Sydvesten Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Skjønner det, vel det går i kaffe her nå, skal en tur ned igjen for å øke bebekymringen litt til. Bare det løyser litt eller at vinretningen dreier til annen retning enn vestavind så går det bra. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Slagskibet Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Lykke til i dag ! Det gode er at det pleier å gå godt tross alt. Ser at 2 av båtene som gikk ned på Puddefjorden var rundt 45 fot. Hutte meg tu ! Men finner ingen web kamera som gkør at en kan været ordentlig ? Noen som har bilder ? Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Skal ned i havnen og sjekke ståa snart. Håper det har gått bedre enn dette: http://www.bt.no/lokalt/article331503.ece Sitér dette innlegget Link to post
Stein-Erik Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Hei Her på Nærsnes har det blåst votter og høy i morges. For noen timer siden blåste nesten alle taksteinene på den overbygde terassen min av.... Noen som har vært innom Frognerkilen i dag? Hvordan treffer vinden der? Må en tur innover seinere. SE Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Nesten "stille" her på Tjøme nå ihvertfall. Vinden holder seg vestlig. Måtte se etter en båt til en kamerat i dag og på kjøreturen fikk jeg se en svær havseiler som hadde gått over ende med masta pent hvilende i epletrærne. Trist syn. Kikket bare fra veien men så ut for meg som den hadde knusningsskader i skutesida og skader i riggen. Et merkelig syn var det der den lå på siden med stålkrybba tilsynelatende pent på plass. Kan båten ha vært surret til krybba tro ? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 (redigert) Har fått større terrasse nede, leveggen har flyttet seg ufrivillig 3 meter, og er flat. Ellers blir det igjen en tur til Hvaler. Kan ikke huske en slik blåst som har vart siden Nov/Des. Men så er jeg fortsatt ung og pen. Nei det blir tur bare håndballen til datter er ferdig. Får håpe att prensenningen ikke har fått større hull. Ellers Sydvesten får håpe det går bra. Redigert 14.Januar.2007 av baatsman (see edit history) Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
baatsman Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Jomfruland - Stavern og Ytre Oslofjord Vestlig liten storm utsatte steder, minkende noe i ettermiddag, i kveld frisk bris. Natt til mandag sørvestlig liten kuling 12. Opphold og en del sol. God sikt. Bølgehøyde: 4-7 meter, minkende, fra i kveld til 2-3 meter. Noen vindobservasjoner klokka 06 UTC: (07) (08 sommertid) Jomfruland: SV 17 Svenner: Færder: SV 23 Gullholmen v/Jeløya: SSV 17 Strømtangen v/Fr.stad: V 21 Nord-Koster: SV 20 Måseskär: VSV 22 Skagen: V 20 Sjekk vindskalaen Siste nytt. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
GeirFrode Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Gullholmen v/Jeløya: SSV 17 Merkelig observasjon i grunnen, denne her. Jeg våknet i dag av en jevn buldring ute. Og det var fordi været stod rett på huset her. Og da kommer vinden omtrent rett fra vest. Og det gjør den fortsatt. Selv om den har roet seg ganske mye nå, så kommer det noen skikkelige kast av og til. Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 14.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 OBS-varsel Sundag 14.1.07, kl 0850 Sterk vind i kystområdene Rogaland, Hordaland og Sogn, Agder, Telemark, Vestfold og Østfold, Lokalt stor snøskredfare i vestlige fjellområder i Sør-Norge. Lokalt vanskelige kjøreforhold Østafjells. Det blåser nå nordvest liten storm i Rogaland,sterk kuling i Hordaland,og Sogn.Vinden er i minking, først i Sogn.I ettermiddag ventes vestlig frisk bris eller liten kuling. I kveld og natt til mandag auking til sørlig stiv kuling, sterk kuling i nordlige del,mandag morgon liten storm. Det ventes også sterk og byget vind i Agder, Telemark, Vestfold og Østfold fra sent natt til søndag og utover søndag formiddag. Vinden kan medføre problemer for strømforsyning og kommunikasjon. Lokalt stor snøskredfare i vestlige fjellområder i Sør-Norge. Fra lørdag kveld ventes snøvær å gi vanskelige kjørforhold i indre og høyereliggende områder Østafjells. