baatsman Svart 15.Januar.2007 Del på Facebook Svart 15.Januar.2007 Roaldbj Det er vel det som skilder prod/imp for tiden. De som tar ettermarkedet like viktig som salget. Dette koster mye i form av investeringer av pers/lokaler/verktøy. Men du verden så fornøyde kundene blir. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Blue_Dragon Svart 16.Januar.2007 Del på Facebook Svart 16.Januar.2007 Hva med de andre som rapporterer om liknende saker? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 16.Januar.2007 Del på Facebook Svart 16.Januar.2007 Internett egner seg meget godt til å sette ut rykter. Det kan være av hevnlyst, for å skade konkurrenter ellerav andre grunner. Derfor SKAL en altid ta slike meldinger med en klype salt, spesielt når det er anonymt, ikke lar seg kontrollere og motparten ikke er på banen. Når det gjelder det aktuelle innlegget i magasinet, har det en meget spesiell "signatur": Hele det innlegget er bare et eneste langt avsnitt uten et eneste punktum. Alle setninger avsluttes med komma og neste setning, hoved- eller bisetning, starter med liten bokstav. Dette er en meget spesiell stil som jeg har sett før i båtsammenheng, kan bare ikke huske hvor. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Skipper Worse Svart 16.Januar.2007 Del på Facebook Svart 16.Januar.2007 Dette er en meget spesiell stil som jeg har sett før i båtsammenheng, kan bare ikke huske hvor. Du er ikke alene om den tanken Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Espen C Svart 16.Januar.2007 Del på Facebook Svart 16.Januar.2007 (redigert) Les alle innlegg på Båtmagasinet Re: Båtdrøm ble båtmareritt Hvordan kan det ha seg at KJP, Scand Baltic eier og Fsn er en og samme innsender med samme IP-adresse? Er det svertekampanje på gang? Alt dette er udokumenterte påstander fra anonym innsender. Båten som omtales leveres forøvrig ikke med teakdekk på flybridge. En sak har minst to sider, og dette er i best fall kun den ene siden... Jeg tror hva jeg vil, men dette innlegget stinker det av. http://www.batmagasinet.no/baatweb/webdisk...54?OpenDocument Redigert 16.Januar.2007 av Espen C (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 16.Januar.2007 Del på Facebook Svart 16.Januar.2007 De har ikke bare samme IP-adresse. De har også samme "signatur" når det gjelder setninger og tegnsetting.Dette er samme person! Dette er en svertekampanje!Hurra for SW! Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Blue_Dragon Svart 16.Januar.2007 Del på Facebook Svart 16.Januar.2007 Hvem skulle ha interesse av en slik svertekampanje? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 16.Januar.2007 Del på Facebook Svart 16.Januar.2007 Enig med skipper'n her.... KJP kan bare legge ut kontoutskift som viser en innbetaling fra Skorgenes på 50.000,- for "tort og svie".... Skulle være en enkel sak... Synes personkarateristikkene har haglet begge veier både fra lekmann og lærd, og jeg synes ikke noe om det. Jeg mener at man kan være kritisk til inneholdet i saken og be om "beviser", eller ha en litt underfundig skråblikk på det hele uten å være så lite "kamerat" som enkelte legger opp til. Ingen nevnt, ingen glemt ! Personlig synes jeg saken virket tragisk for innskriver ved første gjennomlesning, men etterhvert som innspillene kommer fra både to og tre sider synes jeg det stinker. Men hva vet vel jeg.... mindre nå enn etter første innlegg for å si det sånn. Ta rev i seilene nå da gutter, før det blir enda styggere. Vil helst at stemningen som har utviklet seg i denne tråden forblir her og ikke forplanter seg til andre tråder. Det er ikke verdt det. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
DWC Svart 16.Januar.2007 Del på Facebook Svart 16.Januar.2007 Nei, hvorfor det? Det må da være en mer relevant forventning å få fremlagt bevis fra "KJP" & co. for at historien er riktig?? Ja selvfølgelig gjelder det samme han og (mest han) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 16.Januar.2007 Del på Facebook Svart 16.Januar.2007 Jeg regner med Skorgenes anmelder dette hvis historien er oppdiktet. Det virker jo som at noen har tilgang på IP adresser etc som Politiet kan få tak i. Sitér dette innlegget Link to post
