Tempest Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Selg de til VG og/eller de andre.Solgte selv bilder idag til vg.no, aftenposten.no, tb.no og nrk.no Ble et fint lite bidrag til båtkassen. :-) Dagbladet sendte egen fotograf for å spare noen hundrelapper :-( Joda310 Hvordan går du frem for å få solgt disse bildene? Sender du de på mail ved første henvendelse? Hvilken pris kan man forlange dersom de bruker bildene? Hadde vært artig om du la ut link til artiklene der bildene dine var.... Tempest Sitér dette innlegget Tempest på Instagram Link to post
Windy37GM Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 (redigert) Jeg mailet bildene til vg.no først.... De ringte etter 2 minutter og ville kjøpe de og foreslo 500,- Jeg har ingen erfaring med slikt og sa ja og takk :-) Sendte de derretter til db.no og aftenposten.no samt nrk.no. tb.no sto i hagen her og lurte på om de kunne ta bilde fra hagen min, hvor jeg svarer at "Vil dere heller ikke ha bilder med folk på?" Vips, solgt til tb.no :-) DB.no hadde egen fotograf som tok bilder av toget som sto. Men de var de eneste uten folk og action på bildene. Æddabædda.. 2000,- i båtkassen (minus skatt dessverre) Her er linkene: VG: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=178454 Tønsbergs Blad: Tønsberg Blad Aftenposten (det lille bildet) http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1601064.ece NRK: http://nrk.no/nyheter/innenriks/1.1633074 Og da var Dagbladet med også : http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/01/14/488842.html?i=7 mvh Joda310 Assisterende pressefotograf Redigert 14.Januar.2007 av Joda310 (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Gudrun Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 (redigert) Våre svenske naboer har fått Per på besøk: Slepebåtene på havnen i full jobb med å assistere fergene til og fra kai i den sterke vinden. http://f24.parsimony.net/forum58104/messages/122729.htm Redigert 14.Januar.2007 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 bara ditt namn minner om den förra orkanen för två år sedan......Gudrun nu kommer det uppgifter om två döda oxo.............. http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=10 Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gudrun Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Ok, Gunga Din, jeg skal skifte navn...... Ellers så er det utrolig trist å lese om de dødsfallene, tankene går til familiene...... Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 (redigert) jepp...tragiskt....... ser ut so många av 'de store' sökt le bakom Skagen bedre AIS bild http://www.skagenby.dk/ais/ Redigert 14.Januar.2007 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Skipper Worse Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Det blåste så det forslo her i natt, men på Honneurbryggen var det lite å spore av skader og uheppe. Foruten at en mindre seilbåt mistet en av fortøyningene forut pga. fjæren sviktet, var det eneste at bruskassen jeg klatrer på for å gå over baugen på båten, var blitt borte i dypet... På land var en presenning blåst av og bospannene hade flyttet på seg. Det var det hele, selv om havnen ligger meget utsatt til for nordlig og nordvestlig vind. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
sivne Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Her i vågen har en hel flytebrygge slitt seg. Og en båt... Stakkars.. Heldigvis ligger våres fint der den er og mannen var nede i dag og la opp litt mere fortøyninger. Sitér dette innlegget Lykken i livet er å gjøre det man elsker å gjøre, ikke prestisjen man oppnår og summen penger man har i banken. http://severines.blogspot.com/ Link to post
Tine IV Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Har fått litt små skader her å der i havna, noen båter har veltet også + at det er noen som mangler presseninga si idag . På brygga jeg ligger å på min utrigger er det værre , utrigger'n har knekt . Så jeg har satt på endel ekstra tau her å der så det holder håper jeg . Så da er det bare å få bytta plass en av dagene da , og starte på reprasjon av brygga . Virker som det har roa seg nå , håper det holder seg rolig i natt og fremmover til brygga er fixa . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Sydvesten Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Hvis det finnes noe som heter "helvetes" dagen, så har jeg hatt det i dag... Først så berget vi båten fra stormen, det blåste smådjevler logget 48 knop på vindmåleren litt over klokken 10 i dag, rett fra vest. Det blåse da rett inn fra siden og inn i havna. Har jobbet og bekymret med siden klokken 9 i morges og frem til klokken 15... Ikke noen hyggelige timer og jeg så for med en tid som skipper skuteløs i de svarteste øyeblikkene. Skader på båten er så videt jeg kan ingen, muligens noen små riper men vet ikke. Båten bøyde begge utliggerne i båsen som jeg lå i, 8 meters armer. Nabåbåten bøyde en utligger, en Årø 33 tor jeg det var. Vi jobbet hardt i dag med å berge stumpene, vi fikk ut årøen og utpå fjorden, han skulle da bakke inn og kaste en trosse til meg som jeg festet til baugen. Planen var å dra båten ut av båsen og baugen opp mot vinden slikt at jeg meg på sjøen. Trossen ble festet, og alt klart. Årøen miste stryingen, en slange på sylinderen hoppet av og han drev inn mot meg... Ikke nok med det, han fikk slepeline i propellen og redningforøsket strandet der og da... Vi m åtte berge stumpene. Fikk fortøyd Årøen og reparert styringen, fikk tak en dykker i nabolaget som fikk vekk tauet fra propellen. Da hadde jeg alt ringt Galdiator her på forumet og bett om assistanse, og den kom selvsagt. Takk til deg Gladiator, vi gikk båten at av det som var igjen av båsen klokken 15 og gikk båten til Wector Yachting på Skjerkøya... Der skal båten på land i morgden den dag... Jeg har fått et jobb oppdrag i Florida og blir borte i i drøye 4 uker og kona vil ikke har oppsynet med båten på sjøen når jeg på reise av en eller annen merkelig grunn... Uansett, et jævlig vær... jeg er kald og våt, med sjøgang i skrotten etter 8 timer i sjøgang... Båten er ikke skadet, litt materielle skader på brygga.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Slagskibet Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Men båten er hel. Det er viktigst Sydvesten ! Ingen skader på Årø båten heller , bortsett fra eierens stolthet da ? Sitér dette innlegget Link to post
