Ikke var det så mye hokus-pokus med den heller. Nøyaktighet og renslighet er vel det viktigste her som ellers, når det gjelder motorer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.