Eira Svart 16.Januar.2007 Del på Facebook Svart 16.Januar.2007 Jeg har ingen forutsetninger for å tvile på det innlegget som startet denne saken (i BM-sidene). Men det er faktisk ikke så veldig mye direkte info i det innlegget. Vel, noe: feil plassering av ankervinsj, badetrapp, manglende dørk, mulig dårlig støp oppe, feilmontert toalett (men ikke hvordan), feil på baugpropell (men ikke hva), feil med motor (men ikke hva), noe med dører (men ikke presist hva), osv. Derfor er det vanskelig å danne seg et bilde av hva denne saken faktisk gjelder (hva var årsaken til at båten havnet der med skader etc, hvorfor og hvordan var den kommet dit, osv). Jeg tror man skal være veldig forsiktig med å ta parti og trekke konklusjoner, men kanskje samle opp det som faktisk er av opplysninger, stort sett de jeg nevnte. Det kan godt tenkes at man kan danne seg et bilde av en båtprodusents "trend" eller om det er typiske svakheter, når man har samlet en del slike konkrete opplysninger, men det vil ta litt tid og koster litt arbeid. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 16.Januar.2007 Del på Facebook Svart 16.Januar.2007 Har ikke forutsetninger for å mene noe som helst, hverken om hovedinnlegget eller om dette med ip adresser som det skrives om. Men hvis jeg skulle tippe så tipper jeg at hele greia er et påfunn fra en som ville å ha det litt morro. Hvem som helst kan dikte opp slike historier. Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 16.Januar.2007 Del på Facebook Svart 16.Januar.2007 (redigert) Hei Lasse, Jeg tror du rent generelt vet mer om IP-adresser og hvordan slikt fungerer enn de fleste av oss her - derfor - helt generelt - hva mener du om muligheten for at "noen" utenforstående kan se hvilke IP-adresser folk poster fra på BM Båtplassen? I min tid på den plassen mener jeg å huske at redaktøren (H.D.) hevdet at selv de ikke kunne se hvem som postet innlegg. FredT Redigert 16.Januar.2007 av FredT (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
Suzuki Svart 16.Januar.2007 Del på Facebook Svart 16.Januar.2007 I min tid på den plassen mener jeg å huske at redaktøren (H.D.) hevdet at selv de ikke kunne se hvem som postet innlegg. Det skyldes i beste fall en misforståelse eller ukyndighet, eller i værste fall direkte feilinformasjon. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Daffy Svart 16.Januar.2007 Del på Facebook Svart 16.Januar.2007 Hvem skulle ha interesse av en slik svertekampanje?Det lurer jeg på også.Men hvem har interesse av å skrive med seg selv med flere forskjellige signaturer på et forum? Hvem har interesse av å putte musehale i Grandiosa Pizzaen?... Jeg regner med Skorgenes anmelder dette hvis historien er oppdiktet. Det virker jo som at noen har tilgang på IP adresser etc som Politiet kan få tak i.Det var en god ide... Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
bliss X Svart 16.Januar.2007 Del på Facebook Svart 16.Januar.2007 Hei Lasse, Jeg tror du rent generelt vet mer om IP-adresser og hvordan slikt fungerer enn de fleste av oss her - derfor - helt generelt - hva mener du om muligheten for at "noen" utenforstående kan se hvilke IP-adresser folk poster fra på BM Båtplassen? I min tid på den plassen mener jeg å huske at redaktøren (H.D.) hevdet at selv de ikke kunne se hvem som postet innlegg. FredT Hei FredT På BM er det mulig å søke på en ip adresse og dermed få fram alle innlegg som er skrevet fra den adressen. men ... Det betyr at man må vite hele eller deler av adressen før man søker. Det finnes også muligens "smutthull" for å kunne se ip adresser, men det kjenner jeg ikke til. En som kjenner det litt "antikvariske" verktøyet de bruker på BM (lotus notes?) vil muligens kunne finne slike smutthull. BM har vel ikke akkurat vært beste gutten i klassen på sikkerhet opp gjennom tidene. De som driver stedet, må kunne se adressen i og med at ip adressen lagres sammen med innlegget, og er søkbar. Sitér dette innlegget Link to post
