Jump to content

Lakking og omgivelsestemperatur

jo_no

Recommended Posts

Referer til tidligere tråd vedrørende dørkprosjektet mitt.

Det jeg nå lurer på er om det er 'dødfødt' å begynne lakkingen med den temperaturen som er ute om dagen.

Temperaturen ligger på 5-7 grader og jeg kan jo selvsagt fyre litt også under presenningen.

Jeg er klar over at jo kjøligere jo lenger tørketid men likevel, skal/skal ikke :confused:

Tolmodighet er etter sigende ikke min aller sterkeste side, skulle gjerne kommet i gang.. :cool:

Saken er at å demontere plater som jeg har skrudd fast er uaktuelt. De løse lukene er tatt inn i garasjen men her er jo temperaturen som i båten.

Har lakka og olja på denna tia , men har hatt på webaston så det har vært godt å varmt . Men den hjelper lite på ting som er ut , sånn som skotta og andre ting som har kulda rett utafor . Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke gjort det nu , det blir foresten penere også når du har det varmere og det du skal lakke er igjennom varmt . Kan du ikke ta det med hjem , ville jeg venta til det blir varmere . Eller vis det er dørken og du får fyra opp bra varme så ser du jo fort det dagen etter . Har olja mye i vinter jeg , men har lukka båt som er veldig varm . Men enkelte plasser tar det tid før det tørker . Lykke til ......

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

• 2 uker senere...

:Innlegg #6

Reg.: 06.09.06

Gruppe: Medlem Bør man behandle finerplater på begge sider med olje og lakk

tenker da på f.eks bord og skapdører?

Jeg tror ikke det er lurt og lakke begge sider da for ikke tre/finer puste.Men du kan olje innesidene og lakke utvendig og ta noe olje først.Det har jeg gjort men du må la oljen trekke før du lakker men det forstår du sikkert.Mvh Bjørn :flag:

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Her var en tråd som var veldig lik min om "lakker leverer seg"... Det er vel egentlig bobler jeg sliter med... Har konkludert med at det ikke var spesielt lett å lakkere om vinteren, men jeg har nok for liten tolmodighet...

Fuktigheten må du ha kontroll på iflg min leverandør av lakk, men det så ikke ut til å bli bedre når jeg nå hadde satt inn en luftavfugter...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...