Kosmix Startet 14.Januar.2007 Del på Facebook Startet 14.Januar.2007 Hei, kom nettopp til bake fra havna (Fyllinga), og har stått å beundret Oslofjorden. Den er vill vakker og våt i dag ;) Sett fra Horten, ligger sjøsprøyten som et tåkelag i retning Filtvedt. Det er såppas bølgekammen blåser av gårde. En av fergene som trafikkerer strekningen Oslo - Danmark/Tyskland, på vei mot Oslo, så ut til å ha problemer med å bevege seg mot vinden. Det gikk fryktelig sakte! -Det var forresten mye plastposer, eller kanskje det var deler fra presenninger, som drev rundt i sjøen ca 10-20 cm under havflata. Mye og mye....jeg så hvertfall to stk. som drev forbi der jeg sto, men vil tro at det kan være mer... Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Kosmix Svart 14.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Javisst var det noe som ikke stemte: Danskebåten snudde Danskebåten «Stena Saga» som skulle gå fra Oslo til Frederikshavn lørdag kveld, måtte gjøre vendereis på grunn av uværet. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1601150.ece Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Slagskibet Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Jeg har bare hatt trynet såvidt utenfor døra i dag. Svanene svømte fredelig rundt i Mågerøkilen. Sjekket at Galten lå på plassen sin også og det gjorde den Men,ingen tvil om at det nok er litt villere lenger ut i Andedammen. Sitér dette innlegget Link to post
Gabba III Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Godt å høre at Galten fremdeles ligger på plass! Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Tenk hvis Galten var borte når det skal holdes Øl Tilvennings Kurs da ? Hvordan skulle det gå,dønn krise i Floden !Og et sted må vi ligge og passe på under Konge party i juni. Ikke glem du må ha Dronning standard på lugaren din Herr Mogensen har stående ordrer om å gi fulle rapporter om fremgangen Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Oslofjorden var hissig nok den idag. Var ute tidligere i dag og knipset noen bilder fra stranden nedenfor der jeg bor. Fra Refsnesstranden mot Tofte. Vi ser Stena Saga som tøffer pent og rolig rundt. Den kom aldri til Danmark på denne turen. Deette bildet er tatt av moloen som ligger rett nedenfor Refsnes Gods. Normalt er det en flott liten badestrand her. De har akkurat lagt ut en ny flytebrygge der også. Den har fått kjørt seg skikkelig i dag. Men det ser ut som om moringene holder. Sitér dette innlegget Link to post
Gabba III Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 Tenk hvis Galten var borte når det skal holdes Øl Tilvennings Kurs da ? Hvordan skulle det gå,dønn krise i Floden !Og et sted må vi ligge og passe på under Konge party i juni. Ikke glem du må ha Dronning standard på lugaren din Øltilvenning kan ikke bedrives på andre steder, det er helt sikkert Dronningstandard er en selvfølge, kun det ypperste av det ypperste slipper inn i lugaren! Dette gjelder både folk og utstyr Pusser sølvtøy for harde livet nå! Vakttjeneste i Floden under kongefesten er høyt prioritert, diverse lands sikkerhetstjenester setter sikkert pris på den kompetente hjelp vi kan bidra med Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 14.Januar.2007 Del på Facebook Svart 14.Januar.2007 For ikke å glemme hvor sakelig ting blir diskutert og alle verdensproblemer blir løst Untatt når en og annen går på trynet pga dårlig stabilitet da. Men det er en annen historie. Fri væskeoverflate er ikke å spøke med. Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 13.Februar.2008 Del på Facebook Svart 13.Februar.2008 (redigert) Hei Du kan trygt si at det er lokal tåke på Østlandet. Bor 184 m. over havet og har hatt sol i hele dag. Nesodden og Holmenkollen er så vidt synlige. mvh giver Redigert 13.Februar.2008 av giver (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 13.Februar.2008 Del på Facebook Svart 13.Februar.2008 Ja det er noen som har det med snø og sol her i Vollen er det bare is og tåke så nå er det bare og se frem til blåveis og hvitveis tiden med polish lukta i nesa. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 13.Februar.2008 Del på Facebook Svart 13.Februar.2008 Jeg tok ikke bilde i dag. Det ville uansett blitt et fotografi der man ville kunne ane baugen på Hulda, og lite annet. Jeg var ute og fisket mellom Nes og Bile. Jeg kunne høre folk prate og hoste borti der, så dem ikke. Noen meter unna dukket det opp en sjark som ba meg passe opp, han hadde hengt pilken i 'et umerket fiskegarn eller noe annen dritt'. Så forsvant han inn i ullen igjen. Rett etterpå drev jeg forbi en garnblåse. I dag hadde til og med fisken gått seg bort i tåka. Det var heller ikke veldig mildt, det frøs is på fiskesnøret, og det ble glatt på dekk. Fant tilbake til Bevøsund og kompasskurs mot Son. I Sonsbukta lettet tåka. Fikk på en tung fisk to ganger, men den stakk av. Krokene mine har avslipte mothaker slik at jeg kan kvitte meg med småtorsk uten å skade den. Det har sin ulempe ved at jeg mister en del fisk. Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 13.Februar.2008 Del på Facebook Svart 13.Februar.2008 Hei Jeg håper det synes på bildet tåken over Asker og smogen over Oslo. Det brune er fra Oslo. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Pee49 Svart 13.Februar.2008 Del på Facebook Svart 13.Februar.2008 Morgen i havna i Sandefjord. Lyset er sakte på vei tilbake. Sitér dette innlegget CBK 538 LE5871-EINARSEN Link to post
Hilmar 2 Svart 13.Februar.2008 Del på Facebook Svart 13.Februar.2008 Sjekk Kuling.com Live cam fra drøbaksundet. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.