Taucher Startet 16.Januar.2007 Del på Facebook Startet 16.Januar.2007 Hvor stor motor bør jeg ha på en pioner multi, den skal gå godt med 4 dykkere med fullt utstyr, jeg tippet mellom 50-70 hk, båten er godkjent for 70 hk, hva tror dere?? Sitér dette innlegget Link to post
Keiko Svart 16.Januar.2007 Del på Facebook Svart 16.Januar.2007 Hei Vi bruker en Multi på jobb for å frakte dykkere med utstyr når de ikke er noen andre muligheter. Det blir vått ombord med så mange dykker. Det blir foresten vått uansett hvor få personer du har med deg. Vi har en 50 Jonsen 2-takt på på båten. Det er ikke motoren som er problemet... God tur Sitér dette innlegget Link to post
PIPaulsen Svart 17.Januar.2007 Del på Facebook Svart 17.Januar.2007 Hei Min far har to Multier en med en 3 sylindret 30 hk suzuki og den andre med 50 hk suzuki 4-takt Helt klart en fordel med 50+ selv om 30 hk motoren er usedvanlig sterk. Vær imidlertid obs på at det ofte er feil på skrog konstruksjonen på disse båtene. min var måtte gjennom 3 båter før vi fikk en som var brukbar. Vi hadde tilogmed en "proff" fra Pioner å så på problemet. Problemet består i at det blir en deformasjon av aktre del av undervannskroget når de tar båten ut av forma den blir støpt i. Det vil si at du kan være uheldig å få en liten kant helt bak akkurat i mellom bunnen å akterspeilet. Den kanten forårsaker turbulent luft til propellen, og gjør at motoren "spinner" med litt motsjø eller medsjø i normal gange. Den ene båten kom Pioner å høvlet av på stedet og den ble egentlig ikke bra nok, men vi fikk kjøpe den til redusert pris. Den andre hadde de høvlet av på fabrikken. Begge båtene "spinner" litt, men det er langt fra så ille som før de ble høvlet ned. Servicen fra Pioner derimot er upåklagelig. Raske med å ta ansvar å ordne opp. Thumbs up for det. Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen PIP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.