Jump to content

Laptop til kartplotter

bukt

Recommended Posts

Har SeaPro 2000 på pc'n og en gps antenne (usb sak) fra Clas Olsen , billig liten flat sak . Men det funker som bare fy det . Hakke brukt det så mye , stort sett bare testa det ut . Er så vannvitig mye du kan gjøre med det programmet . Men nå som jeg har bytta båt , tenkte jeg å bruke det nede og kartplotter'n oppe .

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Akkurat kjøpt meg en HP pavilion 8175 som jeg tenkte å bruke i båten koblet til min garmin 178 ci plotter. Hva må jeg gjøre for å koble dette sammen å få laptopen til å vise det samme som på plotteren. Må legge kartene inn på laptopen men hva gjør jeg videre. Hva slags kabel må jeg ha og hvilke programmer må jeg eventuelt ha. Er helt grønn på sånne ting så jo enklere forklart dess lettere for meg å få til. Skal også koble laptopen til stereoen i båten så jeg kan ha all musikken min på den istedenfor en haug med CDer.

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Antar at så lenge det er Garmin kart du har så kan du sikkert bruke Nroute som er gratis til å lese kartene med på din pc,

det blir vanskelig å svare ang. kabel men du får sjekke om det fins f.eks en usb kabel som du kan få kjøpt til din gps slik at du kan koble den til din pc.

Ser her at det skal følge med en pc kabel til din plotter :smiley:

Redigert av Espen C (see edit history)

Hei Espen C. Den kabelen du snakker om fulgte ikke med min plotter men jeg har kjøpt en løs kabel med 220 v til 12 v via omformer og usb kontakt så jeg kan bruke plotter sammen med pc hjemme. Flytte ruter og veipunkt frem og tilbake mellom pc og plotter. Er helt i startgropa når det gjelder dette her men pleier ikke å gi opp før jeg finner ut av ting.

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...