aaa Svart 17.November.2003 Link til dette innlegget Svart 17.November.2003 Aner ikke hvor det er fra, men jeg anbefaler ikke å prøve noe liknende. Ta ned spinnakeren mens det enda er god plass til å fortsette rett fram med vinden mens spinnakeren tas ned. Det gjør alltid jeg. I alle fall på tur. Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 17.November.2003 Link til dette innlegget Svart 17.November.2003 Enig. Dette ser ut som ekstremsport. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Seilinor Svart 17.November.2003 Link til dette innlegget Svart 17.November.2003 Det er ikke bare for skipperen å lære seg å bruke spinnaker, og så innbille seg at resten av familien er happy osv. Jeg har seilt regatta i 14 år med spinnaker, noen ganger faktisk bare med meg og kona. Ingen problemer. Hvor mange ganger tror dere jeg og kona har seilt tur med spinnaker? INGEN. Kvinnfolk kan enkelte ganger oppføre seg merkelig utfra vårt ståsted. Hvis jeg ikke skulle seile regatta, ville jeg ubetinget satse på gennaker istedet for spinnaker. Nå er det kommet et rullesystem som skal erstatte strømpe. Det sies at dette er lettvint, men vær obs på at gennakeren må ned i sterk vind, ellers kan den rulle seg ut av seg selv. En bekjent har bestilt en slik, så til sommeren får jeg se systemet live. For de som er usikker men vil lære spinnakerseiling, bli med noen på regatta. Det er beste måten å lære på. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.