Jump to content

Tysk båtblad vil lage reportasjetur fra Telemarkskanalen


Øyvind Jørgensen

Recommended Posts

Redaktøren i Tysklands største ( og beste!) båtblad har lyst på en kosetur opp Telemarkskanalen, gjerne i gammel trebåt, og med litt pauser underveis og overnatting på land. Meningen er at dette skal bli en reportasje om Norge, om båtliv og selvsagt om kanalen. Det er hyggelige karer som skriver mye bra om norsk båtbransje. ( http://www.boote-magazin.de )

 

Jeg er redd jeg har sådd denne ideen for noen år siden over et par kasser godt tysk øl :drink: , og lovet bort min trofaste Bolette til formålet. Hun ligger nå dessverre innendørs med brukket kjøl og venter på bedre tider. Er det noen på Baatplassen som kunne tenke seg en kanalfart til sommeren mot en rimelig godgjørelse så gi meg et hint. Om Bolette får understellet i orden blir hun gjerne med uansett om hun blir alene eller sammen med flere.

 

Redaktør Bogadtke har forøvrig selv en norsk femtitalls tresjekte med Marna K-2 motor som han steller pent med, og som tøffer rundt i Kiel området på pene sommerdager. Derfor denne smule interesse for norske farvann og gamle trebåter!

 

mvh

:-yvind

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...