Jump to content

Måling av fri chlorine


Harald-

Recommended Posts

Går ut fra at det er free chloride du ønsker å måle, altså saltinnholdet i vann?

Det er en stund siden jeg har vært borti dette, og instrumentene som fantes da var ikke særlig nøyaktige i en lavere prisklasse dessverre. Men verden har selvsagt gått videre, så det er ikke umulig at Clas Ohlson har dette i dag. Men hvorfor ikke bruke gamlemåten? Jeg beskriver gjerne hva du trenger og fremgangsmåten om du er interessert.

Link to post
Share on other sites

Går ut fra at det er free chloride du ønsker å måle, altså saltinnholdet i vann?

Det er en stund siden jeg har vært borti dette, og instrumentene som fantes da var ikke særlig nøyaktige i en lavere prisklasse dessverre. Men verden har selvsagt gått videre, så det er ikke umulig at Clas Ohlson har dette i dag. Men hvorfor ikke bruke gamlemåten? Jeg beskriver gjerne hva du trenger og fremgangsmåten om du er interessert.

 

 

Nope, det er ikke free chloride, dette måler vi daglig på kjelene.

 

Men Free Chlorine.

Dette brukes på chloropac, sltså en unit som lager klor for å ta hand om groe, bakterievekst i sjø/kjølevannet.

Har en type, men denne viser 0,02 PPM, og vannet lukter klor, så er redd den gir feil verdier.

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...
Er på utkikk etter et instrument som måler fri chlorine.

Dette må ha område fra 0,0 til 2 eller høyere PPM (mg/l)

 

Noen som vet hvor jeg kan finne en forhandler?

 

Hei

Prøv å sjekke firmaer som leverer utstyr til svømmebasseng.

f.eks Birger christensen eller Pahlen

www.pahlen.no

eller KM dahl

www.kmdahl.no

 

KM Dahl er veldig greie og de vet jeg har utstyr for dette.

PS: Husk å bestille måletabeletter samtidig

Mvh Beertrip

Redigert av beertrip (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...