Tallisman Startet 12.Januar.2007 Del på Facebook Startet 12.Januar.2007 Anngående årsavgiften til redningselskapet så står det att prisen for en båt er 100kr og for øvrige båter 50kr lurer på hvorfor redningselskapet sender ut ferdig utfylte giroer pålydende 150 .Tar di det som en selvfølge att alle har 2 Båter .er det noen som har en fornuftig forklaring på dette . Det er synd og si det men mister merog mer sansen for dette selskapet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
"Mathilde" Svart 12.Januar.2007 Del på Facebook Svart 12.Januar.2007 (redigert) Det var merkelig. Hos meg er giroen 100 kr. Du har ikke en jolle registrert i samme register, som du har "glemt" Redigert 12.Januar.2007 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gerhard Svart 12.Januar.2007 Del på Facebook Svart 12.Januar.2007 Jeg har fått 150 kr, og jeg har to båter. Det står reg nr for båtene i brevet. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
OT-flyktning Svart 12.Januar.2007 Del på Facebook Svart 12.Januar.2007 Etterhvert begynner jeg å ane at det kanskje var lurt av meg å heller frivilig betale kr 300 for nyregistreringen i NSSR istedenfor å få med alt møl fra det gamle registeret for så i ettertid å krangle. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Suzuki Svart 12.Januar.2007 Del på Facebook Svart 12.Januar.2007 ja, sålenge man har papirene i orden så. Morsomt er det at man ved overflytting har automatisk " amnesti" for videre registrering, mens man ved " nyregistrering" i utgangspunktet må dokumentere eierskap tilbake til istiden. Veldig morsomt ettersom de samme RSSR folka VET dette er helt umulig ( papirene fra det gamle registeret er " makulert "og ikke lengre tilgjengelig. Mao- tar jeg av en eller annen grunn bort registreringen fra Jokeren, er det ikke lengre mulig å "påskilte" den om noen skulle ønske dette av en eller annen grunn... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post Share on other sites More sharing options...
OT-flyktning Svart 12.Januar.2007 Del på Facebook Svart 12.Januar.2007 Da har du selvfølgelig et poeng. I mitt tilfelle var hele kjøpshistorien til moderskipet kontrollert i forveien av mine venner i TAD, siden de det ene året ikke stolte på at importen til alle selvimporterte båter hadde gått riktig for seg. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Tallisman Svart 12.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Januar.2007 Ser nå på regningen att jeg vistnokk skal ha en båt med reg nr sa1014 som rssr skal ha 50 kr for men denne båten kjenner ikke jeg til. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
TideRace Svart 12.Januar.2007 Del på Facebook Svart 12.Januar.2007 (redigert) Jeg krangler fremdeles med registeret om to båter jeg ikke har eid de siste årene, så dere slipper faktisk lett unna Jeg håpet og trodde at dette var unnagjort i fjor, men i følge NSSR har jeg tydeligvis fremdeles skipsrederstatus med en hel flåte på vannet. Jeg skal pleie tålmodigheten gjennom helgen og manne meg opp til en høflig telefon til registeret på mandag... nok en gang Redigert 12.Januar.2007 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Enjoy Svart 13.Januar.2007 Del på Facebook Svart 13.Januar.2007 Trøste og bære for en røregjeng som har overtatt det registeret. Jeg solgte båte min i høst og hadde et forferdelig spetakkel for at ny eier skulle få registrert pga motorbytte måtte kvitering fra første eier av motor og fremmover fremlegges. Men når endelig det ser ut til å ordne seg, ja da får likevel jeg regning for årsavgift på båten jeg solgte. Det selskapet har mye og rydde opp i. Her er det sikkert en jobb til "GERD LI VALLA" Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
GOE Svart 13.Januar.2007 Del på Facebook Svart 13.Januar.2007 (redigert) Når NSSR overtok registeret fikk også vi tilsendt registrering for en båt som var solgt. Er imidlertid blandt de heldige, i år kom giroen pålydende kr 100,-. For vårt vedkommende løste dette seg greit, men det er tydlig at mange har fått problemer etter at NSSR overtok. Redigert 14.Januar.2007 av GOE (see edit history) Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post Share on other sites More sharing options...
