Jump to content

Hvor får jeg kjøpe kasse til anker?


jørn

Recommended Posts

Hei!

Jeg har slått fra meg tanken om å montere ankervinsj, men jeg skal få kjøpt en kasse som jeg skal ha paraplyanker og tau i. Skal montere denne på badeplattformen. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en slik kasse? Hadde en på i sommer, men pga at jeg ble kjørt på to ganger gikk denne i tusen knas :cryin:

 

 

Hilsen Jørn

Link to post
Share on other sites

Jeg vet ikke enda jeg har sett at det fins noen karabinkroker med en slags skruløsning som en ekstra sikkerhet,

jeg har ikke vært i så mange båtutstyrsforretninger enda men det blir vel noen turer i div. butikker nå snart som sesongen nærmer seg :cheers:

Eller kanskje noe slikt ?

Redigert av Espen C (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har et slikt ledd mellom kjetting og dregg i dag. Det er ikke noe hurtigløsning. Skal love deg at du må frem med fastnøkkel for å åpne/lukke leddet.

 

Jeg har montert en dreggslipper fra biltema på styrbord side. Har kjettingen liggende oppå badestigen og dreggen ligger mellom skroget og stigen. Dette er ikke greit nok fordi jeg neppe vil klare å få ned stigen om jeg skulle falle uti slik det er nå.

Må få montert en dreggholder, allerhelst med bunn slik at den kan monteres sånn at stigen kan vippes ned uten problemer.

For å få dette til er jeg avhengig en dreggholder med bunn og å få en hurtigkobling slik at jeg kan dra de 5 meterne med kjettingen jeg har inn i båten.

 

Om noen har en løsning så skrik ut!

Link to post
Share on other sites

Hmmm, kanskje jeg skulle gå for denne "kassa" og en bruce (kopi) anker.

Er det ferdige hull,i bakkant, slik at jeg bare kan skru den fast på akterspeilet? Er det ingen bunn på den??

Hilsen Jørn

 

Denne kommer i to versjoner en for dregg den har bunn og en for Bruce anker uten bunn,

de blir levert med fester for badestige\rør men jeg antar at disse festene bare kan fjernes.

Link to post
Share on other sites

Oi, nå datt jeg litt av lasset.

Vi snakker fortsatt om dreggholder og holder for bruceanker ikke sant??

Jeg har holdt slike holdere i hånden mange ganger og irritert meg over at det ikke er bunn i dem - og da er det altså holdere for bruce jeg har hatt i hånden??

Har aldri sett en med bunn i, men det finnes altså som dreggholdere??

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...