Jump to content

Pris dysespisser, Volvo TAMD41 motor


catano

Recommended Posts

Jeg betalte ca kr 800 pr dyse inkl ny spiss og justering/test på VP verksted for et godt år siden.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post

Er det noen av der som har undersøkt hva en testpumpe for dyser koster..?? Bytter man nålehuset på brennstoffventilen og kotrollerer at fjæren er hel så er det enkelt å justere opningstrykket enten med justeringskrue eller skims, alt etter type brennstoffventil. Men man trenger seff en pumpe med manometer for å sette åpningstrykk. Å bytte selve nålehuset er fort gjort, det er justeringen som kan ta litt tid og gjør dette til en dyr affære.

Jeg er så heldig at jeg har testpumpe selv men aner ikke hva noe slikt koster. Jeg er tredje generasjon maskinist i familien og er oppvokst med verktøy opp etter ørene.

Link to post
Er det noen av der som har undersøkt hva en testpumpe for dyser koster..??
Hvis du liker å snekre selv så er det enkelt å lage av en standard greasepumpe, manometer og litt rørdeler...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Hvis du liker å snekre selv så er det enkelt å lage av en standard greasepumpe, manometer og litt rørdeler...

I prinsippet skulle vel det kunne gå bra, men det spørs om en greasepresse klarer høyt nok trykk med så tynntflytende medie som diesel. Synes det tyter grease ut i alle retninger på det meste av greasepresser og da vil gjerne trykket falle for fort. Men uansett verdt et forsøk, burde ikke koste menge kronene i rørdeler.

Link to post

Det bør gå utmerket. Du skal jo ikke holde trykket lenge uansett.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
.. men hva er en ordentlig en rett bestøvning ?
Det ser du rimelig greit, spesielt om du har flere dyser å sammenligne med.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post

Det kan jo løses med en tilbakeslagsventil mellom pumpe og brennstoffventil. Men nå er det fire ting vi ser etter når vi tester en brennstoffventil.

-At den åpner ved riktig trykk.

-At den klipper/knuser brennstoffet under innsprøytning, høres godt i form av en frese/knirkelyd.

-At den ikke lekker for mye ut gjennom dysen når tilført trykk er under åpningstrykk.

-At det ikke er for mye lekkolje i fra ventilen. Dette går utover innsprøytet mengde og reduserer motorens ytelse.

De to siste synes godt ved at manometertrykket faller for fort, derfor er det viktig å ha noe som kan holde på trykket.

Link to post

Du kan jo prøve her, men P dysene er annerledes enn A og B. Du må gå gjennom et firma

 

BOSCH DLLA145P394 Scandiesel Fabrikkgt 7B, Bergen. kjøpt 2006 486,25 inkl mva.

Redigert av Ina (see edit history)

Lindås sluser og Lindås kai

Finsk Stålbåt 57 for m 2x Iveco Aifo 8361 SM 21, Rana 17 m suzuki 25, Draco 25 TC AQAD40B/290dP, Flem 340 m/2x41P, "S/B Embla" 17' stortriss MK II. seilbåt med 4 sengeplasser, 04 Seadoo Sportster 150 m/155hk Rotax, Isy 370 m/Suzuki 4t 9,9hk. Hobby 430 M/Yamaha 30 4t, Rana 13. 71' Fjord Consul 26 m/2xB20, TD70, Mercruser 4,2L180HK

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...