Jump to content

Garmin 276C - Basekart dekker over info


helgel

Recommended Posts

Hei !

 

Har nettopp kjøpt en ny Gpsmap 276C + Bluchart Meu041r datert Jan-06. På enkelte områder forsvinner all infomasjon, og man ser bare sort bakgrunn. Det ser ut for meg som om basekart legger seg øverst, og blanker ut informasjon som ligger under. Hvis basekart skrues av, kommer masse informasjon frem. Lurer på om dette er en feil, eller kan man stille inn plotteren slik at basekart ligger under de andre kartene ?

 

Er det noen som har erfaring med dette ?

 

HelgeL

 

Se vedlagte bilder:

 

Basekart :

https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12085/Basemap_on.gif

 

Basekart av:

https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12085/Basemap_off.gif

Redigert av helgel (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Merkelig.....

 

Prøv å slå av basekartet, dette gjør du i menysystemet, ellers kan du legge inn BlueChart på nytt dersom du har CD versjonen. Noe verre blir det om du har brikkeversjonen av kartet.

 

Men, prøv først å slå av basekartet, du kan også prøv å oppgradere GPS'n til firmware versjon 4.70 (nyeste versjon ligger på internett).

Redigert av John_Kr (see edit history)

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Uten å kunne noe om 276, så vil jeg si at fargene er feil, sjøen skal være blå, med forskjellige blåfarger ettersom hvor dypt vannet er, på min forrige 182, så var land gult også.

 

Tror bare du behøver å huke av for bluechart 041, sette på rette innstillinger som der finnes mange tråder om her på forumet.

 

Tror du det er feil, så ring Belanor eller din lokale forhandler.

Link to post
Share on other sites

Ja, jeg har faktisk vært inne på nettet og oppgradert GPS'n til firmware versjon 4.70, men det ser ikke ut til å hjelpe.

Og hvis basekartet er permanent avskrudd, mister man informasjon når man zoomer ut, så det er ingen god løsning heller.

Jeg skal gjøre som Kristian sier, og sjekke om det er noen andre tråder vedr. oppsett av Bluechart på nettet !

 

HelgeL

Redigert av helgel (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Sort hav er natt modus ja.

 

I utgangspunktet skal ikke basekartet påvirke innlastede kart, når de gjør det på denne måten så er det noe merkelig som jeg ikke har opplevd.

 

Du må gå gjennom instillingene og se om noe er galt, men husk at det ligge mange kart oppe på hverandre, dvs når du zoomer ut/inn så bytter du kart med forskjellig informasjon.

 

Ellers har jeg ikke så mange gode forslag en å kontakte Belanor som det nevnes over, de er svært hjelpsom.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...