Margot Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Hva er galt i dette bildet? (Det var eh... heldigvis ikke vår båt men naboen sin). Sitér dette innlegget mvh Margot Link to post
Sydvesten Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Legger til et par bilder tatt av fruen... det ene er vindmåleren i et rolig øyeblikk, det andre er skipperen som forsøker å få ned en fender til. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Goddis77 Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 slik så det ut her i Bergen rundt klokken 14:00 idag: stille før neste storm...? Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Å . Gritti Fysen Margot. Ikke no pent syn ! Sitér dette innlegget Link to post
Goddis77 Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Hva har skjedd her da Margot? Båten fått slått hull i skroget? Slitt seg? Ikke noe pent syn nei Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Kom tilbake fra Hvaler, hadde litt bange anelser da spruten sto over veien til Hvaler. Men heldigvis hadde vinden snudd, slik att den kom nordvest. Da lå den fint. Det har blåst skikkelig før vinden snudde, presenningen til en nabobåt lå under båten. Alt i alt, var alt greit i havnen. Men flott det gikk bra Sydvesten. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Margot Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Å . Gritti Fysen Margot. Ikke no pent syn ! Hva har skjedd her da Margot? Båten fått slått hull i skroget? Slitt seg? Nei, det var ikke et pent syn, det var veldig trist. Vi klarte ikke se at det var noen skade på den, og den hadde ikke slitt seg, jeg tror rett og slett den bare var blitt fylt av vann av de store bølgene. Og kanskje litt manglende tilsyn? Sitér dette innlegget mvh Margot Link to post
Blue_Dragon Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Nei, det var ikke et pent syn, det var veldig trist. Vi klarte ikke se at det var noen skade på den, og den hadde ikke slitt seg, jeg tror rett og slett den bare var blitt fylt av vann av de store bølgene. Og kanskje litt manglende tilsyn? Hvor er dette hen? Det er ikke springfloen som har dratt den under? Sitér dette innlegget Link to post
Margot Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Hvor er dette hen? Det er ikke springfloen som har dratt den under? Vi har båten vår på Engøy, og det er flytebrygge der, så jeg tror ikke det er springfloden. Vi har vært ute hver dag og sjekket til vår båt, og den har ligget helt fint ved siden av oss hele tiden. Sitér dette innlegget mvh Margot Link to post
baatsman Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Jeg hav vel en liten mistanke om att båten er lav bak. Ved mange krappe bølger vil sjøen slå inn. Kan ha hatt gjenstander ombord som har stengt for selvlenseren(hvis den finnes). Dette har skjedd med andre båter før. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Var en tur ute for å se til båten nå i kveld. Så stort sett bra ut med båten, men flytebrygga later til å ha flytta seg en meter sørover. Gangbrua fra moloen ut på flytebrygga stor sett vrak - litt skummel å balansere over, men den holdt. Det er fortsatt strøm på brygga, så el-installasjonen har tydeligvis nok slakk.... Dette er i Lundsvågen Stavanger, brygge F (den nye betong flytebrygga). Her et bilde fra i vår - da denne brygga var kliss ny: Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Gnisten Svart 15.Januar.2007 Del på Facebook Svart 15.Januar.2007 Full storm (52kt) med orkan (72kt) i kastene på Gullfaks nå: METAR 150250Z 23052G72KT 5000 TSRA SCT012CB BKN020 05/04 Q0986 TAF (FC) 142000Z 142303 20050G65KT 9999 -RA SCT012 BKN018 TEMPO 2303 4000 RA BKN012 BECMG 0003 23055G72KT Sitér dette innlegget .... på dypt vann; igjen.... Link to post
Slagskibet Svart 15.Januar.2007 Del på Facebook Svart 15.Januar.2007 Blåser kjetting igjen nå på morgenkvisten. Ned og sjekk Sydvesten. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 15.Januar.2007 Del på Facebook Svart 15.Januar.2007 Full storm (52kt) med orkan (72kt) i kastene på Gullfaks nå: Nei,Nei;Nei Det er ingenting som heter orkan i kastene!!! :nono: Orkan er gjenomsnittsvind (middelvind) over 63 knop på 10 meters nivå over en periode på 10 minutter. Hva styrken måtte være i vindkastene er uvesentlig i forbindelse med begrepene fra Beuforts vindskala. Dette er en typisk journalistfeil som bare evner til å svekke forståelsen av hva en orkan virkelig er!, og med dette også respekten for værgudenes vrede. At vindkast av større hastighet en middelvinden forekommer er noe som er helt naturlig, men om oppfatningen av orkan er et og annet vindkast på over 63 knop så vil nok noen og enhver få seg en overaskelse om de virkelig skulle få oppleve en orkan hvor vindkastene gjerne kan passere 100knop! At det ikke er middelvinden som gjør størst skade men de kraftigste vindkastene er naturligvis et faktum, men dette endrer ikke på definisjonen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.