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Noen fra Østfolds sjøside, kan fortelle noe om været. Kan spesifikt være Hvaler. Vindretning , styrke. Leser att Geir Frode mener mer vestavind enn Met.no skriver. Vest er vel ett helvete for meg slik sett. Skal nedover, men for ikke dratt enda. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Gunga Din Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 ser ut som det mojnar litt nu her nere.......... har legat runt 30 max 45,8 nu nere runt 23 http://www.marstrandsit.se/weather.htm Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Jens_P Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Noen som har en link til AIS-info for Oslofjorden? Sitter og ser på en Colorline båt som har vært inne og snudd rett syd av Mølen ved Hurumlandet. Lurer på om det er en av Sandefjord - Strømstadfergene? Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Blue_Dragon Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Båten lå greit i båthavna, men det var mange presenninger som var ødelagt. Så anbefaler at alle tar en titt på båten sin. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Noen fra Østfolds sjøside, kan fortelle noe om været. Kan spesifikt være Hvaler. her kolla Nordkoster det er rett nära ! http://www.smhi.se/weather/kustobs/kustobs.htm Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Noen som har en link til AIS-info for Oslofjorden? Sitter og ser på en Colorline båt som har vært inne og snudd rett syd av Mølen ved Hurumlandet. Lurer på om det er en av Sandefjord - Strømstadfergene? dom skulle ställa in 1230 turen Strömstad-Sandefjord....vi ringde runt 0830! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
SF Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 (redigert) Jeg var nede i båten i gårkveld og satte på noen ekstra fortøyninger og alt så egentlig ganske greit ut. Nå må jeg bare få litt av gårsdagens rødvinen ut av kroppen så får jeg kjøre ned en tur å se hvordan det ser ut. http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article397658.ece Redigert 14.Januar.2007 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
wave Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Stein-Erik: Var nede i Frognerkilen, der vinden nå kommer fra nord-vest. Kraftige vindkast, men det så ellers greit ut. Noen presenninger er dog klare for resirkulering. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 dom skulle ställa in 1230 turen Strömstad-Sandefjord....vi ringde runt 0830! Forundrer meg ikke, det er mye sjø ennå. Og mye til å være så langt inne i fjorden i nordavind. Det må ha vært noen kraftige vidkast på morgensiden, dette er takpappen (Shingel) på et av husene i nabolaget: Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Var en tur (biltur!) nedover Jæren i dag. Her er noen bilder: Ikke dagen for å gå hverken inn eller ut fra Obrestadhavna Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Baywatch Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 RÅTT! Det er nå litt fascinerede dette været også da, selv om jeg fikk ødelagt presenningen over båten! Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Noen fra Østfolds sjøside, kan fortelle noe om været. Kan spesifikt være Hvaler.Vindretning , styrke. Virker som vinden dreier litt mere NW nå. Kl 10 var det VNV 21 m/s her på Gullholmen. Er ikke sikker på om vindmåleren på Skjærhalden er helt ok, Men der finnes det en del statistikk også. Wewind Ellers ser det ut til at det har vært mye verre sydover på Svenskekysten. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Jeg så Color Festival gå ut tidligere i formiddag, nå kom den tilbake. Må ha snudd før Færder. Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 14.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Woooowwww, dette var flotte bilder surprise. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 (redigert) Selg de til VG og/eller de andre. Solgte selv bilder idag til vg.no, aftenposten.no, tb.no og nrk.no Ble et fint lite bidrag til båtkassen. :-) Dagbladet sendte egen fotograf for å spare noen hundrelapper :-( Joda310 Redigert 14.Januar.2007 av Joda310 (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Slagskibet Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Hvordan går det med Sydvesten tro ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.