Akult Svart 9.Januar.2007 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2007 (redigert) Ellers hadde vi selv for mange år siden den tvilsomme gleden å gå på grunn like utenfor lagunen - her er det nemlig noen umerkede grunner som kan være vanskelige å finne om man ikke er litt kjent. Det hadde vært fint med en nærmere beskrivelse hvor disse grunnene er. Det er sikkert flere enn meg som kunne tenke seg det, så attraktivt sted som dette er. Redigert: Lagt inn bilde av "Den blå lagune". Redigert 9.Januar.2007 av Akult (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 3.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2010 Er fortsatt litt skvetten mhp. innløpet her. Er dette (i rødt) en fornuftig innseilingsrute, og er det disse to grunnene en må passe seg for (2 røde ringer)? Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 3.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2010 (redigert) Fant endelig "vanlig" sjøkart på nett og nå er jeg mer forvirret enn noensinne Ligger det virkelig en "haug" med "småstein" i innseilingen jeg skisserte, dvs. at "blå rute" er det fornuftige? Og da går jeg ut fra at grunnen i innløpet ligger mer til babord, dvs. ved de blå spørsmålstegnene? Red: Dvs. følge rød rute i dette kartet: Redigert 3.Januar.2010 av Fantino (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Akult Svart 3.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2010 (redigert) Du må følge den røde streken i fotografiene (ikke kartet) du har lagt inn over. Der er det dypt, og relativt uprobelmatisk å gå inn, også for seilbåter. Den blå leia kan gi deg trøbbel. Se denne lenken til skisse over den blå lagune som ligger på nettstedet til Seilforeningen 1928. Redigert 3.Januar.2010 av Akult (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 3.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Januar.2010 Takker! Skissen er herved printet ut og blir med i båten når den kommer til syne under snøen. En kan dog bli mer skyggeredd til mer en sjekker. Her er utsnitt fra ECDIS elektronisk sjøkart fra kystverkets sider.... Sitér dette innlegget Link to post
bjornak Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 Orket ikke mer snømåking i dag, bestilte bok Lune Havner, og venter heller på å få den iposten mens snøen laver ned. Sitér dette innlegget Link to post
Teza Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 (redigert) "Lune havner" er en kjekk bok! Bestillte selv "Oppdag Ryfylke med båt og bil" i dag. Tar gjerne mot flere tips om bøker som omhandler båtlivet i Rogaland. Edit. Isbn: 9788292579084 Redigert 31.Januar.2010 av Teza (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 Jepp, enig med den røde streken i fotografiet.. Her ligger vi foresten inne i lagunen en mai dag i fjor... Sitér dette innlegget Link to post
bjornak Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 Prøvde å bestile, Oppdag Ryfylke med båt og bil i Ryfylke, men det står at boken er utsolgt, til vurdering, så får heller prøve en lokal bokhandel. Sitér dette innlegget Link to post
Teza Svart 31.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2010 I alle dager, fikk jeg den siste boken? Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 11.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2012 Hei, denne boken er ikke til salgs lengere hos SA, noen tips på hvor jeg kan finne den? Foruten lune havner så lå denne boken under juletreet i år til min mann!!! ( Selvsagt var det meg fruen som hadde lagt den der ) Har bladd boken om og om igjenn og funnet mange flotte plasser og besøke til våren!! Først på listen min er Skaholmen eller Berget i Økstrafjorden har noen av dere vært der? Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Ficher Svart 11.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2012 (redigert) Hei, denne boken er ikke til salgs lengere hos SA, noen tips på hvor jeg kan finne den? Denne boka ønsker jeg også ( Oppdag Ryfylke med båt og bil ) Har googlet litt ..... noen tips hvor jeg får kjøpt denne Redigert 11.Februar.2012 av Ficher (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.