jørn Startet 19.Januar.2007 Del på Facebook Startet 19.Januar.2007 Hei! Jeg har slått fra meg tanken om å montere ankervinsj, men jeg skal få kjøpt en kasse som jeg skal ha paraplyanker og tau i. Skal montere denne på badeplattformen. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en slik kasse? Hadde en på i sommer, men pga at jeg ble kjørt på to ganger gikk denne i tusen knas Hilsen Jørn Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 19.Januar.2007 Del på Facebook Svart 19.Januar.2007 Hvorfor ikke en slik dreggholder som du får hos de fleste båtutstyr forhandlere, den blir ikke kjørt i stykker Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 19.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2007 Hvorfor ikke en slik dreggholder som du får hos de fleste båtutstyr forhandlere, den blir ikke kjørt i stykker Har tenkt på det også, men hvor skal jeg gjøre av tauet? Har tenkt å bruke anker romet akter til fortøyningstau osv. Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 19.Januar.2007 Del på Facebook Svart 19.Januar.2007 Jeg har tenkt til å gå for denne løsningen og vil da ha tauet i en av lukene innvendig i båten med en eller annen slags "hurtig kopling" så det blir lett å feste tauet til dreggen når den skal uti, dette for å slippe å ta ombord en dregg full av møkk og leire Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet2 Svart 19.Januar.2007 Del på Facebook Svart 19.Januar.2007 Har også tenkt denne tanken, men hvilken hurtigkobling tenker du på??? Karabinkrok har jeg tenkt blir litt for veikt, eller?? Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 19.Januar.2007 Del på Facebook Svart 19.Januar.2007 (redigert) Jeg vet ikke enda jeg har sett at det fins noen karabinkroker med en slags skruløsning som en ekstra sikkerhet, jeg har ikke vært i så mange båtutstyrsforretninger enda men det blir vel noen turer i div. butikker nå snart som sesongen nærmer seg Eller kanskje noe slikt ? Redigert 19.Januar.2007 av Espen C (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet2 Svart 19.Januar.2007 Del på Facebook Svart 19.Januar.2007 Har et slikt ledd mellom kjetting og dregg i dag. Det er ikke noe hurtigløsning. Skal love deg at du må frem med fastnøkkel for å åpne/lukke leddet. Jeg har montert en dreggslipper fra biltema på styrbord side. Har kjettingen liggende oppå badestigen og dreggen ligger mellom skroget og stigen. Dette er ikke greit nok fordi jeg neppe vil klare å få ned stigen om jeg skulle falle uti slik det er nå. Må få montert en dreggholder, allerhelst med bunn slik at den kan monteres sånn at stigen kan vippes ned uten problemer. For å få dette til er jeg avhengig en dreggholder med bunn og å få en hurtigkobling slik at jeg kan dra de 5 meterne med kjettingen jeg har inn i båten. Om noen har en løsning så skrik ut! Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 21.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2007 Hmmm, kanskje jeg skulle gå for denne "kassa" og en bruce (kopi) anker. Er det ferdige hull,i bakkant, slik at jeg bare kan skru den fast på akterspeilet? Er det ingen bunn på den?? Hilsen Jørn Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 21.Januar.2007 Del på Facebook Svart 21.Januar.2007 Hmmm, kanskje jeg skulle gå for denne "kassa" og en bruce (kopi) anker.Er det ferdige hull,i bakkant, slik at jeg bare kan skru den fast på akterspeilet? Er det ingen bunn på den?? Hilsen Jørn Denne kommer i to versjoner en for dregg den har bunn og en for Bruce anker uten bunn, de blir levert med fester for badestige\rør men jeg antar at disse festene bare kan fjernes. Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet2 Svart 21.Januar.2007 Del på Facebook Svart 21.Januar.2007 Oi, nå datt jeg litt av lasset. Vi snakker fortsatt om dreggholder og holder for bruceanker ikke sant?? Jeg har holdt slike holdere i hånden mange ganger og irritert meg over at det ikke er bunn i dem - og da er det altså holdere for bruce jeg har hatt i hånden?? Har aldri sett en med bunn i, men det finnes altså som dreggholdere?? Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 21.Januar.2007 Del på Facebook Svart 21.Januar.2007 Ja du får dem også med bunn for vanlig paraply dregg Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet2 Svart 21.Januar.2007 Del på Facebook Svart 21.Januar.2007 Visste jeg ikke. Da blir det kjøp på meg. Noen som vet hvor de selger den billigst?? Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 21.Januar.2007 Del på Facebook Svart 21.Januar.2007 (redigert) Hei http://batbua.no/ bruker å ligge under de fleste andre forhandlere i pris, ellers så er vel dette også ganske billig http://www.marineshop.no/PartDetail.aspx?q=p:10510203 Redigert 21.Januar.2007 av Espen C (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.