Jump to content

Trådløs dødmannsknapp


abbor

Recommended Posts

Planlegger å installere trådløs dødmannsknapp på båten min før sesongen. Driver ofte med trollingfiske alene i båten. Selv med både flytedress og redningsvest vil muligheten til å overleve til en kommer seg til land, i vann rett over frysepunktet, være liten. Vanlig dødmannsknapp er det selvsagt helt umulig å bruke til dette fisket.

 

Har kikket litt på Coastkey. Er det noen som har erfaring med denne eller andre trådløse dødmannsknapper.

Link to post
Share on other sites

Vi har benyttet mobwatcher på seilbåten vår det siste året, og hele tiden under kryssingen av atlanterhavet før jul. Alarmen er egentlig laget for å stoppe påhengsmotorer etc, men vi har den koblet til en høy sirene. Tanken er å vekke den som ligger og sover under dekk når den på vakt faller over bord. (Som man ikke skal gjøre ved å benytte sikkerhetsliner etc.) Den fungerer utmerket, utløses på 50 m avstand av båten, eller når den kommer under vann. Batteriene varer 3-4 døgn.

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Da er Coastlkey montert på båten. Enheten er trådløs dødmannsknapp, trådløs tenningsnøkkel inkludert start/stopp, enheten virker også som startsperre og har trådløs tilt før start og de 30 første sekundene etter start. Monteringen gikk greit og alt fungerer fint. Har fortsatt bare testet det på tørt land, men til helgen blir det vanntest for å se hvor langt fra båten enheten må være før motor stopper. (Det er den trådløse enheten, forhåpentligvis ikke meg som skal bade i Mjøsa)

 

Tror ikke planen er at vanlige forbrukere får installere enheten, men siden jeg har nødvendig kompetanse og tok et webbasert monteringskurs fikk jeg lov til å montere selv. Ga også klar beskjed om at ingen annen får røre mitt elektriske opplegg :nonod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...