Harald- Startet 21.Januar.2007 Del på Facebook Startet 21.Januar.2007 Er på utkikk etter et instrument som måler fri chlorine. Dette må ha område fra 0,0 til 2 eller høyere PPM (mg/l) Noen som vet hvor jeg kan finne en forhandler? Sitér dette innlegget Link to post
sumo Svart 21.Januar.2007 Del på Facebook Svart 21.Januar.2007 Går ut fra at det er free chloride du ønsker å måle, altså saltinnholdet i vann? Det er en stund siden jeg har vært borti dette, og instrumentene som fantes da var ikke særlig nøyaktige i en lavere prisklasse dessverre. Men verden har selvsagt gått videre, så det er ikke umulig at Clas Ohlson har dette i dag. Men hvorfor ikke bruke gamlemåten? Jeg beskriver gjerne hva du trenger og fremgangsmåten om du er interessert. Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 21.Januar.2007 Del på Facebook Svart 21.Januar.2007 (redigert) Du reiser til noen som selger utendørs boblebad, til og med rørleggeren burde ha dette... De finnes i strips form til nesten ikke noe kr... ellers kan du sikkert bestille på nettet, prøv www.spatec.no f. eks! Redigert 21.Januar.2007 av Baylineren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Harald- Svart 21.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2007 Går ut fra at det er free chloride du ønsker å måle, altså saltinnholdet i vann?Det er en stund siden jeg har vært borti dette, og instrumentene som fantes da var ikke særlig nøyaktige i en lavere prisklasse dessverre. Men verden har selvsagt gått videre, så det er ikke umulig at Clas Ohlson har dette i dag. Men hvorfor ikke bruke gamlemåten? Jeg beskriver gjerne hva du trenger og fremgangsmåten om du er interessert. Nope, det er ikke free chloride, dette måler vi daglig på kjelene. Men Free Chlorine. Dette brukes på chloropac, sltså en unit som lager klor for å ta hand om groe, bakterievekst i sjø/kjølevannet. Har en type, men denne viser 0,02 PPM, og vannet lukter klor, så er redd den gir feil verdier. Sitér dette innlegget Link to post
sumo Svart 21.Januar.2007 Del på Facebook Svart 21.Januar.2007 Ok, da er jeg med (burde tatt den i forhold til konsentrasjonen du opererte med også) Har en kompis som har tilsyn med et vannverk der de tilsetter noget slikt i vannet, jeg vet at de ikke bruker strips i hvert fall, men det er gjerne kostbare saker som brukes. Skal sjekke. Sitér dette innlegget Link to post
Harald- Svart 21.Januar.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2007 Takker. Prisen spiller ikke så stor rolle i oljeindustrien. Det er dyrt å få oppspiste kjølevannsrør og kjølerer..... Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 21.Januar.2007 Del på Facebook Svart 21.Januar.2007 Ring en Unitor forhandler, sikkert en skipshandler i nærheten av deg som som har Unitor sine produkter. Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 Tja disse combi stripsene som brukes i boblebad måler free chlorine fra 0 til 10ppm...men de er litt grove.... Sitér dette innlegget Link to post
Andy Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 Stripsene er heller ikke gratis - et par kroner stykk om jeg ikke husker helt feil. Ingen som har tips om et instrument som kan måle dette? Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 (redigert) Er på utkikk etter et instrument som måler fri chlorine.Dette må ha område fra 0,0 til 2 eller høyere PPM (mg/l) Noen som vet hvor jeg kan finne en forhandler? Hei Prøv å sjekke firmaer som leverer utstyr til svømmebasseng. f.eks Birger christensen eller Pahlen www.pahlen.no eller KM dahl www.kmdahl.no KM Dahl er veldig greie og de vet jeg har utstyr for dette. PS: Husk å bestille måletabeletter samtidig Mvh Beertrip Redigert 31.Mai.2007 av beertrip (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
beertrip Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 Sjekk nesten nederst på disse sidene. der er bl.a en digital måler som er bra (lovibond) måleapparat for fritt klor Mvh Beertrip Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.