Akult Svart 17.Januar.2007 Del på Facebook Svart 17.Januar.2007 (redigert) Samme IP betyr ikke nødvendigvis at det er samme person. I større konsern opptrer f. eks. tusenvis utad med samme IP. Redigert 17.Januar.2007 av Akult (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 17.Januar.2007 Del på Facebook Svart 17.Januar.2007 Har lest saken på Båtmagasinets side og det under meg hvorfor vedkommende ikke kan stå frem med navn når saken er løst, penger har han fått og attpå til mer enn han gav... Det er lett å føle for en person som havner i en slik situasjon. MEN ikkje når vedkommende ikke har ryggrad til å skrive sitt fulle navn... Noe annet ville vært om saken pågikk, men da ville det også vært uryddig å dra den ut på nettet... Jeg merket meg også en ting: Var det ikke slik at forrige sak der, Skipper Worse innspiserte båten, også var noe med at Skorgenes hadde ødelagt båten...??? Husker jeg helt feil når jeg mener å huske at disse fikk ny båt fordi Skorgenes skadet den første og at saken om å heven kjøpet gjaldt båt nr.2? Mulig jeg roter nå, men det er jo SVÆRT rart om Skorgenes både lager dårlige båter og ødlegger kundebåter jevnlig... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
lano2 Svart 17.Januar.2007 Del på Facebook Svart 17.Januar.2007 Skorgenes hadde ødelagt båten...??? Helt enig med Hr. Worse . Dette blir bare rykter. Nå vet vi ikke engang hvem som har ødelagt, og om det i det hele tatt var en båt med i bildet. Litt dokumentasjon hadde vært greit. Scannede dokumenter med et par underskrifter osv.... Bilder, etc.... Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 17.Januar.2007 Del på Facebook Svart 17.Januar.2007 I større konsern opptrer f. eks. tusenvis utad med samme IP. Det forholder seg vel også slik at vi mange? som har vanlig bredbånd får tildelt IP-adresse som sannsynligvis er forskjellig for hver gang vi kopler til nettet. Denne adressen avslører bare hvilken ISP vi bruker, og det er bare ISP'en som kan gå inn og se hvem som har hatt en spesifikk adresse på et gitt tidspunkt. Trur eg. Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
lano2 Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 FredT : Og så har vi jo de som benytter naboen sin trådløse router ... Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Uten å ha lest eller postet noe i denne tråden tidligere, tillater jeg meg å komme med et faktum vedrørende IP adresser: Noen nett-leverandører velger å gjøre noe som heter NAT (Native Address Translation) på ip-adresser idet nettverkspakkene forlater nett-leverandørens nettverk og går ut på det generelle internettet. Andre gjør det ikke. For de nett-leverandørene som NAT'er vil det se ut som om alle kundene sender fra samme IP adresse (evt fra en tilfeldig valgt adresse av f.eks 252 forskjellige). Et eksempel på leverandør som NAT'er er Lyse internett i Stavangerregionen. Et eksempel på leverandør som ikke NAT'er er NextGenTel. For de leverandørene som ikke NAT'er har ikke en kunde samme IP adresse dag ut og dag inn. IP adressen tildeles via noe som heter DHCP (Dynamic Host Configuration Protocol). Dvs at IP adressen blit tildelt tilfeldig ut fra f.eks 65532 forskjellige, og gjelder en time, en dag eller en uke (dette er opp til nett-leverandøren). Noen brukere har fast IP adresse. Dette er en tjeneste man betaler for. For disse er det imidlertid en smal sak å skru av den faste IP adressen og benytte en tilfeldig DHCP adresse om man vil opptre 'anonymt' i en periode. Så - ikke hopp på konklusjoner basert på IP adresse, den er ikke det samme som et telefonnr. (og - er siv. ing data og jobber med dette, det er ikke basert på rykter og antakelser :-) ) Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
bliss X Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Det er vel kjent stoff, men hvis dette med ip på BM er sant så er sannsynligheten for at flere med samme i ip adresse tilfeldigvis skulle opptre på rekke og rad i samme tråd er nokså liten. Sitér dette innlegget Link to post
whatever Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Hva er konklusjonen her? Er det ryktespredning eller ??? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 18.Januar.2007 Del på Facebook Svart 18.Januar.2007 Ja. Joda310 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.