OT-flyktning Svart 13.Januar.2007 Del på Facebook Svart 13.Januar.2007 problemer etter at NSSR overtok. Men for en del er jeg nok overbevist om at disse problemene er nedarvet fra det tidligere register. Jeg hadde som skrevet før, 3 båter i det gamle register i TAD. Solgte en, sa ifra, fikk ikke noe tilbakemelding, purret, hørte ingenting. Da ante jeg ugler i mosen og tok anledning ved overgang til NSSR å IKKE være med på flyttelasset. Kostet meg kr 300 men har i allefall litt mer fred å ro nå Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
TideRace Svart 13.Januar.2007 Del på Facebook Svart 13.Januar.2007 (redigert) Jeg vil nok vurdere å bytte ut NSSR med Securemark, som chip-merker båtene via en lakk som sprøytes diverse steder i båt og motor. De fleste forsikringsselskaper godkjenner nå Securemark som registrering og de foretrekker denne i tyverisammenheng. NSSR-registerets oblat er jo bare å ta av med varmluft og polish, og i tillegg er det ikke obligatorisk krav om registrering. Derfor er det heller ingen som reagerer på en uregistrert båt som kan være stjålet og nummeret fjernet. Securemark er noe dyrere å etablere, men har ingen årsavgift, men jeg stoler ikke på at NSSR vil holde årsavgiften på 100-lappen særlig lenge, så dette går antagelig opp-i-opp i løpet av noen få år. Dette handler forøvrig ikke om penger og jeg ser jo absolutt hensikten ved å støtte NSSR (er medlem), men å bidra til å opprettholde dette tilsynelatende kaotiske registeret ser jeg liten hensikt med. Redigert 13.Januar.2007 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hydrox Svart 13.Januar.2007 Del på Facebook Svart 13.Januar.2007 Hva koster en slik runde med securemark? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
OT-flyktning Svart 13.Januar.2007 Del på Facebook Svart 13.Januar.2007 Er vel noe avhengig av båten og ligger rundt en 1000-lapp og oppover. Og du får dette (delvis) igjen med forsikringspremien. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Frivakten Svart 13.Januar.2007 Del på Facebook Svart 13.Januar.2007 Securemark er noe dyrere å etablere, men har ingen årsavgift, men jeg stoler ikke på at NSSR vil holde årsavgiften på 100-lappen særlig lenge, så dette går antagelig opp-i-opp i løpet av noen få år. Og Securmark kommer aldri til å øke sine avgifter? Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post Share on other sites More sharing options...
OT-flyktning Svart 13.Januar.2007 Del på Facebook Svart 13.Januar.2007 Nok mulig det, men du har jo mulighet til å gå tilbake til NSSR Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Frivakten Svart 13.Januar.2007 Del på Facebook Svart 13.Januar.2007 Nok mulig det, men du har jo mulighet til å gå tilbake til NSSR Da er Doffen daua Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post Share on other sites More sharing options...
TideRace Svart 13.Januar.2007 Del på Facebook Svart 13.Januar.2007 Det er ingen årsavgift hos Securemark. Du betaler kun en engangssum for merkingen og dett er dett.... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
FredrikW Svart 13.Januar.2007 Del på Facebook Svart 13.Januar.2007 Trøste og bære for en røregjeng som har overtatt det registeret.Jeg solgte båte min i høst og hadde et forferdelig spetakkel for at ny eier skulle få registrert pga motorbytte måtte kvitering fra første eier av motor og fremmover fremlegges. Men når endelig det ser ut til å ordne seg, ja da får likevel jeg regning for årsavgift på båten jeg solgte. Det selskapet har mye og rydde opp i. Her er det sikkert en jobb til "GERD LI VALLA" Nøyaktig det samme skjedde meg. Solgte i våres Viksunden min, hvor motor var bytta fra Perkins til Volvo Penta. For at han jeg solgte båten til skulle få registrert den, så holdt det ikke med kvittering for motoren (som var 9 år gammel) fra et anerkjent VP-verksted! Neida, verkstedet måtte jaggu få dokumentasjon fra han som de hadde kjøpt motoren av. Og det tok sin tid... Og idag lå det innbetalingsgiro i posten, hvor RSSR krever meg for avgift også for båten som er solgt. Hvordan klarer de å operere med et register der samme båt kan være registrert med to forskjellige eiere? Ikke at det er et stort problem for meg at dette skjer, men det kan da umulig være så vanskelig å lage et system som utelukker dette...? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.