Jump to content

Hva slags dieselgiver er dette?


Hallaron

Recommended Posts

Mens kulingen river i burkaen, og styrtregnet trommer så en trenger hørselsvern, prøver jeg å få gjort littegrann i båten. I den forbindelse prøver jeg å få oversikt i et rotete og mangelfult elektrisk anlegg. Jeg klipper og legger inn på nytt, jeg setter på nye kabelsko og krympestrømper. I den forbindelse har jeg kommet til tankmåleren. Denne virker ikke, det ser faktisk ikke ut som om den er koblet til i det hele tatt. Selve insstrumentet er er VDO som har sett sine beste og nestbeste dager. Giveren derimot ser egentlig ganske ny ut. min teori er at forrige eier skulle bytte ut alt sammen men ikke kom i mål med prosjektet. Jeg har aldri installert tankmåler så jeg har ingen erfaring. Men spørsmålet er enkelt. Er dette en VDO giver? Om ikke er det noen som kjenner til den?

IMG_0273__Custom_.jpg

Kan jeg bare stikke opp på Maritim til Mandag og kjøpe et nytt instrument? Takknemlig for inspill!!

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

OK, vil det si at funsjonen i en giver er varierende motstand alt etter høyden på flottøren? Kan jeg direkte annta at giveren er OK dersom den viser lineær, varierende motstand ved endring av høyde på flottøren? Hadde ikke lyst til å skru den opp før jeg har fått vasket skikkeligmrundt den..

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Dette er en Wema giver. :smash: Du finner mer info på wema.no .

Ikke skru ut skruene men drei den rundt i kragenn som det sitter skruer i.

Den har noen magnet kontakter som legger inn en motstans verdi etter hvert som flottøren flytter seg. Dvs den raporterer ikke linjært men i trinn (6 eller 8 husker ikke ) Jeg bruker disse giverene mot VDO instrumenter

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...