catano Startet 13.Januar.2007 Del på Facebook Startet 13.Januar.2007 Noen som vet prisen på dysespisser til Volvo 41motor (200 hk) Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Gas Svart 13.Januar.2007 Del på Facebook Svart 13.Januar.2007 Kr.1250.- SVK. http://www.drevia.se/index.html Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 13.Januar.2007 Del på Facebook Svart 13.Januar.2007 Jeg betalte ca kr 800 pr dyse inkl ny spiss og justering/test på VP verksted for et godt år siden. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Ingar Svart 13.Januar.2007 Del på Facebook Svart 13.Januar.2007 Kommentar fra moderator: Emnetittelen er endret, var opprinnelig Pris dysespisser. Emnetittelen skal fortelle hva emnet handler om. Produktnavn skal være med og CAPSLOCK skal unngås. For informasjon, se dette innlegget samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 13.Januar.2007 Del på Facebook Svart 13.Januar.2007 Jeg betalte rundt 750,- pr spiss for noen år siden på felleskjøpet. Dette er jo Bosch-dyser som også de leverer og justerer. Den GAS refererer til er kanskje hele dysen? Sitér dette innlegget Link to post
Gas Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Det stemmer. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Er det noen av der som har undersøkt hva en testpumpe for dyser koster..?? Bytter man nålehuset på brennstoffventilen og kotrollerer at fjæren er hel så er det enkelt å justere opningstrykket enten med justeringskrue eller skims, alt etter type brennstoffventil. Men man trenger seff en pumpe med manometer for å sette åpningstrykk. Å bytte selve nålehuset er fort gjort, det er justeringen som kan ta litt tid og gjør dette til en dyr affære. Jeg er så heldig at jeg har testpumpe selv men aner ikke hva noe slikt koster. Jeg er tredje generasjon maskinist i familien og er oppvokst med verktøy opp etter ørene. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Er det noen av der som har undersøkt hva en testpumpe for dyser koster..??Hvis du liker å snekre selv så er det enkelt å lage av en standard greasepumpe, manometer og litt rørdeler... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Hydrox Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Hvis du liker å snekre selv så er det enkelt å lage av en standard greasepumpe, manometer og litt rørdeler... I prinsippet skulle vel det kunne gå bra, men det spørs om en greasepresse klarer høyt nok trykk med så tynntflytende medie som diesel. Synes det tyter grease ut i alle retninger på det meste av greasepresser og da vil gjerne trykket falle for fort. Men uansett verdt et forsøk, burde ikke koste menge kronene i rørdeler. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Det bør gå utmerket. Du skal jo ikke holde trykket lenge uansett. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
catano Svart 14.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Kjekt dere henger dere på. Ingen problem å lage test benk selv, men hva er en ordentlig en rett bestøvning ? jeg har ikke erfaring til å bedømme dette, men om dysen holder trykket ser en greit. mvh Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
SveinHa Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 .. men hva er en ordentlig en rett bestøvning ?Det ser du rimelig greit, spesielt om du har flere dyser å sammenligne med. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Hydrox Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Det kan jo løses med en tilbakeslagsventil mellom pumpe og brennstoffventil. Men nå er det fire ting vi ser etter når vi tester en brennstoffventil. -At den åpner ved riktig trykk. -At den klipper/knuser brennstoffet under innsprøytning, høres godt i form av en frese/knirkelyd. -At den ikke lekker for mye ut gjennom dysen når tilført trykk er under åpningstrykk. -At det ikke er for mye lekkolje i fra ventilen. Dette går utover innsprøytet mengde og reduserer motorens ytelse. De to siste synes godt ved at manometertrykket faller for fort, derfor er det viktig å ha noe som kan holde på trykket. Sitér dette innlegget Link to post
Kaien40 Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 (redigert) Du kan jo prøve her, men P dysene er annerledes enn A og B. Du må gå gjennom et firma BOSCH DLLA145P394 Scandiesel Fabrikkgt 7B, Bergen. kjøpt 2006 486,25 inkl mva. Redigert 14.Januar.2007 av Ina (see edit history) Sitér dette innlegget Lindås sluser og Lindås kai Finsk Stålbåt 57 for m 2x Iveco Aifo 8361 SM 21, Rana 17 m suzuki 25, Draco 25 TC AQAD40B/290dP, Flem 340 m/2x41P, "S/B Embla" 17' stortriss MK II. seilbåt med 4 sengeplasser, 04 Seadoo Sportster 150 m/155hk Rotax, Isy 370 m/Suzuki 4t 9,9hk. Hobby 430 M/Yamaha 30 4t, Rana 13. 71' Fjord Consul 26 m/2xB20, TD70, Mercruser 4,2L180HK Link to post
catano Svart 14.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Takker til siste her, nå begjynner vi å snakke rett pris siden jeg ønsker å bytte alle 12. Takker Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
catano Svart 15.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Januar.2007 Det billigste jeg fant av pris er kr 750 + mva ferdig monterte spisser. Noen som kan skaffe billigere for det blir jo dyrt for 12 stykk. MVH. Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Tommy007 Svart 16.Januar.2007 Del på Facebook Svart 16.Januar.2007 Hei, Jeg har 6 nye orginale dysespisser, mm som jeg ken selge til en hyggelig pris, de er til en AQAD41A Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.