bukt Startet 5.Januar.2007 Del på Facebook Startet 5.Januar.2007 Har bestilt GPS RECEIVER til laptopen for å få den som kartplotter. Er det noen her som bruker et slikt oppsett , hvis så hvaslags kart og programvare bruker dere? Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 5.Januar.2007 Del på Facebook Svart 5.Januar.2007 (redigert) Jeg bruker Garmin Mapsourse med Bluechart da jeg syns de har best kart og er brukervennlig Jeg bruker også Nroute til Bluechart det er gratis og kan lastes ned her. http://www.garmin.com/support/agree.jsp?id=1161 Redigert 5.Januar.2007 av Espen C (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 5.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Januar.2007 takker, så akkurat etter at jeg hadde sendt post at det var linker ubder på lignede tråder og https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=20084 Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 5.Januar.2007 Del på Facebook Svart 5.Januar.2007 Har SeaPro 2000 på pc'n og en gps antenne (usb sak) fra Clas Olsen , billig liten flat sak . Men det funker som bare fy det . Hakke brukt det så mye , stort sett bare testa det ut . Er så vannvitig mye du kan gjøre med det programmet . Men nå som jeg har bytta båt , tenkte jeg å bruke det nede og kartplotter'n oppe . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Spinner Svart 5.Januar.2007 Del på Facebook Svart 5.Januar.2007 Er det noen her som bruker et slikt oppsett , hvis så hvaslags kart og programvare bruker dere? Bruker TIKI og Maptech...., fungerer meget bra på min Dell 620 WXGA Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
Kotnes Svart 6.Januar.2007 Del på Facebook Svart 6.Januar.2007 Akkurat kjøpt meg en HP pavilion 8175 som jeg tenkte å bruke i båten koblet til min garmin 178 ci plotter. Hva må jeg gjøre for å koble dette sammen å få laptopen til å vise det samme som på plotteren. Må legge kartene inn på laptopen men hva gjør jeg videre. Hva slags kabel må jeg ha og hvilke programmer må jeg eventuelt ha. Er helt grønn på sånne ting så jo enklere forklart dess lettere for meg å få til. Skal også koble laptopen til stereoen i båten så jeg kan ha all musikken min på den istedenfor en haug med CDer. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Espen C Svart 6.Januar.2007 Del på Facebook Svart 6.Januar.2007 (redigert) Antar at så lenge det er Garmin kart du har så kan du sikkert bruke Nroute som er gratis til å lese kartene med på din pc, det blir vanskelig å svare ang. kabel men du får sjekke om det fins f.eks en usb kabel som du kan få kjøpt til din gps slik at du kan koble den til din pc. Ser her at det skal følge med en pc kabel til din plotter Redigert 6.Januar.2007 av Espen C (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kotnes Svart 6.Januar.2007 Del på Facebook Svart 6.Januar.2007 Hei Espen C. Den kabelen du snakker om fulgte ikke med min plotter men jeg har kjøpt en løs kabel med 220 v til 12 v via omformer og usb kontakt så jeg kan bruke plotter sammen med pc hjemme. Flytte ruter og veipunkt frem og tilbake mellom pc og plotter. Er helt i startgropa når det gjelder dette her men pleier ikke å gi opp før jeg finner ut av ting. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.