Jump to content

Brosjyre Halco 31?


tjt

Recommended Posts

Jeg har kun hørt om Halco 26 og 29. Er Halco 31 en forlenget versjon, eller? Jeg så forøvrigt formen til Halco 26 for et par uker siden. Den lå slengt på en kai her i nærheten. Jeg ble veldig tent på et nytt prosjekt, men jeg har vist nok, ifølge fruen (og litt meg selv)

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

Jeg skal en tur til mine foreldre i kveld, der ligger mange gml båtbrosjyrer. Tror jeg har hatt en slik brosjyre, men den kan bli tøff å finne igjen. Skal ta en leteaksjon. Dette er en av båtene jeg nok vil vurdere den dagen vi ser for oss at det er på tide med større båt. Kjent for meget gode sjøegenskaper, men innredningene er vel stort sett selvbygg og derfor finnes det nok en del forskjellig kvalitet her... Her får du mye plass for pengene...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Har denne senere blitt NB 820/870? så veldig lik ut. fin båt

 

Javel? Mulig, jeg vet ikke, men tviler vel litt da jeg syns Halcoen virker spisserer i baugen...

 

Dessverre fant jeg ikke noe i de gamle eskene, det er jo alltid slik at akkurat det du leter etter, DET mangler...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Tror du finner det du er på jakt etter her her

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Takker for svar. Halco 31 er en egen konstruksjon, den er konstruert av E. Amble og kom vel i produksjon i 89-90. Båten er levert med helplanende og halvplanende skrog (2 forskjellige skrogformer)

Båten er i produksjon igjen, etter å ha vert ute av produksjon noen år. Nå har den fått en del forandringer på utseendet.

Jeg håper noen kan finne en brosjyre av den gamle versjonen.

Link to post
Share on other sites

Fiberplast Halsnøy (Hvor jeg selv har jobbet) er nedlagt.. Siste sted produksjon foregikk var Sagvåg på Stord. Reigstad er vel den som kan rote frem litt info..

 

Klosterboats er Reigstad's eget firma.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...