Tine IV Startet 6.Januar.2007 Del på Facebook Startet 6.Januar.2007 Kjøpte en Smart Light søkelys her om dagen med trådløs fjernkontroll , det var en ok pris på den i ei båtsjappe i Tønsberg så jeg dro å shoppa . Den blir levert med kabel m / siggarett kontakt , og en kort bruksannvisning ( på engelsk ) . Det meste gikk greit , du skal holde inne opp/ned knappen på fjernkontrolen når du slår på strømmen , slik at den blir coda til din lampe . Den funka og jeg satt inn kontakta mange ganger da jeg prøvde den flere ganger i løpet av kvelden da folk ville se ossen den funka . Men nå som jeg har kutta av kabelen og fastmontert den på snekka , hehe ja så funker den ikke . Det er strøm til lampa , har bytta batteri i fjernkontrollen og prøvd å ta lampa inn å sette på siggarett kontakta igjen for å teste den . Har prøvd det meste , men den er dø . Helt til jeg kom i havna til mårran idag , da sto lyset på . Testa med fj-kont og den gikk opp/ned og fram/tilbake , men fikk ikke slått den av . Starta snekka og satte på varmen og gikk i den andre båten , da var lampa slukt igjen. Og den er stein dø, her hadde jeg klart å fått forslag til løsning . Det kommer folk langveisfra imårra å skal se på båten , så hadde jo vært greit om den funka da . Forslag ? Og hva med garanntien nå som kabelen er kutta ? Følger jo med brakett til fastmontering , og da kan du ikke ha en kabel inn i båten med sig-kontakt . Så nå lurer jeg , hva gjør jeg nu ? Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Trude III Svart 6.Januar.2007 Del på Facebook Svart 6.Januar.2007 Hei, Du har ikke polvendt søkelyset da? Du er sikker på + og - etter å ha kuttet lighterpluggen? Mottakerdelen til fjernkontrollen er sikkert avhengig av riktig polaritet mens selve lampa sansynligvis ikke er det. Bare et forslag. Hilsen Harald L Sitér dette innlegget Trude III Link to post
Tine IV Svart 6.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Januar.2007 Tok jo lampa inn i båten og testa med sig-kabelen igjen , uten at den funka . Men som sagt så sto den å lyste til mårran idag , og den lyste ikke når jeg gikk hjem i går kveld . Kan jo være og kansje må være fj-kont som er fjern , eller ? Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
M/B Shanty Svart 7.Januar.2007 Del på Facebook Svart 7.Januar.2007 bare en tanke. det ligger ikke ett rele i sigarett tenner pluggen? Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
Tine IV Svart 7.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Januar.2007 Nei har skjekka det og testa med den kabelen også , merlelig er det da . Men finner vel ut av det håper jeg , solgte båten idag men må jo være iorden til levering . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
eysteind Svart 7.Januar.2007 Del på Facebook Svart 7.Januar.2007 Tipper det er en dårlig kontakt en plass, mest trolig i lyskasteren. Har du prøvd å koble den direkte til batteriet for å sjå om den virker da? Tror ikke dette har noe med at du kappet bort sigarettennerpluggen, så virker den ikke, så er det bare å bytte den på garantien... Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 7.Januar.2007 Del på Facebook Svart 7.Januar.2007 Har en tilsvarende trådløst styrt sak, men av annet merke. Etter er par sesonger var det plutselig dødt. Dog gikk lykta å manøvrere, men ikke noe lys. Pære ok. Demonterte hele saken og fant ganske ubeskyttede printkort med diverse komponenter. Sprayet hele sulamitten med elektroclean (ikke verktøy på boks!!). Vips så fungerte alt bra igjen. I høst, et par sesonger senere, begynte det på nytt. (virker av og til å manøvrere, men ikke lys). Så til våren blir det å forsøke samme operasjon. Hører med til historien at jeg har en annen fjernstyrt lykt, den via elektriske ledninger. Den tok kvelden på samme tidspunkt. Der var alt rustet opp innvendig. Så, min erfaring er at produsentene kunne lagt mer jobb i å beskytte elektronikk etc. Ihvertfall hvis forutsettingen er at de skal brukes i et maritimt miljø. Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.