Jump to content

OBS! -Varsel Sterk Storm 30 (problemer/strømforsyning og kommu

Ficher

Recommended Posts

Skjønner det, vel det går i kaffe her nå, skal en tur ned igjen for å øke bebekymringen litt til. Bare det løyser litt eller at vinretningen dreier til annen retning enn vestavind så går det bra.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Nesten "stille" her på Tjøme nå ihvertfall. Vinden holder seg vestlig. Måtte se etter en båt til en kamerat i dag og på kjøreturen fikk jeg se en svær havseiler som hadde gått over ende med masta pent hvilende i epletrærne. Trist syn. Kikket bare fra veien men så ut for meg som den hadde knusningsskader i skutesida og skader i riggen. Et merkelig syn var det der den lå på siden med stålkrybba tilsynelatende pent på plass. Kan båten ha vært surret til krybba tro ?

Har fått større terrasse nede, leveggen har flyttet seg ufrivillig 3 meter, og er flat. Ellers blir det igjen

en tur til Hvaler. Kan ikke huske en slik blåst som har vart siden Nov/Des. Men så er jeg fortsatt ung og pen.

Nei det blir tur bare håndballen til datter er ferdig. Får håpe att prensenningen ikke har fått større hull. Ellers

Sydvesten får håpe det går bra.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Jomfruland - Stavern og Ytre Oslofjord

Vestlig liten storm utsatte steder, minkende noe i ettermiddag, i kveld frisk bris. Natt til mandag sørvestlig liten kuling 12. Opphold og en del sol. God sikt.

Bølgehøyde: 4-7 meter, minkende, fra i kveld til 2-3 meter.

Noen vindobservasjoner klokka 06 UTC: (07) (08 sommertid)

Jomfruland: SV 17

Svenner:

Færder: SV 23

Gullholmen v/Jeløya: SSV 17

Strømtangen v/Fr.stad: V 21

Nord-Koster: SV 20

Måseskär: VSV 22

Skagen: V 20

Sjekk vindskalaen

Siste nytt.

Vi sees!

Gullholmen v/Jeløya: SSV 17

Merkelig observasjon i grunnen, denne her.

Jeg våknet i dag av en jevn buldring ute. Og det var fordi været stod rett på huset her. Og da kommer vinden omtrent rett fra vest. Og det gjør den fortsatt. Selv om den har roet seg ganske mye nå, så kommer det noen skikkelige kast av og til.

OBS-varsel

Sundag 14.1.07, kl 0850

Sterk vind i kystområdene Rogaland, Hordaland og Sogn, Agder, Telemark, Vestfold og Østfold, Lokalt stor snøskredfare i vestlige fjellområder i Sør-Norge. Lokalt vanskelige kjøreforhold Østafjells.

Det blåser nå nordvest liten storm i Rogaland,sterk kuling i Hordaland,og Sogn.Vinden er i minking, først i Sogn.I ettermiddag ventes vestlig frisk bris eller liten kuling. I kveld og natt til mandag auking til sørlig stiv kuling, sterk kuling i nordlige del,mandag morgon liten storm.

Det ventes også sterk og byget vind i Agder, Telemark, Vestfold og Østfold fra sent natt til søndag og utover søndag formiddag. Vinden kan medføre problemer for strømforsyning og kommunikasjon.

Lokalt stor snøskredfare i vestlige fjellområder i Sør-Norge.

Fra lørdag kveld ventes snøvær å gi vanskelige kjørforhold i indre og høyereliggende områder Østafjells.

dom skulle ställa in 1230 turen Strömstad-Sandefjord....vi ringde runt 0830!

Forundrer meg ikke, det er mye sjø ennå. Og mye til å være så langt inne i fjorden i nordavind.

Det må ha vært noen kraftige vidkast på morgensiden, dette er takpappen (Shingel) på et av husene i nabolaget:

shingel.jpg

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Noen fra Østfolds sjøside, kan fortelle noe om været. Kan spesifikt være Hvaler.

Vindretning , styrke.

Virker som vinden dreier litt mere NW nå. Kl 10 var det VNV 21 m/s her på Gullholmen.

Er ikke sikker på om vindmåleren på Skjærhalden er helt ok, Men der finnes det en del statistikk også.

Wewind

Ellers ser det ut til at det har vært mye verre sydover på Svenskekysten.

Selg de til VG og/eller de andre.

Solgte selv bilder idag til vg.no, aftenposten.no, tb.no og nrk.no Ble et fint lite bidrag til båtkassen. :-)

Dagbladet sendte egen fotograf for å spare noen hundrelapper :-(

Joda310

Redigert av Joda310 (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...